Maljaköynnös, Mandevilla

Mun maljaköynnös on kyllä tosi surkea tapaus, ei taida enää tulla eloa siihen karahkaan. Näyttää lähinnä tältä More smileys for free download . 

Sain kolme maljaköynnöstä tänään lahjaksi, mutta miten niitä pitäisi nyt hoitaa, että saisin ne vietyä kesäistutuksiin ulos?

Selasitko Maire´ jo koko tän keskustelun, voi löytyä ohjetta.
Tilli85: joo on todella kaunis

Kuinka suuren ruukun maljaköynnös tarvii? Sain eilen sellaisen ja nyt pohdin riittääkö ruukun koko, halkaisija 14cm ja korkeus 12cm.

Toivoisin sen kasvavan ja kukkivan parvekkeella koko kesän. Mitä se pitää siitä jos sen nyt vaihtaisi mahdollisesti isompaan ruukkuun.

Laittaisin kyllä reilusti suurempaan. Hyvää se tykkkää kun pääsee `väljemmille vesille´.

Moikka!Mulla on ollut pihalla kaksi maljaköynnöstä ja kuulin että ne voi ottaa sisälle talveksi ???Mitä mun kannattaisi tehdä niille ?:slight_smile:

Toivoisin myös, että tämä säilyisi talven yli.

Omani talvehti viileässä eteisessä ikkunalaudalla !

Maljaköynnökset viihtyvät. Niissä on vielä paljon kukkia ja enemmän nuppuja.

Tässä yksi

Ihan viellä en tilaa mitään mutta tää on ihan pakko saada!

http://www.puutarha.com/p-823-maljakoynnos-valkoinen.aspx

Luin tätä ketjua läpi, miettien mitä tälle minun Maljaköynnökselle pitäis tehdä vai teenkö mitään? myöhemmin ehkä pistokkaita, kummat pistokkaat on parempia nuo piiskat vai vanhemmat sivusta kasvaneet?

Sain viikonloppuna maljaköynnöksen. Luin koko ketjun läpi, ja edelleen olen epätietoinen, miten sen kanssa tällä hetkellä pitäisi menetellä. Voiko sen jo pitää ulkona (näyttää olevan +9°C), vai pitäisikö vielä pitää sisällä.

kuva

Aika kylmää on vielä luvattu jonain yönä. Minä pitäisin sisällä, on kuitenkin aika arka kylmälle.

Havina, kiitos! Noin vähän arvelinkin. Pidetäänpä sisällä, kunnes yöt lämpenevät.

Jostain luin että viihtyy ahtaassa, jopa 12 cm ruukussa. Mutta kun sen vie kesällä mökille niin onhan se laitettava isompaan ruukkuun ettei kuivu viikonloppujen välillä. Eiks? Mutta mitens sitten taas syksyllä kun tois kotiin ikkunalle. Eihän siihen mahdu mikään piharuukku. Tungetaanko sitten taas pienempään ruukkuun… Kertokaa, viisaat :slight_smile:

kuva

Upea ja isot kukat, itselläni on punainen ja pienet kukat maljaköynnöksessä :confused:

Mun paloautonpunainen jurotti keväällä kauan ennen kuin alkoi kasvaa, mutta ehkäpä ensi viikolla siinäkin on jo kukkia.

Mulla on keväällä hankitut valkoinen ja vaaleanpunainen, jotka kukki huhtikuussa. Sitten jurottivat näihin päiviin asti,kunnes alkoivat vasta nyt kukkia. Kaupungilla näin eilen yhden paikallisen ravintolan edessä niin upeat isot kukkalaatikot, että… Siinä oli punaista maljaköynnöstä muiden kukana.

Voiko maljaköynnöksen viedä talveksi pimeään kellariin, vai tarvitseeko se valoa säilyäkseen hengissä? Omani on aika suuri pidettäväksi sisätiloissa.