Leivonnaisia

Minäkin tein isännälle muutaman tortun.
Ite söin kurpitsapiirakkaa kahvin kanssa ja isäntä tortun ja piirakkaa kuulema piti saada jälkkäriksi.:blush:

9 tykkäystä

Tönis onpa kauniita torttuja. Yritin katsoa et miten se taikina on laitettu mut en keksi. Saako apuja?

Saat kuvan kera apua.
Nuo nurkat voi leikata vähän pyörtäviksi kun taittaa sen taikinaneliön kolmioksi.
Minä olen joskus tehnyt itelle muotin jolla painan tuon leikattavan osan.
Ne voi tehdä suoraan pellillä painamalla sillä muotilla vaan.

Muistilehtiötorttun tekele. :face_with_hand_over_mouth:

4 tykkäystä

Minäkin olen tehnyt tuollaiset tortut.

Eli nurkaista leikataan kumpaankin suuntaan.
Laitetaan ne nurkat keskelle.

1 tykkäys

Tämä on vanhempi kuva.

4 tykkäystä

Pysyykö ne nurkat siellä ihan vaan painamalla vai tartteeko jotenkin “liimata” ettei kukalle käy köpelösti?

Kyllä ne pysyy kun painat niitä vähän jollain pyöreähköllä vaikka peukalolla jos ei oo pitkät kynnet kuin minulla.
Se täyte tulee siihen päälle. Voihan ne joskus uunissa muuttaa muotoa mutta hällä väliä.

1 tykkäys

Olen kyllä miettinyt miten laittaisin keskelle ne kulmat, koska välillä ne nousee ylös ja hillot lentää.

Tavalliset tortusta tein niin, että keskellä ei ole mitään muuta kuin hillo ja tietty pohjat. Siinäkin pitää leikata erilaisesti.
Siinä väänetään kainaloihin, jotka menisi keskelle.

Ei kait niiden niin kauniita tarvi olla, tänään kyllä tulivat kumman ryppyisiä. :thinking:

6 tykkäystä

6 tykkäystä

8 tykkäystä

Herättelin viikolla muutamaksi kuukaudeksi jääkaappiin unohtuneen juuren ja se lähti pöhisemään niin hyvin, että tänään leivottu pataleipä nousi aika hyvin ilman lisättyä hiivaa.

9 tykkäystä

Gluteenittomia Wilhelmiina keksejä sekä toisia joissa on kuivattuja hedelmiä, suklaata, kookosta, mantelijauhoja yms.

9 tykkäystä

Savulohipiirakka.

5 tykkäystä