Kukkaruukut ja -maljakot

Punaisenmökintyttö, pistä kesällä parvekkeelle tai puutarhaan mehikasvien tai matalien maksaruohojen kera.

ai se kestää ihan vaikka puuhellalla? Hmm, tuohan voisi kyllä olla ihan sopiva kastikkeen tekoon. Taidankin etsiä lehtikaktukselle uuden astian :slight_smile:

meillä oli aikanaan kans tuota Liekki-sarjaa. Muistelen tässä, että kestikös se myöskin levyllä kuumennusta vai vain uunissa? Ainakin äkillistä kuuman ja kylmän vaihtelua pitää varoa.

(kestää lieden ja uunin) - mikäs kastikekasari se semmoinen olisi, jota ei hellan levyllä voisi käyttää?

täytyypä sitten käydä kaivelemassa kellarista meille jäänyt Liekki-pata. Jostain on kansi haljennut, jostain taas itse astia.

pääsiäis-maljakko omaan makuun :slight_smile:

Tällaisia iloisenvärisiä ruukkuja oli jo myynnissä, niinpä otin varaslähdön kevääseen ja siirtelin kasveja hydroon, aika näyttää miten kävi.

missä on hydro kuvi :stuck_out_tongue: ?

Oik. ylhäällä on hakuloota, johon hakusanan kirjoittamalla pystyt hakemaan eri juttuja. Huonekasvien hydroviljely ketjussa missä jo kävitkin on muutamia kuvia. Lisää varmasti löytyy ketjusta Vihannekset ja juurekset - Yleistä asiaa - Hyötykasvien vesiviljely.

Esim. Sitä sun tätä ketjussa kannattaa kysyä, jos ei tahdo löytyä

Mistä saisi tällaisia kukkaruukkuja? Tämä on julkisella paikalla valotolpassa. Haluaisin itselleni tuollaisen.kuva

Hoyabella, en minä vaan löytänyt noiden kaltaisia ruukkuja.

Niin ja vain suomea ymmärtävälle ei mikään selviä muuta kuin kuvat osaa katsella.

Emmä raskis rikkoo lapiooni…

Ostaa lapiot vaikka kirppikseltä niin ei tarvihe omaa rikkoa

Hyvä idea.

Rea, villi veikkaus ,voisiko olla Biolanin kukanpesä?

Kuopiossa noit roikkuvia ruukkuja oli poistettu kun olivat romahtaneet alas (Ylen netti-uutisissa 4.6.2014)

Jestas kun löytyisi Suomesta. Kiitos hoya. Kertokaa mulle jos löydätte täältä kotimaasta noita lyhty ruukkuja. Minulla ei ole aikomusta laittaa niitä tippumaan ihmisten päälle. Olisi kuitenkin aika leuhkaa laittaa esim. rummunpään merkiksi pylväs jossa tuollainen ihanuus olisi.
Nyt minulla saviruukku pylväs rummunpään merkkinä olevassa rauta kepissä.
On vaan aika huolella pidettävä tuon kastelun suhteen ettei pääse kuivumaan. Rankka sadekaan kun ei sitä saa kasteltua.

Onko kukaan maalannut punasaviruukkuja onnistuneesti sokkelimaalilla? Tekis mieli maalata nuo parvekkeelle tulevat ruukut valkoisiksi kun parvekkeen lattia ja kaiteet on mustat. Minulla on 70-lukulaiset jonkinlaista kuitumassaa olevat vanhat ruukut, joita olen onnistuneesti maalannut. Ne on ilmeisesti materiaaliltaan sellaista, ettei kosteus tihku läpi ja maali pysyy. Uskoisin, että tuo punasavi on haastavampi tässä suhteessa?

Netistä löysin semmosen tiijon,että ne vois maalata askartelumaalilla

Askartelumaali on varmaankin sama kuin akryylimaali? Minulla on niin isot nuo purkit, että tulee varmaan halvemmaksi maalata tuollaisella isossa purkissa myytävällä maalilla. Yhdet punasavitörpöt maalasin joskus jollain seinämaalilla ja se pysyi tasan yhden kesän ruukun pinnassa kiinni.