Tuo “tienvarsi kosmos” on kyllä todellakin ihan omaa luokkaansa. Tänä keväänä en lainkaan kylvänyt niitä penkkiin kun jätin viime vuotiset kosmokset siementämään siihen ja sieltähän niitä nousi tänä keväänä hieno puska samaan paikkaan ja kukkivat aivan mahdottoman hienosti vieläkin pakkasista huolimatta
Toinen kosmoskukistani tässä heikkolaatuisessa kuvassa. Tämä on seinän vieressä, toinen on penkissä, jossa joka puolelta pääsee valoa ja aurinkoakin kasville, ja se on isompi ja tuuheampi. Kukkia on paljon tässäkin, ja uusia tulossa. Olen tosiaan kovasti ihastunut kosmoskukkaan.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja koko talven! En huomannut, ymmärtänyt jne. kerätä kosmoskukasta siemeniä :( Nyt harmittaa isosti.
Kysynpä siis, olisiko teistä jollain niitä lähettää? Värillä ei väliä; ihan kaikki värit kiinnostavat ja ovat kauniita mielestäni.
Kevättä odotellessa…
Kosmokset kukkii jo sisällä, voisiko ne laittaa ulos? Kai ne pitää sitten peittää jos tulee yöpakkasia.
Mun Cosmokset jurnottaa vaan sirkkalehdillä, eivät tee mitään ja ovat hyvin mitättömiä, jos en nää kehitystä ensviikon- loppuun mennessä niin nakkaan nuo kompostiin. Näköjään Cosmoskukkien siemenetkin vanhenee aika äkkiä.
Laitoin ne ulos ja paleltuivat päistä. Kasvaneet uudestaan, mutta kukkia ei näy. jatkoin tuolla ylempää olevaa juttua.
Teemaalle terveisiä! Hyvin kukkivat ja ovat kauniita,kiitos!
Tämmöiset kosmokset tänä vuonna
Karvari, tässä minun kosmokset.
Köyttämiseks meni, tuulen puuskat vähän pöllyytti sikinsokinsekasi, huihai korkeita ovat.
Mun kosmokset ja kissani viime vuonna. Tänäkin vuonna on samoista siemenistä laitettuja kosmoksia parvekelaatikossa. Viime vuonna vein näistä laatikoista mullat vanhemmilleni joilla on komposti. Isä oli sitten mullat laittanut erikseen ja käytti tänä vuonna pihaan niitä. Hetken päästä isäni ihmetteli mulle, että miten voi olla mahdollista, että porkkanat ovat pompanneet lavakauluksesta maahan. Mentiin tutkimaan asiaa ja sanoin että nämä näyttää kyllä kosmoksen aluilta. Nyt vanhemmillanikin kukkii samaisia kosmoksia, siemenet ovat siis ilmeisesti hyvin kulkeneet mullan mukana.
Minullakin on valkeita kosmoksia muutama jotka ihan itse kasvatin siemenestä …onnistumisen riemua kuten akileijojenkin suhteen etten tappanut kaikkia. Isännän kukkakedossa on muutama kosmoksen rääpäle mutta liian varjossa ei tule kukkimaan.
Taka-ja etupihan kosmokset,kiitos teemaa siemenistä.
En yhtään muista että olisin kosmoskukan siemeniä laittanut maahan, mutta sieltä nyt vain nousee niitä muutama. Saa nähdä kerkiääkö kukkaan?
Bobbie,suorakylyvönä.
Nämä on maatiais lajiketta,siemenet sain teemaalta.
Haluatko kokeilla?
Meikä esikasvatti muutaman ja hyvin on kosmokset kukkineet …tekeeköhän ne siemeniä jos antaa olla loppuun asti leikkaamatta pois mitään ?? Unikoista tuli siemensatoa todellakin paljon ja vain 3 kotaa tyhjensin purkkiin…
Kesän suorakylvöt käsillä. Tässä toissa vuonna kasvattamani kosmokset, jotka kylvin 12.6. Eli niinkin myöhään suorakylvettynä vielä ehtivät kukkia hyvin ja syyskuussa nämä olivatkin jo kuin pieniä puita.
Mulla on tänä vuonna pinkkiä kosmoskukkaa kesäkukkana. Näyttäis ton edellisen kuvan perusteella että kasvutapa on haaroittuva. Mulla ei oo vielä kuin yksi varsi per kukka. Kaunis on. Mielenkiintoista et siemenistä tuli kahta erisävyistä pinkkiä kukkaa. Siemenet siemenkirjeestä, niin muistelen.
Ne oli varmaan minulta!