Kylvöt: Talvikylvö ( hankikylvö )

Ensimmäiset itäneet kasvarissa.

4 tykkäystä

Mitä nousi jo?

Jalokallioinen.

1 tykkäys

Onko joku kokeillu hajuherneen hankikylyvöä?
Onko miten onnistunu?

Katopa tuoksuherneen omaa ketjua.
Siellä muistaakseni just aiheesta puhuttiin.

Mulla on nyt ekaa kertaa.

Joo,pitääpä kokeilla yhellä satsilla.

1 tykkäys

Tarhakeijunkukka, kiiltomalva ja loistosalvia itäneet.

2 tykkäystä

Monessa purkissa jo itäneitä. Muistakaa kastella kylvöjä. Itämisvaiheessa kuivuminen kohtalokasta.

1 tykkäys

Nostin talvikylvölaatikon sisälle, kun ei ole lunta enää. Muuten unohtuu kastella. Saavat ruveta pikkuhiljaa ruveta itämään.

Onnistunut talvikylvö; Jättiverbena, Verbena Bonariensis :sweat_smile:

7 tykkäystä

Onpa siinä siemen poikineen. Itävyys 110 %.

1 tykkäys

Riittääköhän nuo ihan varmasti,pitäskö tehä uusinta kylyvö :joy::joy:

5 tykkäystä

Näillä omakeräämillä siemenillä on kyllä kasvuniloa :sweat_smile:

2 tykkäystä

Ainahan se on hyvä varautua :smile:

1 tykkäys

Mun talvikylvöksistä on toistaiseksi noussut vasta ruiskaunokki ja kehäkukka. Tuoksuherneistä tuskin tulee mitään, siemenet näyttää mädäntyneiltä :face_with_raised_eyebrow:

Ruiskaunokki ja kehäkukka leviävät muutenkin itsestään kukkapenkkiin…

4 tykkäystä

Talvikylvöuutisia:
Maariankellot itäneet :blue_heart: ja ihme ja kumma, myös tuoksuherneissä kahdessa ruukussa muutaman sentin taimia :seedling::seedling:. Nämä siis kylvetty 15.2 ja siirretty suoraan ulos muovilaatikkoon. Nyt laatikoista olen siirtänyt kannet syrjään ja seuraan kastelutarvetta - vielä ovat purkit säilyttäneet kosteuden talven jäljiltä.

8 tykkäystä

Hienoa MKR :+1: Mä kävin läpi omat hankikylvöni tänään myös. Kahdessa tuoksuherneastiassa yksi piippa kummassakin.
Loppuvuoden hankikylvöistä karhunjuuri-astiassa on pieniä taimenalkuja useita. Olin siitä tosi onnellinen :heart_eyes: Muissa rasioissa ei vielä mitään eloa, muttei tässä kiirettä niiden kanssa ole. Aina niistä on taimet nousseet kun oikee aika on.

4 tykkäystä

Muutama purkki näyttää tältä.
Mitään ei ole 30 vuodessa opittu :grin:

10 tykkäystä

Ei oo noussut kuin sinipallo ohdake. Toivottavasti itävät kun niin montaa eri kellokukan siemeniä laitoin.

1 tykkäys

Ihme jos ei idä.