Ja kylmiä öitä luvattu:(
tällaista näkyi minun kasvihuoneessani--
tuossa alhaalla oleva lannoitepurnukka on 13cm korkuinen
Kokeilenpas minäkin, laitoin 4 maissia potageriin ja kuusi kasvihuoneeseen.
Vieläköhän maissia kerkeäis kasvattaa, jos laittais heti itämään? Vai onko jo liian myöhäistä?
Vähän epäilen.
Maissit säikähtivät kasvihuoneesta ulos muuttamista niin, että menivät ihan keltaisiksi. Väkersin niille tänään, sadepäivän puhdetyönä, tällaisen pienen suojan rikkimenneestä sateenvarjosta ja vanhasta verhosta. Olisi vain pitänyt älytä tehdä se heti istutuksen yhteydessä, mutta eihän minulle tullut mieleenkään, että ne tarvitsisivat asteittaista karaisua kasvihuoneesta siirron jälkeen. Toivottavasti vielä toipuvat. Ensimmäisiksi päiviksi tuohon olisi voinut heittää päälle vielä toisen, suuremman kankaan, joka olisi suojannut sivuiltakin.
Vallan viehättävä suojus!
No on!
Mun ekan kylvöerän maissit on vähän niinkuin kuolleet. Liian pieniin taimiruukkuihin ovat kuivahtaneet, kun ei kukaan ole niitä kauheasti jaksanut hoivailla. Toisesta kylvöstä lähti vain muutama maissi itämään, harsosääsken toukille maistuivat ja nekin vähät hoiti tuuli pois päiviltä kun vein ekan kerran ulos. No on siellä muutama taimi vielä kunnossa ja pääsevät viikonloppuna peltoon.
Kuinkakohan paljon maissit tarvitsevat lannoitusta?
Minä olen lannoittanut maisseja samanlailla, kuin muitakin kasvihuoneeni kasveja eli kerran viikossa kastelulannoitteella.
Tässä minun maissit tällä hetkellä. Valitettavasti itävyys oli huono tänä vuonna, joten sain vain 4 maissia. Viime vuonna pikkuisessa muovihuoneessa oli kymmenen maissia, joista kaikista sain satoa.
Maissin lannoituksesta vielä;istutus vaiheessa kaivoin maissin viereen kuopan ja laitoin sinne reilun kourallisen kanankakkaa. Kuinkahan pitkäksi aikaa tämä riittänee?
Vikat maissit ja kesäkurpitsat ovat just alkaneet itää. En oikein tiedä mahtavatko syksyksi ehtiä tuottamaan satoa. Maissit ainakin voivat vaatia vähän pidemmän kasvukauden.
Jipii! Maissien muutto kasvihuoneeseen sai ihmeitä aikaan! Poikakukat pilkistelevät lehtisuppiloista.
Mai-lee minulla on maissien kanssa vähän sama ongelma. Kun eilen yritin saapastani repiä irti mutavellistä, kuului maasta vain inhottavan oloinen ‘Slups’.
Luulisin niiden pölyttyvän kun kasvihuoneessa käydessäsi muistat aina vähä heilutella niitä ja tietysti voi pitää aina ovia auki välillä, että ilmavirta liikkuu. Ei ne siellä ulkona muualta pölyty, jos ei naapurilla ole lähellä samoja kasveja. Eihän tomaattikaan muuta tarvi kuin vähän rungosta päivittäin heiluttelee. Sillä ne pölyttyy. En ole itse maissia kasvattanut, mutta näin uskoisin sen toimivan.
Kerkiääköhän mun maissit tekeen satoa,kun ovat vasta noin 25cm korkeita? Asuvat vieläkin styrox lootassa kasvihuoneen nurkassa...Ajattelin istuttaa ne 90litran paljuihin,jotka siis pidän kasvarissa.Kuinkahan monta maissia voisin sen kokoiseen paljuun istuttaa että jaksaa kasvaa?Lajike on muistaakseni North star.Onko kellään kokemuksia kyseisestä? kuinkahan korkeaksi mahtaa kasvaa? Minä ihan ekaa kertaa maissien kanssa pelehdin...
Pölyttyvät paremmin kun kasvavat lähekkäin ja onhan tuossa ympärillä kivasti vapaata eli varmaan pärjäävät lähekkäinkin.
Jestas olipa Paulastiinan kuvassa mahtava viljelmä! Voisi luulla olevansa Ameriikassa niinkuin Tyyne-tätini, kun sairastui kotiinpalattuaan Alzheimeriin.
Tuota mustaa “muovia” taidan käyttää ensi vuonna. Sehän lämmittää kivasti maata.
Aika, mulla on ihan samalla tiheydellä. Aina olen satoa saanut. Tärkeintä on lämpö ja valo.
Odotettavissa aivan valtaisa maissi sato