Kohtalonköynnös, Kohtalonpensas, Clerodendrum

Jos joku vielä leikkelee omia kohtalonköynnöksiään niin olisin kiinnostunut pistokkaasta.

Sulla kyllä Tupu78 on jo kohtalonköynnös minun mielestäni… :slight_smile: En nimittäin usko että se kyselemäsi pistokas (toisessa ketjussa) on sinikohtalonköynnös, vaan nimen omaan tuo tavallinen kohtalo. Sinikohtalolla on erilaiset lehdet…

Tässä ketjussa esim sivulla 6 on Hoyabellan laittama kuva sinikohtalosta, erilainen on.

no ainakin tuo ystäväni jolta sain nuo alut, kertoi että siniset kukat siinä on, mene ja tiedä sitten, saas nähdä joskus valovuosien päästä, mikäli saan sen edes juurtumaan naurua mutta tuo kohtalonköynnös jossa on nuo valkopunaiset kukat on todella upean näköinen!! (onkohan niiden lehtien alapuolessa mitään eroavaisuutta? jotta osais tunnistaa) mun kohtalossa ainakin (olipa se sitten kumpi vaan) on vaaleanvihreä alapuoli..

Sinikohtalonlehdet on pienemmät ja vaaleammat, eivät lainkaan noin “suonikkaat” kuin tuo tavan kohtalon. Ihan jo päältä päin erottaa. Lisäksi sinikohtalo ei mulla pysy hengissä, ei sitten millään kun taas tuo tavallinen rehottaa… :wink:

Okei, ei sitten auta muuta toivoa kun että saan sen juurtumaan

On se kumma miksi nuo mun kohtalonköynnöksen pistokkaat juurtuvat noin hitaasti. Ovat olleet vedessä kohta pari kuukautta. Aluksi rupesivat juuria kasvattamaan, mutta nyt ollut kasvu täysin pysähdyksissä ties kuinka kauan.

Hoyabella, sitähän sopii toivoa

Hei! olipa kaunis sinikohtalo tuolla hoyabellan kuvassa. Siitä se sitten lähti. Olisiko jollain vielä ylimääräistä pistokasta sinikohtalonköynnöksestä? tuo tavallinen kohtalonköynnös on jo.joitakin vaihdokkeja löytyy ja kesäkukkiakin siemenistä tulossa.

NO nyt tuo marraskuussa multaan istutettu kohtalonköynöksen lehti työntää mullasta pienokaista

mun kokeilu onnistui täydellisesti .naurua

Onneksi olkoon Raili-45 !!

Kiitos jutita,nyt tuli sellainen fiilis että taidan kokeilla myös muistakin kukkasista tuota menetelmää jota käytin,tää onkin sitten mielenkiintoinen projekti mulle,selviää monen kukan ominaisuuskin siinä.

Tervehdys pitkästä aikaa! Ajattelin taas ottaa itseäni niskasta kiinni ja palata tänne.

Luin juuri näitä kohtalonköynnösjuttuja, ja mietin, että pitäisikö munkin omaani leikellä. Se kun kasvaa kovaa vauhtia, muttei kuki…? täh?

mulla taas ei pahemmin kasva vaikka leikkasinkin… kyllä sen leikkauksen pitäis edistää kasvua ja kukintaa… mutta pah… ei mulla

Niin… Mä leikkelen sitä
vähän… Saa nähdä kuinka käy silmän isku

Terve taas, Joni!

Mä oon leikannut kohtalonköynnöksen joka kevät mullanvaihdon yhteydessä, sehän hujahtaa siitä sitten monimetriseksi taas :slight_smile:

En tiedä mikä hulluus on iskenyt tohon mun kohtaloon,ikinä ei ole noin kamalan isoja lehtiä mun puskassa ollut…lehden leveys 13 cm ja pituus 23cm + siihen tietysti lehden varsi jolla se kiinnityy runkoon,taitaa olla kukka yhtä mammutti kuin hoitajansakin…vai kuuluko siinä ollakkin noin isot…oon kyllä vähän ylpeä tosta =)

Terve terve Kassikäp! Mulla toi kohtalo on kestokasteluruukussa. Istutin sen viime syksynä, joten mullanvaihto ei vielä ole ajankohtainen. Mutta aion tänään vähän leikellä sitä.

Melkoset lehdet Jadeliilan kohtalossa! oho

Sanoppa muuta, talvella se tiputti kaikki lehdet ettei ollut kuin ranka jäljellä ja niin se rietas innostu puskemaan uutta ja tekee heti tollasia jättejä…pistän kuvan heti kun läydän diksun isännän jäljiltä!

Minullakin kohtalonköynnös pudotti kaikki lehdet ensi kerran tänä talvena - mutta se ei ole tehnyt yhtään uutta vieläkään. Katkoin varsia ja yksi ainakin tuntuisi olevan tuore, mutta ei siihenkään tullut lehtiä…

Minunkin köynnöksestäni putosi kaikki lehdet ja kuoli sen myötä. Se oli Inki sinulta saatu alku.