Hankalin viestisi 12,49 kohdasta"ei omaa eikä muidenkaan…" kohdasta ansaitsee kymmenen peukkua. Minä en voi ymmärtää kaupunkilaisia koiranomistajia jotka kevyenliikenteen väylää kulkiessaan talojen ohi päästää koiransa hihnan päässä pihoihin sotkemaan kauniin hangen ja kesällä poikakoirat potkivat mullat ja katteet istutuksien alta ympäri pihaa. Läjät jää hankeen ja keväällä niitä saa haravoida je kerätä roskikseen. Jos jostakin huomauttaa on koiran vihaaja, koirissa vika ei ole vaan siellä hihnan toisessa päässä. Silloin kun itsellä oli koira, kyllä katsoin missä se kulki.
Just ni! Minua harmittaa vastapuolella tietä asuvan iäkkään ihmisen puolesta, kun hänen rajallaan kasvaa komeat tuijat ja ihmiset ihan surutta antavat koirien nostella jalkaa niihin
Eikä ole edes tiessä kiinni vaan pari metriä pitää nurmikko pitkin nousta sinne puiden juurelle. Nyt kaksi niistä on kuollut pystyyn- juuri ne mihin ihmiset pissattaa koiransa.
Olen meidän perheessä tehnyt selväksi lapsillekin, ettei ikinä päästetä koiria toisten pihoille, aidoille, kasveille pissimään! Tuossa kohden pysytään kadun toisella puolen, ettei meitä vain voi yhdistää typeryksiin.
Pentujen hinnoista vielä mitä suositumpi rotu sen kalliimpia ja taas mitä harvinaisempia ja vähemmän syntyy halvempia
Käytin Ruusan rokotusella ja vaikka varsinaisesta toimenpiteestä ei ellääk veloittanut niin kaikkine käyntimaksuineen ja veroineen summaksi tuli 52,80. Itse rokotteet(kaikki mahdolliset laitettiin kerralla)maksoivat vain 13 euroa.
Kyseessä kaupungineläinlääkäri. Mitähän olisi ollut yksityisellä?
Juti, meilläpäin rokotukset on huomattavasti edullisempia kuin siellä päin Sanotaan yks yksityinen esim. täältä suunnalta: ell Ventelä, joka on hyvin suosittu ympäri Suomen luusto- ja nivelasioissa. Tietää hitosti noista asioista, eikä veloita hunajaa. Jos ottaa esim. kimppakuvauksen hällä niin ei tarvi hintaa kauhistella. Huipputyyppi vaikkakin arvio tulee suoraan ja kaunistelematta, jos näyttää huonolta
Noihin vahinkopentueisiin suhtaudun aika kyynisesti Ja niihin tyyppeihin, jotka tarjoavat pentuja tietyistä roduista mixauksena. Puhutaan rakkauslapsista tms… Jos hinta on yli 300 € / pentu niin mitä siitä vois aatella? Näissä koiranpennuissa piilee hitosti rahaa ja tarkoituksella tehtyjä mixejä. Ja niistä irtoaa rahaa paljon, koska: “ei me tarvita koiralle papereita ku ei me aiota näyttelyissä käydä” ja kaikki muut selitykset siitä miks ei se koira/eikä me omistajat tehdä niillä papereilla mitään. Aaaarrrggghhhh sanon mä!
Totaalinen komppaus tuohon Miikosin viimeiseen kappaleeseen nuista sekarotumixeistä.
Röllin lonkka- ja kyynärkuvat oli tullut jalostusnettiin. Tulokset B/B ja 0/0. Piristi hieman tätä päivää tuo tulos, vaikka käytännössä tiesinkin jo että nuo nivelet on terveet. On tuo kennelliiton arviointi aina yhtä jännittävä, vaikka itse kuvat näkisikin ennen sinne lähetystä.
Terveen koiran onnea kuitenkin himmentää se, että Rölli ei ole terve olkanivelistään, jota taas ei tilasoida missään.
Samaa mieltä Hankalin. Koulutus pitää olla ja pentukursseille mentävä kun asumme niin keskuksessa. Nyt odotellaan keväälle ja haetaan tietoa.
