Onpa kyllä ihania köynnöstukia teillä. Itsellänikin on pajusta punottuja, mutta eivät kestä hyvänä kovin kauaa. Tuo kurssi olis kyllä hyvä idea! Täytynee alkaa “lämmittelemään” miestä, köynnös tukien tekoon:)
Sinun omasihan on hienompi kuin ostetut
Niin minustakin.
kerrassaan hienot säleiköt. Kehysrimat vinoristikon reunoilla antavat ryhtiä ja näköä. Seinän väriseksi maalattuna luonteva osa rakennusta. Enpä taida omaa muoviristikkoani edes paketista esille tuon nähtyäni ottaa.
Hienoja köynnöstukia. Eilen innostuin ja olisin halunnut opetella hitsaamaan, niin hitsauskone onkin nyt takuuhuollossa. Harmittaa, mutta pitää siirtää opettelua.
Puutarhanettiläisille oma hitsauskurssi! Alkeiskurssilla tehtäisiin ensin köynnöstukia ja jatkokurssilla sitten jo vaikka... oma puutarhamaja.
Loistava idea Annas! Olisin heti mukana jos joku opettaisi hitsausta. Meidän ns. Poikien Pajan puolella - eli auto/moottoripyörätallissa - on puutarhatuotoksille tosi pitkät toimitusajat.
eka eka!! hep, minä ainaskin tulen hitsauskurssille!
Miepä osaankii, tai ainakin olen joskus osannut. Pitäisi veljenpojalta lainata vaan kone. Tosi hyödyllinen taito, eikä mikään vaikea.
No, Kurpitsa: montako otat kurssille kerrallaan:-)?
Pitäisi ensin kokeilla kuinka puikko palaa:D Onhan opistoilla syksyisin kursseja. Migillä ei kyllä mitään kurssia edes tarvita kunhan pistoolin kahvasta painaa ja se on siinä.
Minä en ikinä onnistunut saamaan niitä migin säätöjä kohdilleen, räki vaan ihan mahdottomasti. Puikolla sain kyllä suht siistiä jälkeä…
Meillä on kummatkin koneet, kun tuo isäntä on ihan koneisiin hurahtanut. Kunhan saadaan miggi huollosta niin pääsen harjoittelemaan. En kyllä vaan tiiä mistä aikaa riittää, kun oon aina vaan lapion varressa.
Vanhempi poikani on tehnyt itselleen hianot rautaset takkavälineet ja justiinsa teki parit kupariset löylykauhat. Ja yhdelle painonnostajalla painominiatyyrin. Ja on niin tarkka, että virhettä saa hakea. Mutta missä viipyy äidile köynnöstuki, ei missään. -Taitaa tehdä sitten vasta haudalle kynttilälyhtypidikkeen..
Hei mut noiden hitsauksien kanssa kannattaa olla tarkkana. Jos mökki palaa, ja hitsarilla ei ole voimassa olevaa tulityökorttia, niin voipi tulla vakuutusyhtiön kanssa kinaa. Jopa kuumailmapuhaltimen käyttäjällä tulisi olla tuo kurssi käytynä. Minä sen suoritin pari kuukautta sitten, enkä kyllä kauhean paljon viisaampi koe olevani. No, pääsin kurssin lopuksi sammuttamaan paloa vaahtosammuttimella
Ermeli, eikös miehelläsi pitäisi olla lisäksi pistehitsi. Sillä vasta mukava on ohuita kappaleita napsautella kiinni. Vihjaiseppas, jos vaikka innostuisi
no minä otan loma-aikana kuvan omasta hienosta köynnöshökkyrästäni, jonka mies teki mulle viime kesänä. Siihen ei tarvittu kuin muutama olut, kuuma päivä, paljon voimaa, jonkunlaiset pihdit/leikkurit, raudoitusverkkoa, jakkara keskelle pihaa ja vaimon ihastuneita huudahduksia tasaisin väliajoin. Tuloksena oikein todella upea kaikkine koristustaivutteluineen ja kiehkuroineen. Nyt siinä kasvaa pari kelloköynnöstä ja kärhö. Se on ruostunutkin just sopivasti kun olla jollotti koko talven paikoillaan. Maakiinnitys on hoidettu U-malliin väännetyillä pitkillä harjateräksen pätkillä, ei kaadu eikä heilu.
Tuo kuulostaa jo hyvältä bee! Sittenpä minäkin saattaisin osata tehdä tuollaisen hökkyrän? Olut -sitä on, voimaa -vaikka sisulla, jos ei muuten, jakkara -on, pihdit -on, raudoitusverkkoa -ostettavissa, mutta ne kannustavat huudot: kävisikö naapurissa pesivät varikset siihen?
Memuli, itsekin voi kiljahdella ja ääneen päivitellä kuinka taitava onkaan. Meillä se verkko on sitä paksumpaa plaatua, mutta kyllä siihen varmaan ohuempikin kävis. Laittaa tukia vaikka harjateräksestä ensin maahan, taivuttaa ne mutkille sieltä yläpäästä tai laittaa vaan kartion malliin, sitoo yhteen rautalangalla ,(siitä rautalangastahan voi tehdä niitä kiepuroita vaikka hau mats) että pysyvät supussa ja virittää kaiken päälle vaikka lammasverkkoa siististi. Kelpaa siinä kärhön kiikkua.
Mun kärhöt ei nouse niille nikkaroituun puusäleikköön. Se on liian paksusta tavarasta. Teidän inspiroituneista keskusteluistanne rohkaistuneena taidan käydä rautakaupasta lammasverkkoa. Eiköhän sen virittely onnistu puusäleikköön jollain konstilla.
Tai jos ei vielä kierry tai pysy kierrettäessä, niin Alanin niksillä langanpätkällä aluksi kiinni.