Jos on tarpeeksi mielikuvitusta ja luova hulluuskin vaivaa, niin kaari köynnöksineen näyttää kumman hyvältä vaikka keskellä kasvimaata/pihaa/palstaa…vaikka sen kaaren alla oliski vaan halpis valkonen muovituoli =D!
Kiitos tagetes, juuri tätä tarvitsin, muovituolini on kyllä vihreä, mutta kyllähän sekin käy. Mitäs sitä puutarhassa kaikkia kirjojen sääntöjä noudattamaan, jos ei kerran talossa sisälläkään olla niistä välitelty.
No, ei tämä kaari ole, mutta köynnösportti ainakin. Parin vuoden päästä näyttää varmaan paremmalta, kun köynnöksetkin ovat kasvaneet. Tein tämän ihan sellaisesta sahan hylkytavarasta, että sopi meikäläisen lompakollekin mainiosti. Saas nähdä kauanko kestää, mutta tehdään uusi sitten, kun tämä lahoaa:) Tervasin jalkojen juuret, ja muuten käsittelin tervaöljyllä
Hyvän näköinen, kyllä mulle ainakin kelpais!
Kiitos, kiitos, tuollainen yksinkertainen sopii jotenkin meidän pihapiiriin.
Oikein passeli Havinan tekemä portti, tukevan näköinen, ei varmaan lähde köynnöksineen tuulen mukana. Siitä tulee vallan upea kun köynnökset kasvaa.
Upea könnösportti Havinalla. Vitsit, kun osaat tehdä kaikkea tuollaista hienoa itse.
Kävin tämän ketjun lävitse taas ties kuinka monennetta kertaa. Olisiko kellään kuvia raudoitusverkosta tehdyistä kaarista tai porteista? Tässä nyt arvon, olisiko portti/kaari kiva vai semmoset pylväät vaan. (Sekin mietityttää, kun ei ole paikkaakaan pohdittu, mutta jotain tarttis saada varsinkin nyt kun olisi vielä hitsikone lainassa ![]()
Krhm, juu kiitos Hoyabella
Tää Rosendahlin onkin enempi minun tyylinen ![]()

Heksu,entäs tää jonka teimme.
Hyvin on pysynyt kasassa.mouks.jotain ohjettakin sivulla 39 tuolla mun kuvatuksissa.
Heksu - tämä menee kyllä sille porttipuolelle.
Verkko on kiinnitetty pergolarakenteisiin sinkilöillä.
Kiitos, noi on tosi hienoja molemmat. Tästä tuleepi vaikeeta, ryhdyin jo ideoimaan tuommoseen ihan uuteen paikkaan ja tarvittaisiin Herra Perheenpääpäälliköltä suostumus myös ;D
Tämmöinen portti/köynnöstuki ruusupavuille saatiin vknloppuna tehtyä. Tai ei se ihan vielä valmis ole. Jos ilmat tästä hieman kuivuisivat, niin sen saisi petsattua samanväriseksi kuin kasvatuslaatikotkin. Ja kasvatuslaatikoiden väliin kulkuväylälle tarttis vielä laittaa betonilaatat.

Wau, onpas hieno ruusupapukaari! Voi voi, kun minäkin niin tykkäisin noista kaarista omalla pihallani.
Kiitos memuli ja kaikki peukuttaneet
.
Ollos hyvä ja minun pitikin vielä sanomani että. Kävin lauantaina k.t:ssa katsomassa puutarhakaluja ja ihastelin köynnöskaaria, vaan niiden hinta oli kauhian korkea. En malttanut ostaa. Tekisi hurjasti mieleni tuohon mun sisääntulon kohdalle jonkinmoinen kaari. Itte en osaa moista väsätä, tai jos väsäisin, ei se pysyisi kasassa.
Kävin nämä kaikki sivut läpi ihastellakseni teidän kaarianne, mutta täältä puuttuu paljon kuvianne. Toivomukseni olisikin, josko lisäisitte kaikki kaarenne tänne minun ja muiden katseltaviksi.
Pliis.
Memuli: köynnöskaaria olin itekin katselemassa, mutta kovin rimpuloita ja kapeita olivat - ainakin ne halvimmat. Ja tukevammat oli taas liian hintavia (mutta ihania)… Pistin siis ukon töihin (ja olin itekin ampumassa niittipyssyllä - en siis ukkoa, vaan rimoja)…
Meinasin ottaa kuvan keskeneräisestä heinäseiväsköynnöskaaresta, mut sataa niin vimmatusti, ettei siitä mitään tullu.
Mut sellaset on ny tulollaan, tolpanjaloilla pistin ne maahan.
Tagetes, yritä ees!
Mulla on nimittäin jo pystyssä yksi heinäseiväs, muut on vielä hakusessa, eikä muutenkaan tietoa siitä, miten ne tulen laittamaan, kun toisella puolella tulee seinä vastaan. Vai laitanko lainkaan. Hmm. Kaksi pystyyn molemmin puolin ja seiväs väliin? Seipäistä juuri tykkäisin kovasti.
Okei, senverran vähemmän satoi, että kävin muutaman kuvan räpsimässä ihan vaan memulin takia
:
Suoraan edestä. Koska toi "käytävä" on valettu vinoksi, niin toinen päätykin on vino. Piti siis tota etummaista yläpuuta jatkaa. Eli siinä on kaks seivästä ruuvattuna yhteen.
Tässä alhaalta ylöspäin kattottuna. Eli toi takimmainen yläseiväs on normikokoinen. Nää on laiskuuden takia näin yksinkertaisia
…se toinen kaari on yhtä korkea, mutta kapeampi ja suorempi (suora ja suora
).