Köynnöstuki, säleikkö

viesti jumitti ja tuli sitten kahteen kertaan, poistin tuplan…

Näppärän ja mukavan näköinen tuki.

Mieheni teki minulle tällaisen köynnöstuen tuoksuhernettä varten. Vanhoista putken pätkistä taivutti ja hitsasi. Koristeena on verhotangon pääty koriste. Maalasin tuen sitten krakelointi maalilla, niin näyttää vähän vanhalta.

Upea!

Voihan vitsi kun on kaunis, kyllä sun kelpaa, kun kätevä mies, mun miehelle on sattunut peukalo keskelle kämmentä…

Ermeli, aivan ihana köynnöstuki. Onnittelut osaavan miehen omistuksesta :slight_smile:

Siis ihan vaan vanhoista putkenpätkistä :))) on Ermelillä näppärä mies, lainaatko muutamaksi päiväksi meille, verhotangon koriste minultakin löytyy kun juuri meni eilen poíkki kun hiukan liian napakasti pölyjä pyyhin.

Heh, enpä taida raaskia lainata, kun lupasi tänään tehdä mulle vielä pienen kaarisillankin. Itse asiassa putket oli kyllä käyttämättömiä, mutta hukkapätkiä. Nyt se raasu nolostelee tuolla sohvalla, kun luin sille kommentteja.

Hieno! Ei tarvii nolostella vaan olla ylpeä!

Nolostelee…ei varmaankaan - luultavasti on tosi mielissään mutta yrittää olla sitä näyttämättä. Ne miehet… :slight_smile:

voi vitsi - miks toisten miehet osaa vaikka mitä. Just niitten miehet, joiden kasvitkin niin rehevänä rehottaa. Yksil vaan on kaikki onni. Tuo verhotangon nuppi oli ihan loisto idea. Kirjaimellisestikin piste iin päällä.

Oliko vielä pakko kertoa tuo kaarisilta juttu näin illan päätteeksi…nauti vaan ihana omistaa taitava mies (vaikka ei omassanikaan mitää vikaa ole)

En taida enää uskaltaa kertoa enempiä unelmia, mitä olen miehen pyytänyt toteuttaa. Todennäköisesti se kohta opettaa mut hitsaamaan:). No laitanpahan sitten kuvia, jos ne toteutuu.

Niinpä, voi kai sitäkin hitsaami-seksi sanoa. He hitsaantuivat yhteen…

Ermeli, hieno on! Meillä ei tapahdu, eikä ole tarviskaan. Kun todellakin ollaan niin peukalot keskellä kämmentä, että ei kiitos minun tontille niitä tuotoksia… Ihan vähän olen kade, sillä lailla terveesti.

(onneksi pikaviesteihin ei saa mitään vihreä-, jossei punanaamojakaan…)

Kateellisena täälläkin katselen ja ihailen.

Olen rakennellut tällaisia köynnöksille, kunpa vain köynnökset kasvaisivat!

No just, on siistit! Meillä tapahtuu kyllä toisinpäin, kasvit odottaa tukia… Ja sitten tekaistaan hätäpäissään jokin hökötys.

Joo, minä olen tehnyt kesäköynnökseni hätäpäissäni pajuvirityksiä, jotka ehkä just kestää tämän kesän… Aiemmin olen tehnyt tosi hyvin, ja kesti monta vuotta kunnes lahosivat. Nyt ei ollut kunnon pajuja, eikä malttia.

Mutta kärhöillä on betoniraudoitusverkosta tehdyt tuet ja niistä olen tosi tyytyväinen, mutta ne on tosi vaikeita kuvattavia, kun ovat ruosteenruskeita ja ohutta metallilankaa… Pitää kokeilla kuvata. Ovat kyllä samanlaisia mistä mulla on jo täällä jossain kuvia.

Hienoja köynnöstukia olette tehneet/teettäneet :slight_smile:

Kansalaisopistothan voisivat pitää keväisin “raudasta kaikkea puutarhaan”- viikonloppukursseja. Varmasti olisi innokkaita hitsaajaopiskelijoita tekemässä köynnöstukia ja kukkalaatikoita yms.

Minun piti tehdä parvekelaatikot sellaisesta reikäpellistä. Helppoa leikata isolla levyleikkurilla ja napsaista hitsisaumalla nurkat kiinni, mutta kun koulussa ei aika riitä kaikkeen. Reikämallejakin on pyöreää, neliskanttista ja sellaista minkä reiät muistuttavat kukkaa. Varmaan olisivat kauniimmat kuin muoviset.