Katso sivulla 6 näkyy hyvin ylhäällä kukinta ja lehtihangassa alempana tuleva maissintähkä.
Luulin kasvattavani jotain melko matalaa maissilajiketta, joten ihmetys oli melkoinen, kun kahdessa viikossa maissit olivat kasvaneet hipomaan kasvihuoneen kattoa. Nyt alkoi onneksi tulla jo tyttökukkiakin, ettei mene kaikki siitepölyt ihan harakoille.
Vautsi! Jopas teillä on jo maissit hyvässä kasvussa! Meillä ensimmäistä kertaa tällä paikalla ja ihan ulkosalla. Taimet ostin taimistolta, ja olivat jo hyvänkokoisia ostettaessa. Mökillä on (V-vyöhyke) joskus onnistanut. Näyttäisi hyvälle tilanne täälläkin, saa nähdä sitten tekeekö vars. tähkäksi saakka... kasveja on kaikinkaikkiaan viisi.
Mulla näkyy nyt vasta jotain kukintoa pukkaavan maissin yläosasta. Alaosasta olen nyppinyt maasta istutuskohdasta tulleet kasvustot pois. Olenkohan nyt sitten nyhtänyt vallan ne tytöt pois kuvioista vai mihinkähän kohden näitä tyttöjä sopii odotella?
Tamarillo, mitenkäs siun maissit?
Hyvä, että noinkin suureksi kasvavat. Miulla on tosi surkeat. Minäkö kettuilisin:D
Ei kai ne nyt vielä ole pulskistuneet, ne tähkät… Pitääkin käydä kopeloimassa omia.
Eihän kesä vielä ole ohi, eihän.
Kovasti myöhään on munkin maisseissani mitään tapahtunut. Minä syytän kelejä, ne on mulla avomaalla. Epäilen, että saattaapi loppua elo- ja syyskuukin kesken, jos lämpötila jatkuvasti on alle 20 asteen.
Miulla yhdessä pukkaa toista poikaa, varmistelee vissiin.
Minä en ole kokeillutkaan maissin kasvatusta, mutta innostuin sellaista suunnittelemaan ensi kesäksi. Läheinen luomuviljelijä on kasvattanut maissia pellollaaan ja ajattelin, jospa minäkin onnistuisin.Käyn ehkä kysymästä sieltä ohjeita, ja jos myisi siemenetkin.
Olettekos suojannut tuulelta omia maissejanne? Jollakulla oli kyllä seinän vierellä, mutta kuinka pellolla kasvattajat? Minä suunnittelin tekeväni pätkän risuaitaa maissipenkkini viereen. Meillä kyllä tuuleekin kasvimaalle aika usein ja kovaa.
Mutta noihan olis ihan hauskoja efektinä kukkapenkissäkin -eikö?
Täytyykin ens keväänä muistaa.
minun maissit ovat jo melkeun tuleentuneet.jokaisessa on ainakin yksi suht iso jopa kaksi tähkää!varmaan se kasvihuonekasvatus alkukesästä vaikuttaa!
Mie muistin että olin omistani laittanut kuvat mutten näemmä ollutkaan Tässä kuva viime kuulta, 10.7. Jahka pääsen kotiin niin laitan kuvan tän hetkisestä tilanteesta. Noi kolme jotka jo tässä kuvassa on matalampia, teki poikakukat pari viikkoa sitten ja nyt alkaa tähkiä kehittyä hankoihin..Korkeutta niillä on vaan reilut 150cm. Mä en tietty ois toivonut mitään kukkia kun tarkotus on kasvattaa korkeita maisseja eikä satoa Mutta onneks tuo yks vielä kasvaa korkeutta, liekö samaa kokoluokkaa Tamskun pisimmän kanssa
Komeita kuvia maisseista. Niistä ainakin näkee, minkälaisia niistä pitäisi tulla. Itselläni on kukkapenkissä kaksi maissia. Toisessa on sentään tähkä, toisessa ei mitään. Eikä ne ole ollenkaan noin suuria.
Miun maissit tänään.. tai ainakin oli vielä pari tuntia sitten.. nyt sataa ja tuulee tosi rankasti..
Toiselta suunnalta
Meillä on ollut kokeilussa tänä kesänä maissi, laitoin viisi maissia kasvamaan ja tällaisia ne nyt ovat. Kolmessa on ainakin 2 tähkää kypsymässä. Toivottavasti ehtivät kypsymään ihanan makeiksi.
Saatte nauraa mun maissin kasvatukselle . Ensin pidin niitä koko ajan kasvihuoneessa, sitten siirsin ulos ja taas vein kasvihuoneeseen. Tänään kun otettiin kasvihuoneesta sementtilaattoja pois, kun tarvitsin niitä muualle, niin piti taas maissit ottaa ulos. Ja sitten kun niistä tulee sitä siitepölyä, niin tulinkin siihen tulokseen, että saavat jäädäkkin ulos. No, ne kun ovat ämpärissä kasvaneet koko ajan, niin kova mietintä alkoi, että mihinkäs ne laitetaan, ettei tuuli kaada niitä koko ajan.
Laitoin ne angervopensaan juurille ja köytin kiinni naruilla, etteivät kaatuile. Saas nähdä mitä immeiset sanovat kun näkevät mun taideteoksen!
Noin se neuvokas keinot keksii, mitä siitä mitä ihmiset sanovat!!!