Kohtalonköynnös, Kohtalonpensas, Clerodendrum

Smulan osallistuu kovasti kyllä kaikkeen tekemiseen meillä :smiley:

Samanlainen sinikohtalonköynnös minulla kuin Naanallakin. Yhtä lailla olen sormi suussa sen kanssa.

Jadeliilalla taitaa olla nokka tukossa! Toi haisee niiiin pahalle, jos erehtyy hypistelemään.

Mun siniseni ei ole pudotelleet lehtiään, vein syksyllä viileään ja siellä ovat vielä. Valoa on tosi niukasti, lämmintä 10 astetta. Tekisi jo mieli hakea lämpimämpään, mutta taidan vielä malttaa vähän aikaa. Vähän näyttää jo uutta kasvua aloittelevan, näkee sitten kuoleeko multakin uudet versot.

No vissiin on kun muiden kärsään kerta haisee pahalle =)

mie en oo koskaan saanut kohtalonköynnöstä kasvaan… ei kasvattanut uusia lehtiä mulla. Annoin sen pois mutta en muista kenelle penttiläiselle?

Voi että, mistä oikein löydätte noita ihania sinikohtalonköynnöksiä?

En ole sitä ikinään nähnyt missään ja se olisi ihan pakko saada kun on niiiiiin ihana.

Jos kenelläkään tulee ylimääräistä leikkuu jätettä nyt keväällä niin minä kyllä huolisin, esim vaihtarina jotain viherkasvia tai pelakuuta vastaan.

Mun siniseni kuoli ;(

Hoito-ohjeita ja vinkkejä kiitos... kukka on mielestäni aivan ihana

Sinisiä kukkia... kevättä odotellessa

onkos tuo nyt sama, joka kulkee nimellä sinikohtalonköynnös?
taitaa löytyä ohjeita Kohtalonköynnös, Clerodendrum ketjusta, tai sitten ei...

On se :slight_smile:

Sinipiha, löydät sinisiipiviestisi nyt täältä kohtalonköynnöksistä (laitan sinulle vielä privaattiviestillä tiedon tulemaan varmuuden vuoksi) :slight_smile:

Tänään puutarhayhdistyksellämme oli huonekasvi-iltapäivä. Sain elämäni ensimmäisen kohtalonköynnöksen , 3 pistokasta. Jippii!!! Juurtunee parhaiten vesilasissa?

Oiettä se on nätti tuo kukinto ja kyllähän lehdistökin näyttää hyvivoivana hienolta. Jos leikkelet kukkaasi nyt keväällä niin täällä huolittaisiin pistokasmatskua :slight_smile:

Jippiiiii. Löysin tänään kukkakaupasta kukkivana sinikohtalonköynnöstä en olisi sitä kyllä muuten tunnistanutkaan. Kallis oli mutta olen siitä kauan jo haaveillut joten mukaan lähti. Nyt sitten odottelemaan kukinnon loppumista ja leikkaamaan siitä pistokasta vesiviljelyyn :slight_smile: Lähteekö helposti kehittämään juuria ja onko latvapistokas sopiva vai lähteekö myös varsipistokkaasta? Minkälainen juuristo siinä on, ajattelin semkin lopuksi pestä mullasta pois ja koittaa siirtoa vesiviljelyyn. Hihhiiiii kun olen onnellinen.

Minä otin pistokkaita uusista versoista. Osan pistin veteen, osan multaan. Kaikki on kuolleet. Pitää kai yrittää uusiksi, kun tietäisi miten. huoh.

Laitoin viikko sitten aika tuoreen latvan vesilasiin ja siihen on jo tulossa juuria.

Olen vuosia sitten saanut pistokkaan, jonka juurrutin vedessä ja kesti todella kauan juurruttaa; ainakin kuukauden ellei yli.

Onse vain niin jännää että vaikka olisi tismalleen samanlainen pistokas niin toinen tekee nopsasti juuret ja toinen nuupahtaa tai tekee hitaasti juuria. Toivottavasti minun ostama kukka olisi sitä nopsaa sorttia :slight_smile:

Sinikohtaloni kukkii edelleen ihanan perhosmaisin kukin, ihailemmme sitä montakertaa päivässä tyttäreni kans, nuo pojat nyt sanoi eka kerralla että onpa jännät perhoskukat mutta nyt ne ei enään jaksa ihmetellä kukkasen kauneutta… nuo miehet :slight_smile: Kohtalo on alkanut jo pikkuhiljaa kasvattamaan uutta ja mietinkin että otanko latvapistokkaan uudesta kasvustosta vai voiko olla vanhempaakin kasvustoa? Pitää lähteä tutkiskelemaan minkälainen juuristo siinä on että , kannattaako sitä ens alkuunkaan lähteä juuristoa pesemään vai lahjoitanko emokasvin sitten eteenpäin kun olen saanut siitä oksaa juurtumaan: ) Tällaista pohdiskelen, kasvattaako muuten kukaan muu kohtaloita hydrossa, uskoisin sen viihtyvän hydrossa kun on suht ohut lehtinen, ohut lehtiset kasvit on minulla ainaskin viihtynyt hydrossa erinomaisesti. Ja viihtyy itseasiassa kukka kuin kukka.

Uusi juurtuu paremmin kuin vanha.