Punoittaa jo.. muutama näitä tulee..
Maljakkoon pääsivät kaapin päälle.
.
.
Ja nämä ovat vielä laatikossa.
Viimevuotiset pääsi ulos koristeeksi.
Noita lyhtykoisoja on minunkin ensi kesänä saatava! Tänä syksynä olen kävellyt usein yhden pihan ohi, jossa on oikein iso alue noita, ja voi kuinka kauniisti ne nyt loistavatkaan mustasta maasta.
Minä ostin ensi kevättä jo ajatellen lyhtykoison siemeniä -ovat niin valtavan kauniita! Jossain näin kuvan, missä iso kirkas maljakko oli täytetty noilla oransseilla osilla ja laitettu joukkoon joku valosarja -oli todella upean näköinen! Tahtoo sellaisen ensi syksyksi!!
Kyselkää nyt ihmeessä ensi keväänä alkuja, minäkin revin niitä joka vuosi kompostiin kamalan määrän.
Itse laitan lyhtyjä eteisen ikkunoiden väliin, alle pumpulia ja lyhtyjä päälle,on kivan näköistä
Onhan hienot lyhdyt Pirkkiksellä! Minä jäin TAAS melkein ilman… muutama on irrallaan kuivumassa. Kisu-misut tykkäsi niistä tosi paljon. Heiluivat tuulessa rapun pielessä, eikös nämä Vekkulit tykännyt niillä leikkiä. Pyydystivät ne melkein kaikki!
Onpas Pirkkiksellä paljon hienoja lyhtyjä. Omani hävitin kaikki kun on niin riehakas leviämään tila ei riitä, pitäisi olla joku kaivon rengas jos sen sisällä pysyisi, mutta jos tilaa riittää niin hieno on
Joudun jokatapauksessa tekemään aina kohopenkkejä tänne savimaan päälle, ja melkein kaikki penkit ovat jollain lailla rajattuja. ja jos lyhtykoiso voittaisi vuohenputken taistelussa, olisin onnessani ;). Mikäli ensi kevään siemenistutukseni onnistuvat huonosti, saa minulle mielellään tarjota juurakon palaa postikuluilla…
Heh, tuo onkin hauska yhdistelmä: matalana penkin täyttäjänä rehottaisi vuohenputki kukkien koreasti valkeina röyhyinä ja korkeavartiseksi kurottelisi lyhtykoiso heiluttelemaan syksymmällä lyhtyjään. Penkki voisi olla mukavan rehevä
Kukkia näkyvissä.
Ostin tänään lyhtykoison siemeniä lähikaupasta, ja kylvän ne ensi viikolla, vai onko jo liian myöhäistä? Olisiko ne pitänyt jo kylvää?
Ostin myös tänään lyhtykoison siemeniä ja kylmäkäsittelyaika saattaa myyjän mukaan juuri ja juuri riittää.
Siis onko tämän siemenet pakko kylmäkäsitellä?
Seikkailin tänään vanhalla puolella kun etsin tietoa kylmäkäsittelystä. Siellä muutaman nimimerkki
kirjoitti että lyhtykoiso lähti hyvin kasvuun ilman kylmäkäsittelyä. Itse olen sen saanut valmiina taimena joten ei omakohtaista kokemusta.
Ei varmaan pakko ole kylmäkäsitellä… voisin tietysti omilla siemenilläni kokeilla Noin 10 siementä lähtee huomenna lumipenkkaan möllöttämään ja muutaman voisi laittaa ikkunalaudalle. Ihan vaan kokeeksi
Lyhtykoison siemenet ei tarvinneet kylmäkäsittelyä. Vajaa viikko ja vihreää näkyvissä purkissa keittiön ikkunalla