Leivonnaisia

Koulusssa piti aina laittaa se reunaan, kun tehtiin tuorejuusto kakut. Sitten pistettiin pakkaseen.

Täällä ei ole niin tarkkaa. Veitsellä kun pyöräyttää reunasta.

Niin ja palettivetsen voi lämmittää, jotta sivun pinta olisi tasainen.


Kurpitsapiirakka :face_savoring_food:

9 tykkäystä

Onko tuo sellainen porkkanakakun tapainen, missä ei ole erillistä pohjaa ja täytettä?
Mulla on pakastimessa kurpitsasosetta, mistä piti tehdä kurpitsapiirakka, mutta en viitsisi vain meille kahdelle tehdä sitä amerikkalaista kurpitsapiirakkaa, kun se on aika tykkyä tavaraa sillä kurpitsasosetäytteellä.

1 tykkäys

Tein halloween kääretortun, mutta huonosti kävi.

Ensin pursotin leivinpaperiin halloween koristeet, mutta voi oli mennyt niin, että pursotuspää meni tukkoon monta kertaa.

Kuvioista tuli rumat, mutta massan kaadoin päälle ja unohdin
värjätä massan.
Paiston jälkeen päätin piilottaa ne kuviot.

Aloin tekemään täytteet ja pilkoin hedelmät. mutta huomasin ettei se ollutkaan persikkaa, vaan aprikoosia. Mietin mitä laitan ja
kaapista löytyi omenahillo.

Sivelin paletilla omenahilloa pohjan päälle. Tein diplomaatti kreemin ja paletilla levitin sitä hillon päälle.

Aloin käärimään ja kiristin kääretortun.

Maistelin miltä maistuu, mutta kyllä sitä syö ennenkuin ottaa selkään.

2 tykkäystä

Tuo on k-kaupan ohojeella tehty.
Käytän raastettua kurpitsaa,tulee mahottoman hyvää eikä oo raskasta syötävää.

Porkkana-juustokakku.

Ohjeessa oli vielä kuorrutettu creme fraichella, mutta taidan jättää noin.

6 tykkäystä

Pari pellillistä riisipiirakoita. Ruisleipä juureen, haprasta.

7 tykkäystä

Tein suklaajäätelöä eilen, nuorimmainen halusi. Sanoin ettei ole enää kesää mutta tein kuitenkin. Hyvää tuli.

5 tykkäystä


Taikinaterapiaa,mustikkapiirakka,korvapuustit ja uuniperunarieskat.
Oli pakko alakaa leipomaan ku niska ja käsi ollu taas ärtsynä,saapi muuta aateltavaa ja pikkuliikettä.

11 tykkäystä

Mansikkahyytelökakku hyytymässä.

Kermaa, jogurttirahkaa, sitruunatuorejuustoa, mansikoita, mandariinien mehua+liivatteet, vaniliasokeria, tomusokeria ja metsämansikkalikööriä.

Pohjassa gluteenitonta piprua ja hieman voita.

6 tykkäystä

Itselle porkkanakakkuja.

10 tykkäystä

Ihanan näköisiä paistoksia.

Tein Lamington kakun,on ollu pojan synttärit.
Tein väärän jauhovalinnan ja kakku jäi vähän lättänäksi.
Maku on kyllä taivaallinen.


Pääli osa kakusta meni rikki ku oli liian ohut.

7 tykkäystä

Piimäkakku tulossa uunissa.
Meillä piimäkakussa on aina rusinoita, tykätään niistä.

Mun lemppari yksinkertaisuudessaan. :wink:

2 tykkäystä

4 tykkäystä

Päätin tehdä vegaanisen jäätelön.

Kasvi vispi 5dl
Kondensoitu kookosmaito 1tölkki
Glukoosisiirappi n.0,5 dl.
Coop mansikkahilloa lisäsin.

1 tykkäys

Maistoin sitä jäätelöä ja ei ollut kova.
Eli kasvi vispi, jossa on punainen pakkaus.

Eli mitä enemmän on rasvaa, niin sitä kovempi jäätelö.

Oliko hyvää?