Mauste/sipulimaassa nousi samannäköisiä ja luulin että sinne kasvaa kieloa. Hyvä etten repinyt pois, huh.
Ihan kohta…
lehtolaukasta vielä, parista kohtaa nousee ikäänkuin harvaa ruohosipulia,voisko olla mun kadonnut lehtolaukka?
Kyllä voipi.
Voi kiitos RitvaL.!!! Toivotaan ja ootellaan:D
Täälläkin on sorjalaukat aloittamassa kukintaansa. Eivät ne todellakaan tukemista vaatineet, edellisellä sivulla vähän hätäilin kun toinen vaikutti kasvavan vinoon.
Ainoa harmin aihe on se etten ostanut niitä enempää, kun ei ollut aiempia kokemuksia. Mahtavan näköisiä.
Tämä on minun suosikkini, kukkii pitkään myöhemmin kesällä . Keräsin siemeniä aimo kasan ja sitten hukkasin ne
Allium cernuum, olikohan sen nimi tommonen, no ainakin sinnepäin
No voi hitto mihin se kuva hävisi yritän uudelleen, jos ei tänään niin sitten vaikkapa huomena.
Jos nyt onnistuisi
Kaunis.
Palstalla on ukonlaukka täydessä kukassa. Olipa mukava uusi tuttavuus.
Kauniita ja helppoja,vaikka toisin väitetään:)
Miten on? Nyt Kun minulla on ollut ukkolaukat 3,5 vuotta samassa paikassa niin näköjään tänä keväänä tuli sitten n. 3-4- ruusuketta/ alkuperäinen sipuli ja kukat tulevat nyt selvästi pienempänä. Pitäisikö sipulit kaivaa ylös ja istuttaa uudestaan erilleen, vai pärjääkö ne itsestään?
Vaikuttaisi siltä, että sivusipuleita on kasvattanut ja niihin olisi tullut jo kukatkin. Tila ja ravinto loppuu ahtaudessa ja siksi ovat pienempiä. Loppukesän tai syksyn ajaksi ylöskaivuun ja jakamisen neuvoo Månssonim kirja Sipulit & Mukulat, istutetaan 20-30 cm välein ja 15 cm syvyyteen.
Pieneneehän ne kukat mutta on niissä kaivaminen tuolta puskasta taitaa nyt jäädä tekemättä, on tyytyminen pienempiin kukkiin ehkä sit joskus.
Karhunlaukka tätini pihalla.
Sinilaukka, kasvaa ruukussa ja on sen vuoksi kiekuralla alaspäin.
karhulaukka on kaunis koristekasvinakin
Jättilaukka on helppohoitonen ja pärjää rikkiksille. Ensin kukkivat tulpaanit ja narsissit. reunassa pikkusipulit ja mukulaleinikit. sitten kuunliljat jotka peittävät kuihtuvat lehdet . Ruohonleikkurilla voi hoitaa reunuksen perkuun.