Mango, Mangifera indica

Onko viherpeukun mango kukkinut? Kuulemma siemenestä kasvatettuna kukkii 6-10 vuoden iässä…

Isäntä kituu jo nyt kaikkien kasvien keskellä… =D

Mulla mangot itää jotenkin liiankin helposti. Syön mangoa ainakin kerran viikossa yhden ja laitan kiven lillumaan veteen jauheliharasiaan. En siis halkaise ja kaiva siementä esiin, vaan ihan sen karvaisen ison kiven isken lillumaan. (Pikkaisen imeskellyn ja limaisen, nurkasta pureskellun, että vesi menee sisään.) Kun se raottelee itseään kaivan naapurikukkaruukusta kiven päälle kevyen kerroksen multaa. Naapuriruukun mullan liiallisen hupenemisen aikoihin käyn hakemassa mangolle kunnon ruukun ja laitan sen kunnon paksuun multaan samalla kun lisään sitä naapurillekin.

Tähän asti olen vienyt itäneet äidille päiväkotiin lasten iloksi, mutta nyt äiti on eläkeellä ja päiväkoti purettu. Täytyy alkaa vaatimaan isännältä lisää tilaa viidakolle. =D

Kyllä minoon teheny niille vaikka helekattia ja ei net iä siltikkään

Ookko imeskelly rakkaudella? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Imeskelly oon mut vissiin siiton rakkautta puuttunu :smiley:

Jospa sinne lappiin kauppoihin saatte vaan yliraakoina poimittuja :stuck_out_tongue_winking_eye:

No ne maistuu kyllä ihan kuuselle eli raakojan net vissiin sillon on

Mun mielestä raaka mango maistuu kalalta :smiley:

Onnelanemäntä, laitat mulle sitten postissa vauvataimen, kun seuraava kaipaa kotia :wink: Mä haluisin mangon, mutten myöskään onnistunut idätyksessä…

Ok, Ekmanska. Kyllä tulee! =)

Ihanaa :slight_smile: Nyt meet sit heti manko-kaupoille :slight_smile: <3

Osta samalla kaks mangoa niin määki saan oman mangon penikan :slight_smile:

Ei mun mango ole kukkinut. Oikeastaan se on adoptoitu. Pojan kaveri meinas kantaa sen muutossaan roskiin ja minä pääsin pelastamaan sen, se oli  silloin joku 5 v, nyt siis vanhempi… Pitää paasata sille,että kukkiakin voisi. Se on kituutellut suht. pienessä ruukussa, koska ei isompaa ruukkua mihinkään mahdu. 

Mulla on kaksi ylimääräistä jo valmiina, niissäkin uhkaavasti alut näkyvissä. Laitan ne Ekmanskalle ja Jadelillalle, jos saan pidettyä hengissä lämpimiin keleihin asti. Vielä en uskalla laittaa postiin, kuitenkin kuolisivat matkalla. =)

Kiitos <3

JEE! mä maltan kyllä odottaa :slight_smile: Pääsee sitten mun uuteen kasvariin asumaan :slight_smile: tykkääkö muuten kesällä olla ihan pihallakin? Syksyllä tietysti sit taas sisälle, eiks je?

Ei tietystikkään ku talaveksi kartanolle ja kesällä pietät pirtissä. Kaikkee se sääki kyselet :smiley:

täytyy kysyä, ku ei oo koskaan kasvattanu :smiley: Ain sääki soitat suutas <3

Mut onneksi tet jo tiiättä,että vasitella mää teille auon päätäni :))

Mulla ei ole mitään tietoa hoidosta. Mä oon vaan idättänyt näitä ja antanut sitten pois. Ekaa kertaa jätän yhden itsellekin. =D

Ei pidä kovin pakkasesta mango, et tuokaa ne mangot nyt ennen kovimpia pakkasia sisälle. :)Mulla asuu sisällä kesät talvet.