Malva, Malva

Tässä tämä mystinen malva availee kukkiaan. En tiedä mistä on tullut mutta paikkansa on löytänyt!
Tarkempaa nimeä voi kertoilla…

Myskimalva

No niin, minullahan kukkii tuossa ikkunan alla samanmoinen, aikas nätti. Tykkään.

Minulla on myös tuota myskimalvaa, mutta se makaa ikävästi pitkin maata. Onko se ihan normaalia?

Kuulemma on aika normaalia. Mulla on ihan pystyssä, mutta ruusumalvan reunimmaiset oksat tuppaa loppukesästä hiukan retkottamaan. Kuitenkin niin vähän, että luopumista en todellakaan edes harkitse. Pallopaju, voisit kokeilla siihen eteen jotain tukevakasvuista, joka pitäisi myskimalvasi aisoissa. Niin, ja tervetuloa palstalle!

Kiitoksia, puutarhakärpänen on vasta purrut, joten tässä sitä tutustutaan kaikkeen uuteen ja ihmeelliseen kukkien ja kasvien tiimoilta! Täällä palstalla onkin hyvänlaisesti tietoa vähän kaikesta. Myskimalvan edessä minulla kasvaa tavallista malvaa, joten ehkäpä se vähän tukee tuota retkottajaa.

Joku ötiäinen popsii mun harmamalvan lehdet koko kukka on syöty lehdet pelkkiä lehtiruotia vain jäljellä.Mikä avuksi et ehtis ees kukkimaan nuppuja ei oo vielä syöty.

Myskimalva on pysynyt hyvin  pystyssä, vaikka sade ja tuuli on tuivertanut.

Myskimalva kukkii pitkään ja voi kukkia uudelleen vielä myöhään syksylläkin.

Mikähän on vialla, kun minusta tuntuu, että malvan nuput ovat tyhjiä tai tyhjennettyjä, ennen kuin ne pääsevät edes kukkimaan? Jokin kai popsii sisukset. Tai sitten reilut sateet ovat saaneet kukintojen alut vettymään ja putoamaan.

Tämä on niin ihana, vähän sateen riepottamanakin…

Siemenkirjeestä, piti olla 40-60 senttiä korkea, nyt yli 2 metriä. Liikaa hevosenp***aa?

Kastehelminen -hienostihan tuo paikalleen passaa! Oikein kaunis! Olen itsekin välillä yllättynyt siemenketjukirjeiden lopputuloksista -ihan positiivisesti :smiley:

Olen kanssa huomannut että kasvupaikka vaikuttaa paljon perennojen korkeuteen, tuokin harmaamalvikki, keräsin melkein 2 metrisestä siemeniä, täällä kasvaa enintään metrin mittaiseksi.Alesta tarvii taas lannokkeita hamstrata kevääksi.

Tässä tämä linnun tuoma ylläri! Tarkempaa nimeä saa ehdotella… ainiin myskimalva!

Myskimalva

Ruusumalva on tosi tuottoisa siementäjä. Sääli että se muuttuu niin varhain vähän kurjan näköiseksi.

hau hau,leikkaa ruusumalvan varret lyhyiksi,niin se kasvattaa uuden kauniin lehtitupsun ,harvoin kukkii uudelleen.

Kiitos Iesteri vinkistä. Sakset käteen ja menoks.

Kultapallo kumartaa valkoiselle malvalle, joka jaksaa yhä vain jatkaa toista kukkakierrostaan. Poistin kaikki ekat kukinnot loppukesästä, tämä vain rupesi uutta pukkaamaan… Taitaa kyllä lumi sataa viimeisten nuppujen päälle… Tämä kuva otettu viime sunnuntaina.