Mie leikkasin viimeksi helmikuulla. Jotkut vetävät ihan siihen puutuneeseen osaan asti, itse en raaskinut niin paljon.
Pidä suhteellisen kuivana talven ajan myös.
tuo sininen on kyllä ihana, hoyabella. se sinulta saamani keväinen alku, nyyh, kuoli ja mätäni.en olisi ehkä saanut laittaa sitä veteen juurtumaan.
Kaunis on sininen kohtalonköynnös. Tuokin pitäisi saada.
Kyllä sinikohtalonköynnös juurtuu hyvin vedessä mutta näin syksyllä voi olla hankalaa.
Sinikohtalonköynnös juuri tuotuna oulun kodin anttilasta 5e.Hieman nuutuneita viikonlopun jälkeen kastelunpuuteessa mutta reilusti tuoreita nuppuja jäljellä.
Sinikohtalonköynnös juurtuu tosiaan vedessä, mutta se vie aikaa. Ihan kaikki oksat eivät suostu juurtumaan, ihan uudet pehmeät latvat mätänevät helpoimmin.
Mie ostin kukan yhen kaupan poistohyllystä 2 eurolla koska kuvittelen sen olevan sinikohtalonköynnös. vahvistatteko te kokeneemmat kukkien kasvattajat vai olenko erehtyny ihan kokonaan?
Minun silmiini tuo näyttäisi samannäköiseltä kuin nuo muidenkin eli on. Hieno löytö!!!!
Ihanaa jos oon tunnistanu oikein, sillä juuri tuon kukan halusinki. nyt vaan sitte oottelemaan että se kukkii sitte joskus mulle kauniita sinisä kukkiaan!
Tiputtaako teidän sinikohtalonköynnöksenne lehtiään talveksi ? Kuuluuko sen tehdä niin ? Mulla putoilee jatkuvasti, kun vähänkin kosken,kohta on pelkkä ranka jäljellä.
Mulla on jo ranka.
No hyvä sitten, luulin että kohta on henki pois…siis kukalta
Ensimmäistä vuotta minulla, en tiedä pitääkö olla ranka, siis iso on tämä kohtalonköynnös. Mutta pienessä on kaikki lehdet tallella.
Lehdetön minunkin sinikohtalonköynnös, ja paljas ranka rutistuu. Ei taida jaksaa kevääseen, vaikka vähän koittaa uutta lehteä tyvestä kasvattaa.
Sinikohtalonköynnöksen kukka on niiiin ihanan näköinen ihan kuin pieni sininen perhonen. Jos leikkaatte sinikohtaloita tulevana tammi helmikuuna niin olisin onnellinen jos pari pistokasta liikenisi tänne meidänkin kotiin juuria kasvattelemaan : )
Yllätys, yllätys, kun tulin kotiin lomalta, niin mikäs se oli tehnyt yllätyksen. Muuten kuiva ranka, mutta uutta oli pukannut noin paljon. Mitenkäs nyt toimitaan, kuinka paljon leikkaan kuivia pois, vai annanko vielä olla ja katson jos alkaa versomaan vielä jostain uutta.
Pirkkis, kohtalonköynnöstä voi leikata niin paljon kuin sielu sietää.
Milloinkas alan leikkelemään. Ja miten, kun toi on tuollainen puumaisesti kasvatettu.
Hei pirkkis olen nyt taas kuvioissa mukana,laitoin omanikin kohtaloköynnoökseni josta myös kaikki lehdet on jokseenkin pudonnut pois ,mutta uutta pukkaa jo kovastikin
Kylläpäs on hyvässä kunnossa, minä leikkasin raakasti pois kaikki kuivat rangat, nyt ei ole kuin noi kaksi oksaa enää jäljellä, siis uudet.