ai, että tommostakin… no joo… en taida kysyä millään palstalla mitään, kun väärin se menee kuitenkin…
Kysy vaan:)
Kysy vaan:)
Tjaah, voi olla että olette saman vinkin jo itsekin hoksanneet ja käyttäneet ja täälä ilmiantaneet, mutta kuitenkin kerron teille. Tuossa päivällä kouliessani erinäisiä taimia huomasin kuinka kaupan jätskialtaasta jätskin mukana otettu lusikka, semmonen punainen muovinen, oli aika loistokas niiden pikkutaimien mullasta nosteluun.
Mie vasta tänään aloitin koulimaan asterit ja kesäpäivänhatut sun muut kesäkukat. Noin miljoona asterin tainta oottaa multaa ja purnukkaa… Mihin mie näitten kanssa taas joudun…?
...
Annat puolet anopille. Koulimatta tietenkin Niin minä tein.
Minä annan miniälle liiat samettiruusut joka vuosi.
[UNI] kirjoitti : kuka niitä nyt hajakylväisi muutenkaan. Hajakylväisisi ??? mitä sä tolla tarkoitat ? etten mä nyt vaan ala vahingossa hajalylväämään mun tomaatin taimia onko täällä jossain sanastoa et mäkin ymmärrän tota teidän puutarha slangia
Hajakylväminen miun mielestä tarkoittaa kun isoon astiaan kylvetään enemmin siemeniä joita ne sirkkalehtivaiheessa koulitaan erikseen. Tai kylvetään niin siemenet suoraan kasvupaikalleen.
Mun mielestä hajakylvö on jollain lailla rivikylvön vastakohta. Termi ilmaisee mainiosti kylvötavan.
Siehän sen paremmin sanoit:)
No nyt selvis sekin Mä tänään koulin loput tomaattini ja huomasin että on todella helppoa saada sotkeutuneet kasvit erilleen kun pitää sirkkalehdistä kiinni ja upottaa juuret vesilasiin niin lähtee kaikki mullat pois eikä juuret katkeile
Laittelin tuossa päivänä eräänä kosmoskukkia itämään. Tänään oli sitten kait se oikea päivä niiden hujoppien koulimiseen...ainakin kissan mielestä. Hyvin oli kiskonut hennot taimien alut purkista pitkin pöytää. Että jos joku täällä tarvitsee apua koulintaan niin voin lähettää kaverin.
On tullu koulittua muutama purkki, tässä kuvia. Terassin pöytä ja penkki.
Ja terassin ikkunalaudoilla on myös muutamia astioita.
Tulipas huono kuvakulma.
Pirkkis on ollut taas ahkerana, vau! Kateeksi käy.
Voi kun olisin lukenut tämän palstan aiemmin -nyt meni koulitut taimet varmaan liian tuhtiin multaan. Mitäköhän niille nyt tapahtuu?
Kasvavat hyvin, tietenkin! Mulla ei olekkaan kuin yhden lajin multaa.