Herttipojat, mikä saalis!
Joo,vissiin nuo jo riittää? Katotaan huomena vieläkö rynnitään mettään.
Maaretti,tervetuloa vaan jängille,täälä niitä riittää ja voimma lähtiä oppaaksi
No jo vain.
Lähtö aamulla aikasin,ennen seittemää,jos ollaan menossa.
Huomiseksi luvattu kuumaa päivää.
Ja lisäksi 4 litraa mansikkaa haettiin mansikkamaalta ( Ei osannut lisätä tekstiä tuohon edelliseen kuvaan.
Tämän verran löyty kypsiä,menee vielä ainaski viikko ennenku pääsee poimimaan kunnolla.
Käytiin näppäsemässä 8 kg hilloja.Nyt 12 kg tämän suven marijoja,pitäs kyllä vielä lisää…
Voi ei, mikä määrä lakkoja. Olen niiiiiiiiin kade noista marjoista.
Unokki,täälon ihan tolokuttomasti hillaa.Ovat vielä pääosin raakoja.Tänä vuonna saa hilloja jos kehtaa poimia.
Eikä Karvari, mä en kestä. Lakka on lempimarjani, ja en ole koskaan saanut poimia niitä, kun täällä ei ole sellaisia apajia.
Täytyy sitten kun jään eläkkeelle, jos enää edes voi jäädä, tulla katsomaan kun sinä poimit.Omat kintut tuskin kestää suolla laukkaamista enää silloin.
Löydettiin mekin täältä lakkoja melkein litra Toinen vävyistä on pohjosesta kotosin, mutta kertoi, ettei hänen kotiseudullaan ole hilloja.
Kyllä on hyvä hillavuosi monen huonon vuoden jälkeen. Ei kyllä joka suolta löydy, eilen aamulla monta suota käveltiin ja hilla siellä täällä. Oltiin melkein autolla, niin edessä oli suo, jossa hillaa oli aivan valtoimenaan. Ja paljon jäi vielä raakoja.
Kahtena aamuna käyty ja molempina kertoina saatu sankollinen.
Suolla rämpiminen on hauskaa ja jos saa vielä lakkoja niin on siinä nautinto!!!:rolleyes:
Tänään mussukka näpänny 15 kg nelijässä tunnissa ja vieloli jääny koskematon paikka
Tässä tämän päivän saalis,mussukka yksin poiminnu.Viis ja puoli tuntia.Mehu tulee pintaan
Täälläpäin ei oikein ole lakkasoita meidän lähellä. Korpilakkoja en tykkää syödä. Lakat on paremmanmakuisia jos saavat reilusti valoa.
Hienot on Karvarin saaliit. Kyllä ne nuo mussukat on sittä mukavia kun he osaavat vielä kerätä marjojakin.
6kg viime vuotista hillaa hillona,slurps.
Tänään viukutin niin kauvvan että mussukka lähti hillaan minun kans.
Saatiin 14.7 kg priimaa hilla.Nyt on pakkasessa noin 70 kg hillaa,jokohan nuot riittäs?
Hillakastiketta ,en raskinnu tehä enempää ku menee haaskiin niin palijon marijasta.
Huh, miten ahkeria olette olleet. Vihreänä olen ja kohta etikaksi muutun.
Jos täällä olis lakkoja noin paljon niin minä varmaan melkein asuisin suolla. :rolleyes: