Lumihiutale, Sutera cordata

Mulla lumihiutale aina kuivahtaa amppelissa ja upotan sen sitten sadevesipaljuun… Elpyy hyvin.

No voe tokkiisa!! Ja ihan SiemenVesasta! Äkkiä tilaamaan… :smiley:

Paitsi että tuo SiemenVesa näyttää kokonaan kadonneen täältä pentin sivuilta. En malttaisi odottaa, että heidän oma verkkokauppa avautuu, joten tietääkö kukaan, saako noita lumihiutaleen siemeniä ostaa mistään muualta?

Hassuelli - voi Siemenvesasta tilata myös esim puhelimitse tai sähköpostitse, koska vaikka verkkokauppaa ei olekaan niin liike toimii normaalisti niinkuin ennenkin 

No niinpä tietenkin, olenpas vähän hölmö. Taas! :smiley:

Loppukesästä viime vuonna sain nauttia runsaasta lumihiutaleiden kukinnasta. Mutta en harmikseni ottanut sisälle yhtään kasvia. Kaikki paleltuivat kovien pakkasten aikana kun lämpöpatteri oli mennyt rikki. :frowning: Mutta innolla taas uudesta taimesta kasvattelemaan kunhan sellaisen saan hankituksi. :slight_smile:

Ja tosiaan helppo on: näkee kyllä lehdistä kun alkaa kuivua ja hyvin toipuu kun saa vettä!

Ei mulla ennen olekaan ollut kerrottuna

Hieno!

Mitenkäs mulle nyt niin kävi, että tuli kyliltä mukaan iiihana lila lumihiutale. Myyjä vakuutti, että pärjää ulkona jo, kun on amppelissa vähän korkeammalla, hänellä itsellään oli kuulemma ollut jo pääsiäisestä asti ulkona. onko kokemusta?

Syksyllä kestää pakkasia hyvin, muttei keväällä. Ei kuitenkaan kaikkein arimpia ole.

Sen varmaan sitten uskaltaisi pitää ulkona, ja jos luvataan pakkasta, peittelisi tai ottaisi sisälle. Ainakin tuo paikka on sellainen, ettei siihen ensimmäisenä pakkanen tule.

Siemenestä kasvatetut tämän kokoisia

Suosittelen kokeilemaan siemenkasvatusta jos jostain löydätte siemeniä. Kovasti on kukkia tulossa.

Petunia päätti kasvaa sivuille, hyvä niin, mutta tuolta keskeltä törröttää latvottu latva

Ostin joku viikko sitte terrasta kaks lumihiutaletta jokka oli kukattomia ja muutenki ihan puoli kuolleita.Sain net kuiten takas elävien kirijoihin ja nyt niissä on jokunen kukka.

Toinen on vaaleenpunanen

ja toinen violetti

Voikohan vielä ottaa pistokkaita lumihiutaleesta? Olin sen jo tuominnut täysin sopimattomaksi meille, mutta nyt kun on vaan satanut ja satanut, niin eikös se nyt sitten viimein todista olevansa kelpo kasvi. Amppeliin en sitä kyllä enää laita vaan johonkin isompaan astiaan, että saan laittaa kannullisen vettä kerralla.

Voi ottaa, kestää kyllä aika kauan juurtua.

Nonii, nyt on hyppysissä samanlainen siemenpussi kuin Moonlightin kuvassa kun eihän se emotaimi elossa pysyny. Kai mää sen hukutin kuoliaaks… Ei kai kuitenkaan vielä kylvetä vaikka taitaa vähän hidas olla?

Emotaimen miekin sain tapettua, kyllä harmittaa:/

Mutta onneksi on muutama muu sortti vielä hengissä, varmaan sullakin jokunen… Ensi syksynä sitten säilötään uudestaan=)