Josko sulla on näppärä pentu kotona ja haluasitkin sen kanssa järkätä ja harrastaa jotain… Monella tässä nousee seinä pystyyn, koska kaveri on jossain rekiserissä… Näillä et välttis pääse yhtään mihinkään…
Nyt on meidän Retu palleja vainaa, eli kastroitu tänään. Kovin väsy poika haettiin äsken kotio.
Sylkirauhasta ei sitten poistettu, kun se oli palautunut normaalin kokoiseksi.
Taas piti “päivittää” pari viikkoa lukemalla koiraketjun lukemattomat viestit. …ja itkeä koiravainajaa ja ihastella söpöt kuvat.
Sekarotu-soppaan sanoisin, että minä olen juuri niitä ihmisiä, jtka haluaisi ikäänkuin antaa elämän vahinko-koirulille ja ottaa sellaisen hoiviinsa ja kaveriksi. Mutta kuten Miikos totesi, niin jos koiralla on hintaa niin kyse alkaa olla vahingon sijaan tienauskeinosta. Mun mielestä vahinko-sekarotuisen pitäisi saada lähes ilmaiseksi - pentueen omistajalle pitäis olla palkkio jo sinänsä, että saa ne pennut johonkin sijoitettua. Mieluummin tuntisin ihmisen, jolle vahinko on käynyt (ja olisin varma, ettei ole niitä jotka vaan huoletta antaa pentueiden tulla jatkuvasti).
Sekarotuista ottaessa kannattaa huomioda erityisesti se, että jos on mitään toiveita koiran ominaisuuksien ja luonteen suhteen, niin sekarotuinen on ihan arpapeli! Saattaa nimittäin olla hyvinkin vahva metsästysvietti…yleensähän ne vahinko-isukkikoirat on juuri niitä, jtka on päässeet omistajiltaan omille metsäretkilleen ja reissun jossain vaiheessa haistaneet hyviä tuoksuja ja lähteneet “naisiin”. Kokoakin voi olla vaikea ennustaa. Meidän mamman suomenpystykorvalle (joka oli aina pihassa kytkettynä, ei karkaillut) syntyi kerran pentu, joka näytti vaan hieman pörheämmältä suomenpystykorvalta. Pentu annettiin toisille isovanhemmileni piha ja metsäkoraksi…siitä tuli reilusti raskasrakenteisempi ja isompi täysikasvuisena kuin emostaan! Onneksi luonne sattui olemaan ihan ihmisrakas…epäilen nimittäin, että isovanhemmilla ei olis ollut mitään koirataitoja…tais olla kummankin ensimmäinen koira ikinä.
Aatteleppa omalle kohalles
Mun veli sanos kun Tahvo leikattiin, ja se vaan ynisi ekana iltana, että kyl hänkin ynisis, jos ois palleja vainaa.
Kyllä retu on nyt reppana jonkun aikaa ja ihmettelee mitä on käynyt.
Toi puku on ihan älyn hyvä keksintö niin ei tartte sitä valtavaa tötteröä kaulassa kiikuttaa.
Puhuin ensikoiraksi ei sovellu helposti gorgi muttei mäykkykään jos aikaa ei ole ja joutuu esim. 3 kk vanhana jo jäämään työpäiviksi yksin.
Lähipiirissä on esimerkkejä palveluskoirista ja mitä siitä seuraa kun sohvaperunaksi otetaan
Yhden sakemanni sekos niin et puri oman perheen lapsia lopulta kun ei muuta keksinyt. Ihmisissä on montaa plaatua !
Ihanan kuvan oot Kyssis laittanut. Oikeen tyynykin pään alle et ois hyvä olla =)
Meitin prinsessat osasivat nukkua päätyynyllä ja olla peitonalla…ja päivätirsat otettiin sohvalla.
Hemmoteltuja olivat …
Tänään Retu on jo ihan oma ittensä. Otin Libero-vaipaks paljastuneen tyynyn pois haavan päältä, niin siitäkös riemu repes.
Mä en ihan tohon pukuun meinaa luottaa, kun Retu oli kuono pitkänä siellä touhuumas, kutiaa varmasti.
Sullahan on noista kokemusta…