Kuparilehti, Episcia

Kuvassa on selvästi Blue Heaven. Taitaa olla aika hankala reklamoida asiasta…

Huonekasvit kukassa nyt foorumil sivulla 43 on mun Blue heavenin kukka jota voi verrata ja kyllä samalta näyttää paitti tässä spalerassa on sahalaidat.

Äsken kävin kattomassa spaleran kukan kuvausta nii siinä sanottiin kukan olevan valkonen jossa sinistä pilkkua keskustassa.

Mulla tuo vanha Blue haven kun kukki niin kukan väri oli vain huomattavasti paljon tummenpi kuit tässä kukassa tuossa kukassa alaosa on lähenpänä totutta kuin tuo ylälehdet on tosi vaikea yrittää saada kukasta sen oikea väritys yritin monesta eri kulmasta .yläosa tuli aina vaan tummemmaksi kuin mitä pitäis olla.

eli Railia on pissatettu, aika ikävä juttu



Entäs nuo sahalaidat terälehdissä? Kuuluuko ne mille lajille?Mulla niitä ei ole.

Mun miekestä tuo kukkasi ei ole blue heaven kuitenkaan, laittaisvat nyt muutkin niitä kuviaan blue heavenista niin saatais verrata. Mun kuva on vaan mun ainokaisesta bluesta.

Katselinpa googlella Blue Heaven´eita ja kyllä niiden terälehdedissä on sahalaita.

Yritin liittää tähän kuvan omasta Blue Heavenistani, mutta jostain syystä se ei onnistu. Kukassa on sahalaitareuna…

Voi ei; kuka tuollainen törkimys voi olla. Onhan noitten kukkien lehdissäkin vissi ero. Blue heavenilla on tosi karvaiset lehdet ja paljon isommatkin kuin Cia sphaleralla. Se on paljon sirompirakenteinen kuin Blue heaven. Omani vain ei ole kukkinut vielä.



itse vertailin kummankin kukan lehtiä niin ovat täsmälleen samanlaiset nukkakarvapintaiset ja tuo kuviointikin sama lehtien koko sama myöskin,eli on taatusti Blue Haven.kukka tuli minulle Tsekoslovakiasta,kyllä mua vähän ketutti kun humasin et ei ookkaan se mikä piti olla.Jalomarja muistelinkin et sulla olis tuo oikea kukka ja aattelinkin kysäistä et onko sulla kukkinut,ja mistä oot sen hankkinut.

Tsekkoslovakkiaa ei ole ollut olemassa sitten vuoden 1992. silmän isku Voitko ottaa yhteyttä myyjään ja kertoa, että sait väärän kukan ja haluaisit oikean tilalle? Tämmöiset sekaannukset ovat vissiin ikävän yleisiä. surullinen

laitettu on mut ei oo tullut ainakaan vielä mitään vastausta laitoin het kun huomattiin että onkin väärä lajikeapea vastausta ootellaan .

Miks mulla sitten ei ole sahalaitoja jos mun kukka on blue heaven ja ne lehdetkin on karvasempia kun Raililla???

No mä kans katoin oman Blue Heavenin ja kyllä lehdissä sahalaita on

Muoks: tässä jonkin sortin lähikuva lehdestä



Lehtien sahalaitaa mie en ole vielä katellukaan. Kukan terälehtien sahalaidoista mää olen höpöttäny :wink:

Mäpäs koetan huomenissa kuvata mun karvaset lapsoset.

Sori, minä oon nyt tainnu sekoilla, on mennyt lehdet ja terälehdet sekaisin, anteeksi…

No nyt on kukka tsekattu ja kyllä siinä(kin) on sahalaita =D

Minun vanhassa bluukkarikuvassa on jotkin hammastukset kukanreunoissa.

Sahalaitaa on kyllä munkin kukan lehdissä…voi kökkö tota Railin kukkaa

Raili; laitoinkin jo, että omani ei ole vielä kukkinut. Meidän kaupunkiasunnossa oli niin huonot olosuhteet, että moni siellä jurottanut kuten tuo Chocolate velour vain kitui eikkä kukkinut. Samoin tuo La solid… kukki täällä ekan kerran.

Katselin nyt tarkemmin noita kupareita ja kyllä ne Ciankin lehdet ovat karvaiset, mutta sirommat mielestäni kuin tuolla Blue heavenilla.

Sain tuo alun Soililta joskus kauan sitten.

no niin viesti tuli tänään slovakiasta,poika käänsi suomeksi.hän oli aivan hämillään et ei olut Cia pahalera,hänelle oli tällä nimellä myyty kukka ,muttä hänellä ei kukka ole kertakaan kukkinut.joten hänkään ei ollut tietoinen kukan väristä vaan oletti et pitäisi kukkia valkoiset kukat.laitoin hänelle myös kuvan kukasta.hän tottakai korvaa muulla kukalla,saisin nyt häneltä sellaisen kuin E- Katerine,kysyi vain et lähetänkö heti vai vasta kevällä,jos heti niin lupasi pakata länpöpakkaukseen,ja vieläpä pika lähetyksenä.no mulle sopii et lähettää het kun länpöpakkauksessa laittaa tulemaan.