Koira, Osa 2, (alk. 22.10.2008 ->) Suljettu

Nuu, toivottavasti koiralla on kaikki hyvin.

Scilla, Sitä minäkin toivon. Ei tietoa kuitenkaan. Oli tänäänkin nollapäivä, kipossa ruoka koskematta. Vietin pihalla paljon aikaa, mutta nyt annnoin jo omien koirieni olla mukana siellä. Ne ovat joutuneet olemaan n. kaksi viikkoa sisällä sillä aikaa kun olen ulkona tähyillyt vierastamme saapuvaksi. Koska tilanne on muuttunut (harmillisesti) niin päätin että niiden elämä saa jatkua normaaliin tapaan.

Ja yllätys yllätys, ei myöskään mitään yhteydenottoa edelleenkään eläintalolta koskien loukkua. Ihmettelen…

Harmi sen loukun kanssa - kun olisi ajoissa saatu paikalle, olisi voinut kiinniotto onnistua. Parhaasi olet kuitenkin tehnyt.

Harkitsen jatkotoimenpiteitä asian johdosta ettei tällainen tilanne jonkun muun kohdalla toivottavasti enää toistu. Jos apua luvataan sitä myös annetaan. Jos luvataan ottaa yhteyttä ja pitää ajan tasalla, niin myös tehdään. Löytöeläintalo palkkaa irtoeläimistä saavana tahona voidaan mielestäni ymmärrettävästi rinnastaa viranomaiseen. Ja jos viranomainen antaa ymmärtää että se hoitaa asiaa, siihen kai pitäisi pystyä luottamaan.

Muoks: poistin viestistäni loppuosan, tulee asia selväksi tuosta alustakin jo.

Itse ottaisin ensiksi yhteyttä poliisiin. Kyseessähän on selvästi eläinsuojelulakiin (Eläinsuojelulaki 4.4.1996/247) liittyvä asia.

Ilmoituksen/tiedustelun voi nähdäkseni tehdä myös internetin kautta.

Ahdekaunokki, kiitos :slight_smile:

nukuttaanukuttaanukuttaanukuttaanukuttaanukuttaanukuttaanukuttaanukuttaa

Irtokoiran tarinan päätös (?) : Sain äsken puhelinsoiton mieshenkilöltä joka oli mahdollisesti nauttinut vähän muutakin kuin kansalaisluottamusta. Hänelle oli kerrottu että kylillä on ympäriinsä minun laittamiani ilmoituksia koirasta.

Koira siis on hänen. Venäjältä tuotu narttu (sakemannia ja salukia), ensimmäiset juoksut menossa. Pelkää miehiä. Ei sitä kuulemma voi vahtia koko aikaa, lähtee reissuille jotka kestävät ehkä 45 minuuttia tai tunnin verran. Tarha sillä kuulemma on. On ollut tuon viikon ajan jonka täällä kävi syömässä kuitenkin yöt kotonaan. Asuu tuossa nähtävästi aika lähellä 6-tien toisella puolella. Ei kuulemma jää autojen alle, hän on tullut siihen tulokseen (?!?). Saattaa kuulemma varmaan pyörähtää täällä jatkossakin, mutta "ei siitä kannata ressiä ottaa, se on ihan kunnon koira".

Mies ei sanallakaan kysynyt koiran täällä käynneistä mitään, toisti vaan useaan otteeseen ettei siitä kannata "ressiä ottaa". Kiitin siitä että hän soitti ja kertoi että koira on kunnossa, ja sanoin että otan hänen numeronsa talteen jos tulee jatkossa tarve ilmoitella koiran liikkeistä.

Eli sain, jos en pistettä niin pilkun kuitenkin tälle episodille. Ajatukseni asiasta jätän itselleni, mutta halusin heti kertoa asian niille jotka ovat tätä koiruliinin asiaa seuranneet ja mukanani eläneet.

Löytöeläintalolta ei ole edelleenkään kuulunut halaistua sanaa siitä loukusta...

Kumma omistaja kun antaa juoksuisen narttukoiran juoksennella ympäriinsä? Ja vaikkei olisi juoksuakaan, niin en ymmärrä, että annetaan juoksennella. täh? Ai niin, mutta eihän se jää autojen alle... vihainen Täytyy varmaan vain toivoa koiruudelle suojelusenkeleitä matkaan.

Jo on taas kummalle immeiselle koira annettu! Ai että ku tekis mieli kirjoittaa just niinku ajattelee, mrrrrrrr…

Kyllähän minulla olis hätä jos jompikumpi koirista olisi irti, tuntui tuo ukko jotenkin välinpitämättömältä…

Toisaalta helpottunut olo, vaikka ei sen koiran elämä varmaankaan ihan ok ole. Kiitos kuitenkin sinulle Nuu, että otit tämän koiruliinin asian selvitettäväksesi. Toinen suuri kiitos siitä, että sait ehkä sen yksinäisen pentukoiran asiat mallilleen hyvillä neuvoillasi. Jos oma koirani joskus karkaisi, toivoisin sen eksyvän juuri sinun pihamaallesi…

Unohtui sanoa, että Lissulla on ihana ruttunaama… Ei siis Lissulla, vaan Lissun koiralla

No, nyt sai Nuu ainakin vapautuksen vastuusta (tavallaan). Onhan niitä monenlaisia koiranpitäjiä, ikävä kyllä, ei aina niin vastuullisia.

