Ihana, muuta ei voi sanoa, olen pähkäillyt oman porttini väriä, valkoinen on kyllä kaunis
Taattua Poppius laatua ja tyyliä!
Oh, onpa hieno!
Kiitos.
Juu itse suunniteltiin, vähän netistä haeskelin porttien kuvia, ja niistä otin ideoita. Nuo yläkaaret sanelivat aika paljon muotoa, ne kun oli valmiiksi tuon muotoisia kasvihuonekaaren pätkiä.
Valkoinen käy tuohon paremmin kuin ruskea tai puunvärinen, kun rakennuksissa on valkoiset nurkkapielet ja vuorilaudat. Kiveys tulee luonnonkivestä, siis mukulakivistä. Koko hiekka-alueen peittävä ikuisuusprojekti on aluillaan, ja se jatkuu sitten tuohon portin alle asti.
Hurjan kaunis siitä tuli! Tuosta kulkisi rantaa kohden ihan lystikseen, ihan vain saadakseen kulkea portista8)
Juu, laadukasta on ![]()
Mukulakivistähän saa muotoiltua sopivasti kaartelevan kiveyksen, alkaa tuosta oikealta portin juurelta ja päättyy penkin reunaan kauemmas vasemmalle. Mutta kun on ikuisuusprojketi, ehtii tulla vielä paljon kaikkea muutakin mahdollista alueelle mieleen ![]()
Niin kaunis, kuin koru!
Onpas täällä upeita portteja ja kaaria! Näinköhän sitä miekin saisin joskus omani…pakko näyttää isännälle näitä kuvia, pikku vinkkinä;))
Poppius, tuo on tosi hieno… taideteos !
Voi olen nyt etsinyt jo vaikka kuinka kauan mutten löydä.
Täällä oli tänä kesä jollakin tosi upea kaariportti taisi olla sepän tekemä en löydä siittä mistään nyt kuvaa.
Menin kansalaisopiston metalli kurssille ja tarkoitus tehdä kaari portti olisin ottanut hieman siittä osvittaa.
Muistaako kukaan
et kait tarkoita sitä meidän “hökötystä”? siis raudoitusverkkoa ja mitä rautaa se nyt olikaan?
Ja pärskiksen sivuilla oli kaupasta ostettu koristeellisempaa sorttia?
Ermeli teki muuten itse viime kesänä…
Upea portti Poppiuksella! Kertakaikkisesti…
On kaunis kukkaportti Poppius!
Takorautaisia köynöskaaria ja muut takorautaiset eivät pahasti rustu, kun ne on oikein käsitelty ja niistä pidetään huolta. Joskin sellaiset ovat usein vain älyttömän kalliita, mutta itse olen löytänyt sattumalta yhden edullisen tekijän. sen tutteita löytyy osoitteesta www.mustarauta.nettisivu.org
Ootko ostanut köynnöskaaren tuolta?
Vai teetkö itse?
teetätin siellä kaaren itselleni ja toinen juuri tilauksessa meidän alapihalle rappusten alapäähän. Tuo ensimmäinen laitettiin rappusten yläpäähän.
Onhan nämä köynnöskaaret nättejä.
Itse en kuitenkaan voi sellaista hankkia tai tehdä kun ei ole puutarhaan mitenkään selvää reittiä mistä menisi. Joku pian oikaisisi eikä menisikään “mistelinoksan alta”
Mitä naapuritkaan tuumaisivat jos aina ryytimaalle mennessäni etsisin pitemmän reitin päästäkseni “kaaren alta”.
Voisin sen kaaren toki laittaa muutenkin palstalleni. Voihan pellolle laskeutunut “ufokin” olla hyvän näköinen!