Mäntykukka, kiitos :)Juu, eivät näytä vielä kypsiltä, täytyy odotella vielä. Mut jos ennättäävät kypsyä, niin täytyy kokeilla siemenkasvatusta. Niin, onhan noita muita kuunliljoja pihassa, sellasia tavallisia, lehdet yksivärisiä.
Samaa mieltä Rayan kanssa. Ne pikkuset torve on suloisia.
raya, keräsin sulle siemeniä, kirje lähtee lähipäivinä.
Mutta tiiättekö, yhdessä kuunlilajssa on uusi kukka!
Yleensäottaen ne kirjavalehtiset, joiden valk./keltainen kirjavuus on lehden keskellä tai jos lehdet ovat kokonaisuudessaan kellertäviä antavat vaihtelevaa jälkeläistöä! Sinisistä tulee vihreitä tai sinisiä taimia noin karkeasti lajitellen…
Yleensäottaen ne kirjavalehtiset, joiden valk./keltainen kirjavuus on lehden keskellä tai jos lehdet ovat kokonaisuudessaan kellertäviä antavat vaihtelevaa jälkeläistöä! Sinisistä tulee vihreitä tai sinisiä taimia noin karkeasti lajitellen…
HAAA !! mullapa onkin kuunliljavauvoja Big daddy lehtien alla suojassa tuutivat nämä lapsukaiset…haluuko joku ja siemeniäkin näyttää taas olevan runs.
Raya, huolitko siemeniä vai/ja vauvoja?
Ei kait se niin varasllista ole vaikka tulisi uusi lajike.
Mulla on Minute Manin siementaimi kukkinut ekan kerran tänä vuonna. Lehti on samanmuotoinen kuin emollaan mutta vihreä. Kukat oli kauniit, aukesivat melkein yksitellen ja osoittivat suoraan sivullepäin. Ihan hauska seurattava =)
Tässä ne onkin vierekkäin
Kukinnosta löysin pari kuvaa.
Hui Hai Hei,,miun 7.10. kylvetyistä Sagaen siemenistä näkyyy jotain,siis itua luulisin.
Hoyabella, ne toimii !!! ai että nyt lesotan !!!
Miten nuo hostan siemenet pitäs kylvää? pinnalle vain mullan alle?
Tuossa Miikosin hostassa on kauniit kukat. Japaninkuunliljassa on myös erinomaisen kauniit kukat mutta se on paljon sirompi kuin sinun omasi.
Raya; onnittelut hostavauvoista.
Juu, tämän aamun tarkastelu tarkemmin kertoo että Sagaen siemenistä (7.10) on 10.stä itäny 8.
Seuraava katras 10 siementä, daylilyloversilta saatuja, kylvetty 17.10, saas nähä.
Minähän kaivelin netistä kokemuksia jos jonkin laisia, ja havainto yks oli että erittäin hitaita itämään (???!!) no, en nyt tiijä.
Niin ja pintakylvönä valon alle oli kokeilu ja näyttää toimivan. Ihanaa, jatkostahan ei vielä osaa sanoo.
Ei vissiin ollu ulkona? Mää oon luullu, että tarvitsevat kylmäkäsittelyn.
Tulipas sitten omaa viestiä peukutettua rayan viestin ohella… Huomenta vaan.
Huomenta itelles !!! jostain kaivelemistani tiedoista luin että itää jos itää ilman käsittelyjäkin, ja niinhän nuo itää. Varauduin mielessäni muutaman kuukauden odotteluun (sekin luettua jostain), mutta nyt vaan älyttömästi jännittää mitä jatkossa seuraa. Vahdin niitä kyllä ku haukka,helppo vahtia vielä kun ei oo muita kylvöksiä.
Makia! Pittääpä koekylvää tänään. Laitoin pari omenaa kasvamaan tänään kahteen purkkiin. Tytöllä tuli itku, kun olisi halunnut laittaa mun kans niitä. Lupasin sitten, että laitetaan jotain tänään kasvamaan. Tässä sitten olen pähkäillyt, että mitä se jotain on… Pistämmä siis kuunliljoja. Ja vaikka kissoille ohraa ja aitokissanminttua.
BigDaddyn kylvöstä 20 vrk, tänään juurikin huomasin 7 itänyttä 10.stä.
(Daylilylover`lle tiedoksi ja kiitos)
OMG! Hienoa Raya! Toivotaan että kasvat isoiksi
…täytyy ottaa ohjelmakseen kylvää kaikki Empress Wu hostan tämän kesän siemenet… niin eihköhän peity piha pian kuunliljoihin! Tosin eipä tuolla oikein taida paikkojakaan kuunliljoille löytyä itsellään…
Olen kasannut hostaharrastuksestani blogin. Jos jotakuta kiinnostaa luke, niin täältä löytyy: http://merjanhostat.blogspot.fi/
Moikka, Minä en nyt jaksa lukea kaikkea vastauksia mitä on laitettu tänne mutta siksi kysynkin, miten pieneksi paloiksi Hosta voi pilkoa kun ajattelin lisäystä penkkiin?
Nyt hosta on tuollainen tynnyrin kannen kokoinen alue!