Ensimmäiset itäneet kasvarissa.
Mitä nousi jo?
Jalokallioinen.
Onko joku kokeillu hajuherneen hankikylyvöä?
Onko miten onnistunu?
Katopa tuoksuherneen omaa ketjua.
Siellä muistaakseni just aiheesta puhuttiin.
Mulla on nyt ekaa kertaa.
Joo,pitääpä kokeilla yhellä satsilla.
Tarhakeijunkukka, kiiltomalva ja loistosalvia itäneet.
Monessa purkissa jo itäneitä. Muistakaa kastella kylvöjä. Itämisvaiheessa kuivuminen kohtalokasta.
Nostin talvikylvölaatikon sisälle, kun ei ole lunta enää. Muuten unohtuu kastella. Saavat ruveta pikkuhiljaa ruveta itämään.
Onpa siinä siemen poikineen. Itävyys 110 %.
Riittääköhän nuo ihan varmasti,pitäskö tehä uusinta kylyvö ![]()
![]()
Näillä omakeräämillä siemenillä on kyllä kasvuniloa ![]()
Ainahan se on hyvä varautua ![]()
Mun talvikylvöksistä on toistaiseksi noussut vasta ruiskaunokki ja kehäkukka. Tuoksuherneistä tuskin tulee mitään, siemenet näyttää mädäntyneiltä
Ruiskaunokki ja kehäkukka leviävät muutenkin itsestään kukkapenkkiin…
Talvikylvöuutisia:
Maariankellot itäneet
ja ihme ja kumma, myös tuoksuherneissä kahdessa ruukussa muutaman sentin taimia ![]()
. Nämä siis kylvetty 15.2 ja siirretty suoraan ulos muovilaatikkoon. Nyt laatikoista olen siirtänyt kannet syrjään ja seuraan kastelutarvetta - vielä ovat purkit säilyttäneet kosteuden talven jäljiltä.
Hienoa MKR
Mä kävin läpi omat hankikylvöni tänään myös. Kahdessa tuoksuherneastiassa yksi piippa kummassakin.
Loppuvuoden hankikylvöistä karhunjuuri-astiassa on pieniä taimenalkuja useita. Olin siitä tosi onnellinen
Muissa rasioissa ei vielä mitään eloa, muttei tässä kiirettä niiden kanssa ole. Aina niistä on taimet nousseet kun oikee aika on.
Ei oo noussut kuin sinipallo ohdake. Toivottavasti itävät kun niin montaa eri kellokukan siemeniä laitoin.
Ihme jos ei idä.