vasta kun 3-4 lehdet kasvaa niin sitten vasta varmistuu niitten oikea kuvio lehdissä. mulla oli sekoitus niin kaikki näytivät kuin olisivat olleet yhtä lajia,3-4 lehdet vasta paljasti niitten erillaisuuden
joten oottele vaan rauhassa niitten kasvua,jos kerran pölytit itse ,oliko kukat samaa lajiketta vai eri,voi olla et tulee risteytys.jos oli eri kukka.![]()
ai niin tuosta siementen piti vielä mainita et kun on oikeen tosi pienet siemenet ,sain vinkin kylvämisestä sekoita siemenet hienoon hiekkaan ja sitten vasta kylväät niin eivät siemenet joudu multaan liian tiheänä.itse meinaan kokeilla tuota saamaani vinkkiä![]()
Voi vitsi, mulla on ollut lokakuusta lähtien kuprun lehti mullassa, ja oli taas päässyt kuivahtamaan, ja äsken rutkasti akstelin lannoitusvedellä. Panin sen varmuudeksi hiilidioksidiklinikallekin, jos se sitä piristäisi, kun niin löysä on:(
Kauanko yleensä menee, että pistokkaat rupeaa kasvamaan uutta kasvua?
Minusta tuntuu, että lehtipistokaslisäys kuparilehdellä vaatii paljon kärsivällisyyttä! Siinä on mennyt kuukausia aina kun olen sitä lisäämistapaa käyttänyt, eikä se odottelukaan aina tuota toivottua tulosta. Siksi olen enemmän rönsyistä lisännyt.
Minulla on siemeniäkin tulossa, ja ne ovat nyt kaksi viikkoa olleet, enkä millään malttaisi odottaa niiden itämistä:)
minulla kesti noin nelisenviikkoa kun ilmestyi ekat vihreät mullasta näkyviin.
Eli vielä saan muutaman viikon odottaa.
joo niin saat ,muuten ootko laittanut kelmua tai pussia päälle pitää näin tasaisemman kosteuden mullassa
Olen laittanut siemenet selliaseen raejuustopurkkiin, missä on kansi, ja kannessa reikiä, ja tuuletan sitä päivisin.
hyvä idea
parenpi kun kelmu![]()
Katsokaa, miten vähän vartta omallani on enää, on ollut nyt kupin alla: 
Hyvänvoivan näkönenhän se on vaikka onkin lyhyt varsi.
Muuttui heti parempivointiseksi kun katkaisin melkein mädänneen varren.
viherpiiprö jos varsi alkaa mädäntyä multarajalta niin multa on liianmäkänä ollut,minä en oo kastellut ainuttakaan epistä päältäpäin näin vältän mullapinna liika märkyden,mulla teki samoin kun kastelin mullanpinnankautta,lehdet jotka olivat melkein mullanpinnassa kiinni niin mätänivät ja samoin kävi itse larrellekin ,piti pistää poikkia ja juuruttaa uudelleen.nyt voivat jo paljon paremmin kun vaihdoin kastelu tapaa.
Minä olen kyllä kastellut päältäpäin mutta välillä päässyt aika rajusti kuivahtamaankin, sitten taas varmaan liikaakin vettä![]()
Mä en ala -kohta menee hermot ja kaikki kukat.
Millä mä saan noi punkit/kirvaelukat pois kukkien kimpusta? mäntysuopa ei ole auttanut ja alkaa olla vitsit vähissä.
Akvaarioita lähellä joten ei voi käyttää oikeen kovia myrkkyjä…
seinäruusu, oletko lukenut tuosta pentin etusivulta Spruzit-kirvantorjunta-aineesta? Kannattaa varmaan lukaista, olisiko kenties siitä sinulle apua.
Eikös näin kevään korvalla voi jo alkaa käyttään provado-puikkoja.
Tai yks konsti on kasvi kerrallaan kiikuttaa esim pesuhuoneeseen, laittaa tiiviiseen pussiin/säkkiin ja pruutata esim Raidia siitä pussin suusta sisälle. Sit pussi tiukasti kiinni ja kunnolla, ettei myrkyt karkaa huoneilmaan. Ainakin vuorokauden voit antaa olla. Sit vaan “tuuletus” ja kasvin laitto paikalleen.
Kiitos
Kertaalleen olen ne pussittanu ja suiihkuttanu Raidilla ja vähän aikaa oli ok.
Provadoa miekin havittelisin, mut tääl tuppukyklässä mitään ole prr.
Kyllähän Provadoa myydään esim. Pentin kuapassa.