Enkelinkiharat,miksi minulla kiharat häipyy uunissa
Miten teillä,jääkö kiharat näkyviin ?
En ole koskaan tehnyt enkelikiharoita mutta eihän se näkö ole tärkeä vaan maku. ![]()
Ovat kyllä ihanan makusia
muttaku ohojeessa ova5 nätin näkösiä ![]()
No sitä ei lasketa. ![]()
Voisko olla hyvä jos lisäisi vähän jauhoa?
Ohojeen mukaan laiton jauhot,pitää vissiin kokeilla lisätä pikkusen.
Gluteenittomia vaniliavannikkeita.
Lisäilin munan, jauhoja ja mantelijauhoja ja testasin milloin pysyy mallissaan. Eipä tullut laitettua ylös.
Ksantaania hieman.
Mikä ihme tuote on ksantaani, ei ole tuttu minulle.
Lisäaine gluteenittomiin leivonnaisiin, niin kun psyllium.
Niin ja ksantaani antaa rapeutta.
Marketeista löytyy ne kumpikin.
Ok mutta eipä taida olla mulla tarvetta sellaiseen.
Jatkuvasti tulee lisää outoja aineita. Seison monesti kaupassa hyllyn edessä ja ihmettelen kaiken maailman outoja tarvikkeita.
Valumaa… Niin oli munkin muutamia päiviä sitten tekemissä tortuissa. Keräsin ne sit siitä torttujen vierestä ja nostelin takasin niiden päälle. Jotkut tortuista oli pysyneet ihan ryhdissään. En oikeen ymmärrä miks samalla pellillä, samasta taikinasta ja samoilla täytteillä jotkut valuttaa ja jotkut ei.
Tosta siivu lämpimänä ja voita päälle, ou jee ![]()
Tein tänä viikonloppuna vain itselleni lasipurkkiin mudcace tyylisen paistoksen, kun ei ollut ketään muita syömässä. Laitoin purkin vesikattilaan, keitin siinä vajaa tunti. Vähempikin aika olisi riittänyt, liian tiivis tuli mutta hyvä oli kuitenkin kermavaahdon kanssa. Mikrossa olis tullut helpommin mutta mulla ei oo mikroa.
Vegaaninen kondensoitu maito
Noin 3 dl valmista kondensoitua maitoa
Ohje
Vinkki! Tee vähemmän makeaa kondensoitua maitoa laittamalla vain 1,5 dl sokeria ja pidennä keittoaikaa 40-45 minuuttiin! Esimerkiksi jäätelöissä, jotka ovat muuten todella makeita, vähennän sokerin määrää.
Vinkki! Voit käyttää myös muita makeuttajia, kuten hunajaa, agavesiirappia. Huomioi silloin pidempi keittoaika.
Karamellisointi
Keittämällä kondensoitua maitoa vielä pidempään voit karamellisoida maidon ja saat kinuskia. Tähän voi mennä yli tuntikin.
SÄILYTYS JA SÄILYVYYS
Itse keitetty kondensoitu maito säilyy jääkaapissa hyvin pakattuna ilmatiivissä rasiassa useamman viikon.
Hyvä ohje, kai sen voi pakastaakki niin säilyy pitempään. Meinaan tehdä vähän modernimman joulupuuron tänä vuonna, siihen tulee kond. maitoa. Puuro paistetaan uunissa.