Kurjenmiekka: Keltakurjenmiekka, Iris pseudacorus

3 tykkäystä

Kurppa, onks noi sun omalta vai mökkipihalta ? Meinaatko puuhamaalle tehä noille penkin vai mikä on suunnitelma ?

Tuo on puuhamaalta. Ne on Iirispenkissä.
Eivät enää kukkineet. Ison osan laitoin sadevesiojaan.
Loput kompostikasaan.

1 tykkäys

Voi ei Kurppa, älä heitä kompostiin keltakurjenmiekkoja! Ne on niin kauniita! :confused:
Laita vaikka toriin ilmoitus, niin joku tulee juurakot hakemaan. Tulisin itse, mutta mulla ei ole paikkaa niille!

2 tykkäystä

Tai ilmota täällä pentissä (“Perennat: Annetaan, etsitään, vaihdetaan postimaksua vastaan”) jos vaikka joku lähellä asuva sattuis tarttemaan ja hakis pois. Laitat siihen vaan infona että tarttee hakea ite pois.

2 tykkäystä

Noille sietäs tehdä kosteikko (Puutarhakausi ohjelmassa maahan kaivettiin. Pressu, ensjlsittele muovia!!!) Hulevedet kauemmaksi rakennuksesta riittänee. Olen nähnyt mustaa viemäriputkea kahtia sahattuna nurmikolla, ruohonleikkurilla ajettava systeemi hiekkamaalls ja kaikki vedet imeytyi.

Kurppa, ei sulla olisi niitä juurakkoja vielä?

Voin purkitetun tuoda.

Jos sulla on kompostissa niitä juurakkoja vielä, tuo vaikka kassillinen! Vai ehtikö ne mennä jo?
Mulla on pihan perällä yksi ojanpätkä, mihin voisin ne istuttaa. Nyt harmitttaa, kun en hakenut niitä sulta pois.

Ne on jo kompostikasan pohjilla.

No voi itku :confused:
Mutta ei oteta stressiä tästä! Älä ota mulle jatkopalaa nyt, kun olet juuri niin isosti niitä harventanut. Katsotaan ensi vuonna tai sitä seuraavana!

Tuon palan :wink:

1 tykkäys