Rudolph....mun kirjassani sille on annettu nimeksi purppuraraatokukka. Sillä on erikoinen, melkein tiilenpunainen kukka , joka on kautttaaltaan pitsimäisen kuvioinin peitossa. Näin kertoo kirja,itse en tiedä tuosta mitään Komian näköinen , toivottavasti saat kukkimaan .
Kyllä tuo Rudolphin kasvi joltakin raatokukalta vaikuttaa, mutta ei minusta kyllä purppuraraatokukalta.
No minä en tiedä muuta kuin kirjasta luin. Äsken aloin hakemaan muuta tietoa ja löysin tämän Botanican kirjoituksen ,maanantai, 21. heinäkuuta 2003, vanhalta puolelta.
http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=2078&vnro=&alaala=1&vms=
Tämä kaveri on purppuraraatokukka, onko yhdennäköisyyttä Rudolphin tunnistamattoman kanssa?
Rudolph: minun raatokukkani kukki viime kesänä kahdella kukalla ja toinen kukka houkutti nimensä mukaisesti kärpäsen kukkaan ja se onnistui munimaan siihen ja parin päivän jälkeen huomasin kukassa kuhisevan valkoisia toukkia. Myrkytin kukan ja pääsin eroon toukista, joten ole tarkkana jos saat kukan kukkimaan.
Satues, tuo sinun nimetön kasvisi on kaunis! Onko sinulla kasvamassa? Jos on, niin kerjään pientä pistokasta...Kauniisti, pienellä hiljaisella äänellä :)
Riikku, ei ole itsellä kasvamassa, hiljaa sanoisin jos osaisin...varastin nuo oksat, hyi minua....ja koitan saada ne juurtumaan, jos onnistaa lähetän sitten Kun vain joku tietäis nimen .
Näin arvelinkin, kun kerran pistokkaista vain kuvia laittelit. Kiitokseni, jään toivomaan että alkaa rehottaa kesän aikana. Meidän koululla kasvaa ihan mielettömiä viherkasveja, uskaltaisinpa vaan joskus ottaa sakset ja muovipussin mukaan..khhihhhh.
Toivottavasti joku tuon tunnistaa! On mielestäni hyvin kaunis, ihanat vihreän sävyjen variaatiot!
Tässä ystäväni tunnistamaton kukka, tietääkö kukaan mikä se on?
Minulta löytyy sama kasvi, kun Kaktakuksen kuvassa, mutta minäkään en tiedä nimeä. Olisi ihan kiva saada hänellekin nimi. Kasvutapa on juuri samanlainen kuin peikonlehdellä.
mahtaisko olla jonkin sortin köynnösvehka,Philodendron?
sain jo selville kasvin ja se on Soikkoköynnösvehka, kuvia en googlesta löytänyt mutta tietoa aika paljon!
Tunnistaisiko joku tämän minun raakkuni..? itse en siinä ole onnistunut mutta varmaan joku fiksumpi sen tunnistaisi
Tulee mieleen perunpylväskaktus, mutta varmaksi en osaa sanoa ollenkaan.
Nämä kaikki ovat myös vailla nimeä. Yksi saattaa olla sama kuin Katjuliinillä.
mestarit ovat puutarhoissaan, vastaan lumien sulamista odotellen kun kummankin näköisiä on ikkunallani, jos nimet on muuttuneet päivitän samalla tietojani.
Vasemmalla hopeapylväs cleistocactusstrausii ja oikein kaunis yksilö onkin, ei ole mutkia tai kapeutuneita kohtia runossa, minulle on jokaiseen tullut kauneusvirhe.
Pylväskaktus, cereus peruvianus oikealla viidestä kahdeksaan särmää ja sen alla -näenkö oikein? kaliokaktus cereus peruvianus "monstrosus" , muoto edelisestä kaliokaktus, jossa kasvupiste muodostaa pylvän asemasta myhkyrämäisiä haarautumia ja joka ei koskaan kuki. (minulla yli 30 vuotias perimtöyksilö)
Voisiko satuesin nätti köynnöksen pistokas olla jokin juoru eli Tradescantia-suvun kasvi...?
Kiitos tunnistuksesta! Vanhoja kasveja ovat kuten kuvasta voi päätellä. Vielä on askarruttanut se, että mahtaako joku näistä joskus kukkia?
Peppeliini, en oikein usko että se olisi juoru, olen mennyt kaikki mahdolliset kuvat läpi, eikä ole tullut vastaan tuollaista Mutta saa sanoa lisää, yritän sitten etsiä.
Onkohan tämä äitini saama kasvi jättiliuska-aralia? Lehdet ainakin muistuttavat siroliuska-araliaa, mutta koko on kyllä jättimäinen (pisin oksa on melkein kattoon asti)... Oli syksyllä äidille tullessaan aika surkean näköinen, mutta nyt alkaa näyttää jo elävältä.