Taas tämä vaaleansinisenä kukkiva siperiankurjenmiekka huikaisee kukinnallaan. Tässä on mahdottoman kaunis väri! Muistan tästä aina Mollien, jolta aikanaan tämän vaihdossa sain. Jokavuotinen kiitokseni!
Tosi kaunis!
Voi vietävä kuinka ihana!
Kuin rinsessa Madelenen mekko…
Avot, niinpä on!
en löytänyt sametti-iiriksen omaa ketjua,niin laitan kuvan tänne, kukkii parhaillaan. Viime vuonna ekaa kertaa ja tänä vuonna jaoin, niin tuli vähemmän, mutta kuitenkin!
Agri-mistälie viime vuonna ostettu pinkin-vaaleanpunaisen taimi puhkesi kukkaan. Kas tässä, taidan olla aavistuksen värisokea:

Luonnossa väri on reippaan keltainen, jotenkin se ei nyt tule kamerassa näkyviin. Tämä on vähän niikuin taatankurjenmiekka joka on selvästi haaleampi:
Jos Turussa kävi niin etten antanut tätä alempaa Hortukselle, laitan sen jälkitoimituksena postissa, nyt paikkakin on merkattu. 
Minulla aukesi eilen samanlainen ihana vaaelansininen kuin Intopiillä. Enkä edes muistanut omistavani sellaista. Hyvä, että ilmaan pompannut ja kiljaissut kovaan ääneen ![]()

Helen Astor
Burgundersamt
Mun siperiankurjenmiekkapuskani leviää joka suuntaan. Siis kukat kaatuilee ja osa on katkennut! Ikinä ennen ei ole vastaavaa ollut. Onko puska liian iso ja kaipaa jakamista vai mikä voisi olla syynä?
Koska jaettu viimeksi? Veikkaisin isoa puskaa syyksi.
Sain puskan 2007 kesällä. Toissasyksynä jaoin sen puoliksi.
No sit ei pitäisi olla siitä kiinni. Itse jaan 4-5 vuoden välein.
No niinpä ajattelin itsekin, ettei sitä ihan joka syksy tarvitse jakaa. Tänä syksynä tai ensi keväänä siirrän sen parempaan paikkaan ja pistän sitten varmuuden vuoksi kuitenkin palasiksi.
Tässä vähän tavallisempi vaihteeksi 
Nimeä en tiedä -saa kyllä kertoa jos tiedätte!
Täältä löytyi siperiankurjenmiekan kuvalle paikka omasta ketjustaan. Kiitos Pärskis kun mainitsit ![]()
Ok eli olikin siperian kurjenmiekka kun oli siirretty tänne ;D Mistähän kummasta ne sitten erottaakaan??
Siperiankurjenmiekan lehdet kasvaa ‘mättäänä’ ja tekee hervottoman juuripaakun. Tarhakurjenmiekan lehdet on paljon leveämmät ja kasvaa lähinnä ‘viuhkamaisesti’ ja tekee paksua, maanpinnan lähellä kasvavaa juurta, jota on helppo jakaa.