Laiskaa säilöjää kyllä joskus ahdistaa Maijan säilöntämäärät
Tuli paketti postista; Höytyvän uusi talo vuodelta 1954, Abraham Duif kirjoittanut ja alankomaalainen Wim Boost (WiBo) kuvittanut. Fluffy’‘’'s bottle englanniks. Kiitos vihjeistä. Sopii että löysin sen ruotsiksi, koska haluan lukea lastenlasteni kanssa.
Ihanaa HR! Ja jos jostain löydät suomeksikin, niin sitä hauskempaa!
Mistä toi löytyi Hannele? Hauskaa, että löysit! Oliko tarina yhtä hyvä kuin muistelit?
Ruattalaisesta antikvariaatista, joku muisti sen kirjan nimen ruattiks, kirja oli hänen vanhempien luona (mutta sitä eivät haluneet myydä). Tarinanhan muistin, mutta nyt on kiva lukea kokonaista kirjaa lastenlasten kanssa, varovasti… Kirjahan 60 vuotta, hauras…
Mulla on myös yksi lapsuuden kirja, joka on mennyt pahaan kuntoon, en ole uutta suuremmin etsinyt, mutta aina silti vilkuillut ympärilleni, jos olen sopivassa paikassa ollut. Se on Aapinen, jossa on Kylli Kosken kuvat, muutoin tekijöitä on iso joukko. Jos saisi uuden kirjan, siitä kyllä valitettavasti puuttuisi mun taidolla tekemät nimikkrjoitukseni sun muut kaunistukset ajalta, jolloin en vielä osannut kunnolla kirjoittaa.
Minä olen suuresti nauttinut vanhojen suosikkisatujeni lukemisesta lapsille (muiden lapsille kun ei ole omia). Ja olen huomannut, että samat sadut kiinnostavat myös pikkuväkeä edelleen ja pyytävät lukemaan uudelleen niitä satuja joihin olen heidät tutustuttanut. Muutama tarina tosin on ollut muistojen kultaama ja aikuisena luettuna ihmettelee vain, että mikäs tässä nyt niin ihmeellistä oli - luultavasti noissa tapauksissa enemmänkin ne kuvat luoneet sen tunnelman.
Luin äskettäin Karin Ehrnroothin kirjan "Vinoon varttunut tyttö". Olipa se aikamoinen lukukokemus. Pakko oli hakea kirjastosta hänen edellinen kirjansa "Isäni oli nuori sotilas".
Toikos joulupukki kirjoja? Minä sain Annie Proulx’in “Näin on hyvä”. Olen aikaisemmin lukenut häneltä Laivauutisia (mahtava kirja!) ja novellikokoelman…jonka nimeä en nyt muista, mutta siinä oli tämä Brokeback Mountain-novelli.
En ole vielä alkanut lukea tuota em. joululahjakirjaa. Olen juuri aloittanut iltalukemisina Sigmund Freudin “Unien tulkinta”…tosi hauskaa iltalukemista, oikein odottaa näkevänsä unta kun pistää lampun kiinni Itse tosin en ole ollenkaan mitään Freudilaisia analyysinvetäjiä…mutta pitäähän sitä nyt tietää vähän syvällisemmin, mitä ihmistieteisiin syvästi vaikuttanut heppu ihan tarkalleen ottaen kirjoitti. Aikaisemmin kun on lukenut vain lainauksia, tiivistelmiä tai vastaavia opinnoissa.
Jouluna on nautittu… Henning Mankell: Likainen enkeli, John Boyne: Tarkoin vartioitu talo, Arnaldur Indridasson: Jyrkänteen reunalla, Kate Atkinson: Ihan tavallisena päivänä.
Proulxin Näin on hyvä oli hyvä!
Ainoa joululahjakirja oli Laaksosen Peippo vei. En nyt sitten jaksanut sen aiheista suuremmin innostua, vaikka muuten olen tykännyt. Pitänee palata asiaan joskus toiste. Sen sijaan ukko sai perinteisen B.Virtasensa, joita aina jaksan lukea. Romaanit piti hakea siis kirjastosta, löytyi vielä yksi lukematon Utrio, uutta ei tietysti ollut saatavilla.
Tällä hetkellä menossa Patricia Cornwellin Mustalla merkitty. Kyseisellä kirjailijalla on hyvä kirjasarja (Kay Scarpetta), vaikka se onkin sellaista viihdelukemista.
Mies naureskelee välillä mun lukumieltymyksille. Kirjan pitää olla niin jännä ja sen verran löytyä kauhua, että nukkumaan mennessä pitää ottaa 3 metrin loikka ennen sänkyyn pääsyä ettei kukaan tarraa sängyn alta nilkkaan kiinni. Tuppaan tehdä käsitöitä lukiessa, jos on “kauhuton kirja” edessä ettei nukahda.
Eilen sain kirjastosta Jari tervon Layla äänikirjan. Keittiössä sitä kuuntelen ja samalla siivoan kaappeja. Alku ainakin vaikuttaa lupaavalta.
Kuuntelin aamulla tuon Tervon Layla kirjan loppuun. Mankelin oloinen teksti. Vakavaa asiaa ihmiskaupasta, suosittelen.
Luettu on, ahdistunut olo siitä tuli.
Tieto lisää tuskaa:(
Kirja odottaa hyllyssä vuoroaan. Jotenki vain on ollu vaisun tuntoista kaikki sen jälkeen, kun luki Puhdistuksen. Hyviä kirjoja on tullut luettua kuitenkin. Nyt on Kätilö menossa ja aika raisulta tuntuu.
Kuuntelin juuri loppuun Linda Olssonin : Laulaisin sinulle lempeitä lauluja.
Aivan ihana , lämminhenkinen kirja jonka lukijana Seela Sella oli täydellinen. Suosittelen.
Mieki oon lukenu sen ja tykkäsin.