Voi Raili-45! Pelasta se Betlehemin tähti millä keinoin hyvänsä. Siinähän on ne IHANAT kukat. Omat kuparilehteni voivat hyvin, koska yksikään ei ole patterin läheisyydessä ja lisävaloa on ilmeisesti riittävästi.
Laita Raili se lasipurkkiin, jonne mahtuu ruukkuineen päivineen. Muovi kanneksi, ilmareikiä siihen ja hönkäilet sinne välillä. Voi vähän helpata sitä.
joo meninkin siltä istumalta ja katkaisin jo latvan ,vedessä on nyt ja muovi kuvun alla,katsotaan nyt kuin käy.siinä on jäljellä vain neljä lehteä.kun operoi niin yksi lehti vielä katkesi ,on niin hauraat nuo lehdet ettei paljon passaa tönäistä kun jo katkeaa,tuikkasin se myös multaan.
Poikkeampa pitkästä aikaa tännekin...mulla näyttäis olevan kaikki hengissä, vaikkei mulla kyllä niin kovin montaa enää olekaan.
oletteko te episcia “hullut” käyneet episcia lovers sivuilla seikkailemassa? Siellä puhutaan kyllä lontoon murteella mutta aika selkokielellä onneksi:)
Mahtaakohan nämä pikkulehdet/varret juurtua näin? Muoviruukut ovat mulla taimilaatikossa, että kosteus pysyisi sisällä. Ja patterin päällä osittain. Ne on lerpahtaneet vaakasuoraan..onko se paha merkki? Kuulemma saattaisi juurtua vesilasissakin, kannattaisikohan vaihtaa siihen...Nyt ne on aika pienissä ruukuissa.Juurrutushormonia on laitettu.
Minä juurrutan kuparit vesilasissa
niin minäkin.
Laittaisin varmuuden vuoksi vesilasiin juurtumaan.

niin minäkin juurutan kaikki epikset ja muutkin kukat vedessä ja ovat niin kauvan että on todellakin kunnon juuristo,ennen istutusta multiin.tässä ensimmäiset jo juurtumassa jokaisessa jo hyvät alutkin
Kiitti vastauksista! Vaihdoin ne veteen, toivotaan, että piristyy. Aah, Raili-45 mikä kokoelma. Sinullakin näyttää olevan pikkulaseja, minullakin on snapsilasit hyötykäytössä ;D
Mulla on ollut lokakuusta lähtien epsu mullassa, eikä vielä ole kasvun merkkejä osoittanut, mutta toivottavasti se nyt kevättä kohden mentäessä kasvuun pyrähtäisi. En uskalla lannoittaakaan ihan vielä, koska pelkään vahingoittavani juuria.
Pidä nyt Raili se Beetlehemi hengissä. Tuo pikku Cia odottaa innolla uutta kotia ja on jo hydllä alulla kasvamassa.
Kuparilehden siementaimia, pidän niitä muovikuvun alla etteivät kuivuisi, huoneilma on näin talvella kamalan kuivaa.
Voi hellanduudeli kun ovat söpöjä vauveleita.
Heinäpuu, mistäs olet siemenet hankkinut?
heinäpuu sulla on söpöläiset noi epis vauvelit,onko omistakukista siemenet,vaitilasitko seedestä
Mäkin pistin tilauksen seedeen. Lupasivat toimittaa 8 vkon sisällä. Aika pitkä toim.aika.
Minä pelkään kylväneeni liikaa kupruja, kun Raili eräällä toisella palstalla varoittelikin kylväneensä niitä liikaa. Minustakin siemenet näyttivät niin pieniltä, että humpsautin niitä about sata siementä multaan. Saattaa hieman tulla jakamista tällä palstalla tänä vuonna:D
Kuparilehden taimet ovat ihan alusta asti itse tehtyjä. Jos joku muukin haluaa kokeilla omilla kasveillansa, niin kuparilehden kukan onnistuneeseen pölytykseen tarvitaan korkeaa ilman kosteutta tai niin minä netistä luin, ja siksi laitoin sen kukkivan kasvin yöksi muovipussiin ja sotkin sitä aamulla toisen kuparilehden kukan heteillä. Sitten en kuitenkaan huomannut ollenkaan sitä kypsyvää siemenkotaa ennenkuin vasta sitten, kun se oli auennut, mutta siemenet olivat vielä onneksi tallella.![]()
Eivät kyllä muuten ole äitiinsä tulleet, kun se oli mustakuvioinen hopeanvärinen ja näissä ei näy mustia reunuksia olevan.