Kyllä niitä (dekkareita) varmaan lähemmäs sata on jos novellikokoelmatkin lasketaan. Ja Agatha on kirjoittanut salanimellä Mary Westmacott myös muita romaaneita kuin dekkareita…en ole lukenut, mutta nimet kuulostaa romantiikalta.
Hyvä tavaton, eihän meidän kirjastossa taida olla läheskään kaikkia Christieitä. En ole kyllä edes tarkistanut, että mitä niistä en ole koskaan vaan hyllystä löytänyt. Onpas mukavaa, että on urakkaa vielä jäljellä Kirjaston hyllyissä taitaa kyllä muutenkin ola vähän vajausta. Pitäisi oikein varata joitakin kirjoja, joita olen vähän odotellut. Varmaan jääneet jonkun hyllyyn lojumaan.
Suositelkaas muuten taas joku fantasiakirjailija: Hobb ja Jordan on jo luettu. Siis kunhan joku suvaitsee palauttaa pari osaa.
Sain taas tänään lisää luettavaa, kun äitee toi vissiin 10 kirjaa Huomenna perehdyn tarjontaan. Eipähän tarvi kirjastoon mennä. Aina olen lukenut äiteeltä saamani kirjat, vain pari itsellä pitänyt, useimmat jatkavat kirpputorille kesäisin.
Kreeta-Eulaalia, Eddings David ja Gabaldon Diana siinä olis pari, jos et ole lukenut. Kannattaa aloittaa ensimmäsestä osasta. Minä varaan kirjat aina edeltäkäsin sitä mukaa kun tarvitsen, ei tartte hyllystä kahtella. Kännykkään tulee ilmoitus silloin kun ovat paikalla. Netin kautta tutkin mitä löytyy ja joskus olen joutunut turvautumaan kaukolainaukseenkin, maksaa 4 euroa kirja.
Jotain Eddingsiä aloitin joskus lukemaan, se oli alkuun ihan mielenkiintoinen, mutta jumittui sitten johonkin, mistä en jaksanut jatkaa eteenpäin. Pitää varmaan etsiä se ykkösosa ja kokeilla uudelleen.
Nyt on kuulkaas vampyyrit SE juttu. Cronin ja Ensimmäinen siirtokunta.
Minä jäin ihan nalkkiin tuohon Croniniin, enkä ois ikinä aiemmin uskonut, että joskus sanoisin tykkääväni vampyyrikirjoista
Aikuisten fantasia
Wau…onko jossain pitäjässä niin edistyksellistä, että saa tekstarin kun varaus on saapunut kirjastoon? Kätevää. Näissä pk-seudun kirjastoissa pitää vaan kytätä netissä omaa laina-sivuaan ja tarkistella että joko nyt… Tulee siitä sähköpostikin, mutta välillä on mennyt sähkäri ohi silmien tai ei oo tarkistanut sähköpostiaan oikeaan aikaan. Mulla kun joskus menee pari viikkoa niin, etten tarkista hlökohtaista sähköpostiani.
Täällä kaakossa tulee kirjastosta tekstiviesti kun kirja on haettavissa. Uskoisin, että homma hoituu pk-seudullakin, käy vain ilmoittamassa kirjastovirkailijalle, että haluat tekstiviestin sähköpostin sijaan. Sama aika sillä kirjastovirkailijalla kuluu lähettipä minkä ilmoituksen tahansa.
Kyllä tekstiviestin pitäisi saada joka paikassa. Minä olen tilannut sähköpostiin myös eräpäivämuistutuksen, se on mulle todella tarpeellinen Hassua on se, että kaukolainat eivät näy muiden lainojen joukossa.
Tekstiviestinä meilläkin tullut useamman vuoden
Kyllä kesti kauan etsiä miten saan tekstarimuistutuksen ja ilmoitukset varauksista tekstiviestinä. Noh…löydettyäni infon helmetin sivulta ja tilattuani palvelun tekstiviestillä hokasin että jokainen viesti jonka heiltä vastaanotan maksaa 25c. Hmmm…olen aikamoinen kirjaston suurkuluttaja ja taitaa mennä aika iloisesti euroja eräpäivän lähestymismuistutuksiin ja varausilmoituksiin jos tuota palvelua vastaanotan. Taidan pysyä vanhalla ilmaislinjalla. Ei kuitenkaan niin paljoa tuo tekstari tuo lisäarvoa. Pelaa se ilmankin kun joka viikko kirjastossa juoksen
Eilen kuuntelin loppuun tuon Leena Lehtolaisen Paholaisen pennut. Kuunneltuna meni, mutta luettuna en olisi varmaan jaksanut kahlata loppuun asti. Nyt aloitan Marko Kilven: Kadotetut.
Sain lahjaksi tuon lehtolaisen kirjan. Kyllä se menee, kun edellisenkin olen lukenut.
Eläinjutut ja luonnonkuvaus siinä on parasta.
taas kerran vilpitön kiitos ja ylistys suomalaiselle kirjastolaitokselle. - hirmuista liukkautta uhmaten oli tassuteltava palauttamaan edellinen best seller (= viikko laina-aikaa) kuisma ja keskisarja: erehtymättömät ja mikäpä siellä hyllyssä odottikaan. lundberg: jää:-)
edit - ei meillä best sellereitä edes saa varata…
Samat sanat! Minulla on vielä erinomainen mahdollisuus käydä työpaikan pihassa kirjastoautossa. Siellä uutuudet odottelevat usein hyllyssä ilman varaamistakin. Sain juuri luettua Riikka Ala-Harjan Maihinnousun, seuraavaksi aloitan Hanna Tuurin Tuulen maan.
Minäkin pyörähdin tänään kirjastossa. Mukaan tarttuivat mm seuraavat puutarhakirjat: "Onnellinen puutarhuri", "Jokanaisen puutarhakirja" ja "Puutarha vähällä vaivalla". Viimeisintä luulin ensin vitsikirjaksi, mutta on se kuitenkin asiallisen näköinen puutarhakirja. Kaikki ovat suomalaisten kirjoittamia. Joskus tulee lainattua nätinnäköisiä, mutta eteläisille kasvuvyöhykkeille suunnattuja kirjoja. Noh, ainahan on kiva katella kuvia
Kirjasto on melkein parasta mitä verorahoilla ylläpidetään.