Sinikohtalonköynnökseni ‘kuoli’ ja leikkasin sen , jätin noin 10 senttiä ja nyt se kasvattaa uutta silmua…jee…
Annetaankos noitten pitkien oksien olla, vaan leikkaanko ne tyngiksi, tulee muuten taas oikein pitkiä roippeita. Vähän hullun näköinen on, mutta jos leikkelen, laitanko latvat juurtumaan veteen?
sain omani pärskikseltä, hän oli laittanut pistokkaat multaan. Itse koitin viime kesänä vedessä juurruttaa, ei onnistunut. Nyt ajattelin kokeilla molempia konsteja parempaan vuodenaikaan.
Mistäs kohtaan sitten pätkäisen, on jo alkanut toisessa oksassa tehdä haaroittumista neljännen lehtiparin jälkeen.
No nyt on sitten pätkäisty latvat poikki ja laitettu ruukkuun. Vieläkö pitäis jotain muuta tehdä tuolle?
Ja latvat lurpottaa, toinen on jo virkistymässä, saas nähdä onnistuuko juurrutus!
Mulla ei onnistunut tuo oksien juurrutus kaikki kupsahtivat
Pirkkis, pane siihen ainakin pussi päälle.
Onko sinulla Pirkkis mikä tuo kohtalo nimeltään? En muista nähneeni tuollaisia lehtiä…vai onko se sinikohtalo?
Sinikohtalonköynnöshän se on. Raili-45, se toi minulle viime kesänä. Jossain pitäis olla kuvakin. Löysin sivulla 21.
Muuten, onko teidän muiden samalla kohtalolla kamalan pahanhajuiset lehdet. Kädet on aina mentävä sen jälkeen pesemään, kun haisevat niin pahalle.
Sillä en meinanu tunnistaa sitä kun tuo varsikin on niin paksu, meikäläisellä se on semmonen riuku. En oo kyllä huomannu pahaa hajua omissa kohtaloissa
Mees hypistelemään, niin sitten huomaat, mun ainakin haisee tosi pahalle.
Koklasin ja ei kyllä pahalle haissu, tai sit mun sormet haisee aina pahalle niin en huomaa eroa =)
Pirkkis niin tuo minunkin kukan lehdistä lähtee aika paha haju kun vähän hypistelee niitä.
Pitää käydä miunkin kokeilemassa. Täällä sinikohtalonköynnös on säilyttänyt lehtensä ja on aika iso versokasa kun en ole sitä vielä lainkaan leikannut. Pitäisikö sitä karsia nyt keväällä.
Nyt aloittelin mullanvaihtoa kukkasille tästä tavallisesta kohtalosta aloitin siinä sitä hommia riittääkin .
Minä kans olen jo osalle vaihtanut =) Ihanaa aikaa tämä kevät kun valostuu ja tekee mieli touhuta kukkasten kanssa…
Minä eilen leikkasin kohtalonköynnöstä Smulanin kanssa että jospa se nyt alkais kukkimaan
aatelin vaihtaa mullat tälle phillppinumille ,mutta kun työntää jo uutta versoa kovasti niin uskaltaisko enään ruvetakkaan vaihtamaan.
Mikähän se tuota minun sinikohtalonköynnöstä vaivaa? Se on nyt kasvattanu pari kertaa uutta kasvua, pientä oksan tynkää ja sitte kohta ne lurpsahtaa ja kuolee kokonaan. Valoa, kastelua vai mitä?