Minä hain tänään omani kotiin Multamantan luota. Toivottavasti viihtyy, oon haaveillu tuosta niin kauan!
Köynnösukonhattuni lähti jo hyvin kasvuun, teki jopa kukannuppuja, mutta alkuviikosta kaikki lehdet olivat mustuneet. Voisiko olla totta, että meillä olisi ollut hallaa?! Muissa kasveissa ei ole mitään erikoista huomannut, mitä nyt latva-artisokan alalehdet on keltaiset. Kaikki lehdet kuivuivat pois, joten katkaisin vartta hiukan, uusia lehtiä pukkaa jo juuresta, joten eikai tässä mitenkään ylettömän huolestunut kannata olla, vai kannattaako?
Huvittavaa, että olen hoitanut tuota kuin jotain lemmikkiä, muut kasvit saavat koko kesässä yhtä paljon huolenpitoa kuin päivässä. Pitää kai kohta keksiä sille joku nimi...
Mie hoisin omaani "paremmin" kun lemmikkiä viime syksynä ja sain kaikki maanpäälliset osat häviämään. Tänä vuonna olen ollut maltillisempi ja nyt on isot nuput näkyvissä.
No pöh, pienokaiseni on kukkinut loman aikana - enkä nähnyt millaisin kukin. Siemenpalluroita on tulossa, niin että kyllä se kukkinut kuitenkin on…
tanu, ei ole voinut vielä kukkia, ne pallerot on nuppuja
(paitsi jos olet sen ostanut keväällää hyödennettynä ?)
Ehkä munkin pitäisi vain jättää oman onnensa nojaan, ja käydä syksyllä katsomassa onko hengissä vai ei...
Palleroita on..
Häijyn näköisenä suu supussa miettii että pitaisikö sitä todellakin jossain vaiheessa kitansa avata..
No just tuollaisia pampuloita!! Jiiihaa, ehdin sittenkin nähdä sen kukassa! 8DD
Aronja, upennäköinen! Kiipeääkö jossain puussa/pensaassa?
Tuo hortoilee sellaisessa kuivuneessa ja kaadetussa syreenin rungossa. Enhän minä niitä aikoinaan raaskinut polttaa joten niitä on köynnöstukina siellä ja täällä..
Köynnösukonhatun ensimmäinen kukka avautuiOn muuten jokseenkin synkkä väri..
Pistetään korvan taa...
Voih, valkoisen kanssa olisi upea pari. Samoin jonkun harmaan silkkimarunan tms.
Kuinka korkeita kukkia voi köynnösten viereen istuttaa, häiriintyykö niiden kasvu?
Mun köynnösukonhatun varsi oli mennyt ihan juuresta poikki, siksi lehdet olivat mustuneet. Meillä kun nuo koirat juoksevat välillä kukkapenkeissäkin, niin mitä vaan voi tapahtua... Onneksi kuitenkin näyttää erittäin elinvoimaselta ja on jo pukannut pari uutta lehteä katkeamisen jälkeen.
Täälläkin on avautunut kaksi ensimmäistä kukkaa. 8D Kiukkuisen näköisistä nupuista tuli samanlaisia tummanliloja synkkiskukkia kuin aronjan kuvassa. Erikoinen ja hieno väri miinusta…
Ohops, siis ei miinusta vaan MINUSTA; väri on ehdottomasti plussaa…
Mie menin niin reteesti kameran kanssa pihalle, muttei täällä ole vielä kukat auenneet, ehkä huomenna. Miusta tuo on tyylikäs väri.
Tällainen siro kukka, hiukan kuin nunna päähineessään meillä:
Nyt heitä on jo kokonainen parvi tähyilemässä jokainen eri suuntaan..
Alimmaisetkin kukat auki, synkkis valkoisen vieressä.. Tuo ei vaan minusta oikein käy yksiin valkoisenkaan kanssa.Ehkä se on komeimmillaan ihan vaan ylhäisessä yksinäisyydessään tuo väri.