Hei! Täällä kun on asiantuntioita niin voisiko joku hieman neuvoa. Äidilläni on kohtalonköynnös ja olen alkanut himoitsemaan sitä myös itselleni. Ymmärtääkseni siitä voisi ottaa pistokkaita olisiko tarkempia neuvoja?
Leikatut pistokkaat vesilasiin ja muovihuppun sisään ,sitten vain odotellaan juurtumista.
Niin yksinkertaista, että piti oikein neuvoakin kysyä, olenpa nero. Kiitos kuitenkin tästä neuvosta. Jospa minäkin olen kohta kohtalonköynnöksen onnellinen omistaja.
Hei! Sellaista vielä kysyisin, että pitääkö kohtalonköynnöksen kasvaa aina ylöspäin, vai voiko sen istuttaa amppeliin?
Kohtalonköynnös pakkaa kasvamaan ylöspäin hyvän matkaa ilman tukeakin. Toki se sieltä lopulta painovoiman ajamana alaskin rojahtaisi
Kävin raiskaamassa mammani kohtalonköynnöstä ja mukaan tarttui 4 komeaa latvapistokasta jotka ovat nyt vesilasissa.
Hän ei ole ikinä saanut sitä kukkimaan, toivottavasti omani kukkuu joskus.
Kun pistokkaat ovat juurtuneet, niin olisi varmaan syytä latvoa ne, jotta haarautuisi.
Latvo vasta vuoden kuluttua.
Kuinka pitkäksi kohtiksen juuret kannattaa juurruttaa? Vai onko edes mitään väliä? Malttamattomana odotan, että saisin nuo pikkuiset multaa kasvamaan
Sen mittaisiksi, että saat ne mutkistelematta multiin.
Jippajee
Pari viikkoa pistokkaat olleet vesimukissa ja tänä aamuna olin näkevinäni pienen pieniä juurenalkuja.
Mulla ollut vedessä noin kolme viikkoa, juurenalut ilmestyivät jotain 5 päivää sitten. Kasvaisivat vaan äkkiä tarpeeksi pitkiksi
LM-H, kuinkas juurrutus edistyy? Mulla tuntuu olevan todella hidasta. Aika äkkiä ilmestyi juuren alut, mutta nyt tuntuu, etteivät kasva ollenkaan Niin ja osaako kukaan kertoa, haittaako kun jostain syystä yksi pistokas oli mennyt poikki ihan latvasta. Onko sillä vielä toivoa?
Älä sure vaikka latva kukasta katkes ,niin kävi mullekin katkoskohdasta kukka haarottui ja on nyt kaksihaarainen,mulla onkin muistakseni siitä taimesta kuvakin.Tuo tavalisenpi onkin hyvä juurtumaan eikä kovin säikky vaikka oksia katkeekin.
Ootko Raili itse juurruttanut kohtiksia? Muistatko kuinka kauan suurin piirtein meni? Kiva kuulla, ettei haittaa Ja eikun sitkeästi jatketaan juurruttamista... jospa ne joskus ois valmiita multaan.
kohtalonköynnös kukassa ja vähän isomman kokoisena (taustalla mittakaavana puutarhatuolit)
Moonlight, kiitos kysymästä. Juurrutus sujuu ainakin vielä ihan hyvin. Kaikissa pistokkaissa on jo monta noin millin mittaista juurta
Valtsun köynnöksessä on komeat kukat. Munkin pistokkaissa 2-4 noin 2mm pituista juurta. Mulla on tuota samaa lajikketta kuin valtsulla. Yhden kerran olen nähnyt kun äidillä kukkinut.
Joo ite oon juuruttanut tuon pistokkaan se tais olla syksyä jo kun sain tuon tavalisen kohtiksen,kesti pitkään oiskhan peräti kuukauden en ihan tarkkaan muista mut suunnilleen ainaki meni.
onpas komea punainen kohtis,tahto tahto kas tuollaisen ihanuuden.
Sellainen kymysys vielä, että kun pistokkaissa (4 kpl) alkaa nyt olla juuria, niin minkä kokoiseen ruukkuun istutan ne ensialkuun? Laitan siis kaikki 4 pistokasta samaan ruukkuun.
laita vaikka kahteen purkkiin.. ei kovin suureen.. saahan ne sitten vaihdettua isompaan jos tarvis