Ei varmaan sillä omistajalla käynyt pienessä mielessäkään, että joku saattaisi kovastikin huolestua ja nähdä vaivaa koirapoloisen vuoksi… saati pahoitella tekemisiään ja niiden aiheuttamaa “ressiä”.

Enpä oikein osaa mitään sanoa, kuin että hohhoh eläinkodin hommia ja hohhoh koiran omistajan asennetta.

No huoh!

No voi kurjuus, ei tuo kuullosta oikealta koiranpidolta ollenkaan.

Meillä kävi tuttavan koira naapurikorttelista aika usein. Kyselivät häiritseekö. Meitä ei itse asiassa häirinnyt, mutta en ole ollenkaan varma, että kaikissa taloissa pidettän siitä, että vieras koira juoksentelee ja oleilee pihalla. Ei voi ihan kaikkiin luottaa, nykyään.

Vaan tuttavalla kävi surkeasti pari päivää sitten. Ulkoilutti omaa koiraansa, nuorta urosta suht´ kapealla metsätiellä. Kaarteessa vastaan tuli mastiffi, jota piteli 8 - tai 10-vuotias tyttö. Mastiffi hyökkäsi tuttavan koiran kimppuun, jolloin hän erottamaan koiria, jonka seurauksena mastiffi puri olkavarteen häntä ja sai aikaan syvän repaleisen haavan. Tuttava vaatii koiraa lopetettavaksi,
huoh.

Outo juttu tässä koirasta tulleessa puhelinsoitossa oli. Kun olin etsimässä puhelimestani tietoa siitä tulleesta puhelusta jotta voin ottaa numeron talteen, aivan vahingossa valitsin siitä numerosta "call history" (muistaakseni tuon niminen listaus) ja se antoi listauksen että siitä numerosta on minulle soitettu jo aikaisemmin 4 eri kertaa. Puhelut ajoittuivat listauksen mukaan heinä-toukokuulle ja niiden kesto on ollut n. 3 sekunnista pariin minuuttiin. Soittoajat myöhäisiä.
En vaan muista koskaan jutelleeni tämän nimisen ihmisen kanssa aiemmin, ja itse asiassa en yleensä edes vastaa myöhäisilta/yö-aikaan tuleviin puheluihin jos en näe henkilöä joka minulle soittaa.

Pyysin vielä miestäni katsomaan saman asian puhelimestani uudelleen, ja hänkin saman listauksen löysi. Hyvin outoa. Luulen että huomenna kokeilen mitä tietoja löydän numerosta. Todennäköisesti olen siinä alunperin numeroa esiin kaivaessani painanut (tapani mukaan) useaa näppäintä samanaikaisesti ja jotenkin aikaansaanut tuon listaussotkun (yllättyisitte minkälaisia sotkua saa aikaiseksi kun "vähän näppäilee", ,tietsikallani jatkuvasti onnistun aikaansaamaan tällaisia pikku juttuja joiden selvittäminen vie hermot kokonaan), mutta silti mietityttää. Puhelinmyyjä? Mutta ei kai ne ilta/yöaikaan soittele? Eikä omasta puhelimesta?

Vaan jos ukko soitteli "työ"puhelimestaan? Jos aika on myöhäinen etkä ole ehkä kuullut soittoa ts. ukko on antanut soida vain pikku hetken? Ja sit seuraavana päivänä, vaikka puhelimessa lukeekin jotain et “puheluita 1” tms. ni ku kiireellä soittaakin ite tai jotain se numero kyllä jää, mut ei enää lue siinä näytössä. Tai sillain mulla ainakin usein käy.

Jokatapauksessa kumma tapaus ja välinpitämätön koiran omistaja. Sulle Nuu taas sylillinen ruusuja vaivannäöstä ja yrittämisestä. Mikä ihme siinä on et täytyy saada elukka ja sitten ei jaksa ton enempää sitä hoivata? Voi koira raukkaa.

Puhelinmyyjät eivät soittele - riippuu putiikista - iltayhdeksän jälkeen (näin olen huomannut).

Niin, ja mitenkäs ne pykälät rajoittavat koiran irrallaan pitämistä… Nyt jo metsästyskoiraa saa pitää irti siellä missä metsästetään - mutta entäs taajamassa?

Siis mitähän järjestyslaki sanoo - sehän taitaa myös sanella lemmikkien irti pitämistä…

Ei nyt oikein vaikuta vastuuntuntoiselta lemmikinomistajalta jos on oikeasti hänen koiransa… :frowning: