kakapo, eikös se sulta tullut ole c.velour? mulla se on eteläikkunalla ja voi ainakin vielä hyvin.
Siksi ihmettelinkin mistä on kyse. Uusia ihan tanakoita rönsyjä se kasvattaa, mutta suuremmat vanhat lehdet lerpottavat. Velour on noissa kuvissani se lähinnä ikkunaa oleva kukka. Kuvastakin näkyy lehtien vetelyys.
Ne isot lehdet haihduttaa enemmän

Tänää sitten tämä tuli ,ei mikään pikkuinen pistokas vaan jo kunnon kokoinen kasvi,ja näkyy jo rönsyn alkukin Episcia My Precious. Mulla tekee saman jutun lehdet on ihan lötköllään Blue Havenissa.
Minulla on tämä ilman nimeä. Voisiko olla se Railin vihreä omena ???
Ei ole vielä kukkinut.
Oletko minulta saannut tuon vai Kakapolta,meitillä kummallain on tuosta kuva sivulla 122 käyppä vilkaisemassa.se vihreä omenaksi ristityssä on lehden pinnat mattamaiset ei tuollaiset kiiltävät.värissäin eroa on omena hiukan tummenpi väritys sivulla 141 vertappas omasi siihen.
Tuosta en muista keneltä sen sain. Nyt ihan äsken sain Kakapolta La soledadin, kun en tiennyt että se minulla jo on. Enkä myöskään tunnistanut tätä uutta pientä samaksi kuin tuo isompi. Tuoltapa sain nyt myös ohjeita joilla tuon voisi saada kukkimaan. KIITOKSET Railille !!!
Mä voisin lähettää sulle leden kun siinä ei oo rönsyjä vielä tulossa siis siitä vihreästa omenasta,pistän samaan pakettiin kahden muun episcian kassa.tiistain kiikutan sit postiin.
Muuten asiasta toiseen Mistäköhän sais hankittua yhden erittäin erikoisen Episcian Punctat keltainen keskusta punainen,nimikin on kuulema virallinen.Pitäis vaan löytyä joku joka sitä myy,löysin yhden mutta ei toistaiseksi ollut vielä myynnissä.Kyllä se pitää jotenkin saada hankittua Suomeen

Kuparilehteni ovat kukkineet hullun lailla tänä kesänä. La Soledad on saanut tappotuomion, sillä se on kamalan näköinen nykyisellään, ja uusi jo kasvamassa. Sitä en raaski kuitenkaan hävittää ennen kukkimisen päättymistä
Älä hyvä ystävä sentään anna sille tappotuomiota
juuruta vaikka siitä pistokkaita tai ilman juurrutusta ,täällä varmasit moni mielellään haluais pistokkaita,tosin minä en kun mulla on jo.
Nyt tämä "nimetön" avasi ensimmäisen kukkansa. Vieressä se tavallinen Cupreata. Lehtien väriero näkyy selvästi. Nimettömällä on erikoisen sileät, kiiltävät lehdet. Olisi kiva saada sillekin nimi. 
Laitatko Raili vielä hyvän kuvan siitä RV Apple greenistä niin vertailen onhan omani varmasti se:-D Voin laittaa kuvaakin joku päivä, ku ehdin olla kotona muutaman tunnin. Nyt menee mökillä enimmäkseen aika…
Viime viikolla tuli mullekin My Precious. Äsken maksoin Jim’‘s Sea Of Love , Jim’‘s Red Trail ja
Alice’'s Aussie .
guuglella löytyi Railin himoamaa punctataa muutamasta paikasta.
Laitaisitko likkejä jos siellä olis myynnissä Episcia tänne tai yskärinä.
Täälläkin ilmoitetaan että ei ole saatavilla tällä hetkellä…mutta myöhemmin ehkä sittenwww.ecuagenera.com
Samoin BT.seeds ei siemeniä punctatasta tällä hetkellä. Katson löydänkös vielä jotain muuta saittia jossa vaikka sattuisi olemaan sitä:)
Jaa a en tiedä onko tämä episcia ollut alsobia vai onko muuttanut alsobiasta episciaksi. Kummastakin löytyy punctata ja mainintaa vaihdosta. googlen kuvissa minusta kuitenki selkeästi episcian näköinen kasvi

Jim`s Moody Rock innostui kunnolla kukkimaan
Aika nätti on tämä episciasi. Erikoiset lehdet.

Emerald Greem vihdoinkin suostui kukkimaan yhdellä kukkasella.
Niin on lehdet hotaa aivan kuin kupar auringon valossa se onkin mun aarteeni.