Lumihiutale, Sutera cordata

Eipäs liioitella ;D

Nyt vasta tuli mieleen, etten ole muistanut kertoa pistokkaiden juurruttamisesta seuraavaa. Aluksi pistokkaat nuukahtavat ja ovat sen näköisiä, että peli on menetetty. Ei mitään hätää. Odotellaan vaan rauhassa koska taas virkoavat ja nousevat hyvän värisenä pystyyn. Silloin on yleensä jo juuret alla ja valmiina siirtymään omaan purkkiin.

kurpitsa, olethan kiltti ja tarkennat: koskee kaikkia pistokkaita ei vain lumihiutaleita, eikös vaan.
kuolevien raasujen näkeminen on kamalaa. yleensä siinä vaiheessa kippaa koko purkin biojätteisiin. siinä syy, miksi minä otan pistokkaat vasta niin myöhään, että mökissä on jo tarpeeksi lämmintä. kun laittaa latvat purkkiin juuri ennen kotiinlähtöä, ne eivät ehdi vielä nuukahtaa ja toisaalta ovat taas toipuneet, kun muutaman päivän päästä menee takaisin:-)

Koskee aika monia:) Lumihiutale on hyvin surkean näköinen parin päivän jälkeen ja silloin tulee mieleen, että tuo on kuolemaisillaan.

Lumihiutaleen pistokkaita ostin eilen, 1.95 €/kpl...No, kaikki pistokkaat maksoi tuon. Erittäin mukavan oloinen täti oli myyjänä.

Olin eilen taimiostoksilla,3 verenpisaraa ja 4 lumihiutaletta (2 valkoista ja 2 vaaleanpunaista),pikkutaimet oli 1e/kpl.Niistä piti tietenkin heto ottaa pistokkaita.

Emo, oletko saanut jo otettua paljon pistokkaita?

En ole ottanut, kun olen latvoessa nipsassut vain viimeisen lehtiparin. Ei oikein ole tilaa enemmälle :confused:

Voin emo auttaa jos sulle ei pistokkaat mahdu :wink:

Tuletko hakemaan?

Törki emokasvin juurelle latvat, saat tuuheamman kasvin.

Myskimalva ym. mistä te saatte noita lumihiutaleitten ja muiden pistokkaita! Täältä saa vain pelargoniaa ja verenpisaraa, petuniaa. Myyvätkö yleensä kesäkukkataimistot pistokkaitakin?

Ei taida mitenkään yleistä olla tuo myynti. Aina kannattaa kuitenkin käydä kysymässä.

Minä löysin noita pikkutaimia Agrista täältä...

Ekalla reissulla tuolta ostin valkeita, nyt oli myös sinisiä tullut

Voitteko kuvitella, mun lumihiutaleessa on kaks kukkaa auennut kieli ulkoakukkais pyöritystäkukkais pyöritystä! Eilen illalla en huomannut mitään. Tai enintään luulin, ett on haaromassa latvonnan jälkeen. Jestas! Ja niin pieni kun koko kasvi on! pomppivaa naurua

Tarkemmassa tutkimuksessa paljastui, että toisessakin on kaksi kukkaa auki ja lisäksi nuppuja ;=DD

Millonkas mun piti tulle Emolta hakemaan ne pistokkaat? Mehän sovittiin että ne kukkivat?

Emo, onko nuo ihan pieniä pistokkaita? Mulla oli ostaessa kans nuppuja mutta myyjä kehoitti poistamaan ne vielä tässä vaiheessa.

Ne on Kurpitsalta saatuja pieniä taimia. Pisimmät varret jotain kymmenen senttiä. Pitänee sitten nyppiä pois.