Marraskuunkaktukset juurtuvat yleensä
aika nopeasti. Myös joulukaktukset juurtuvat helposti ja lähtevät
kasvamaan, kunhan odotat jonkin aikaa. :)
Voipiko noita marraskuun kaktuksia suihkuttaa?
Minä ainakin suihkuttelen kaikkia kaktuksia, eivät ole panneet pahakseen...
Pitäisi varmaan vähän useammin siirrellä kuvia kamerasta koneelle, tämäkin on kukkinut jo aikoja sitten..... Pari talvea sitten alehyllystä ostettu, eikä hajuakaan mihin kategoriaan hän kuuluu:
Marraskuunkaktuksia voi suihkuttaa ja se on erittäin suositeltavaa. Kaikki lehtikaktukset nauttivat suihkutuksesta.
Karakali, "hän" on joku marraskuunkaktus-lajike.
No hyvä ja tänks
Kannanki ne heti aamulla suihkuun...
Sumutus ja suihkutus tekee hyvää. Schlumbergerat rakastavat sitä kasvukautena. Kevyt sumutus tekee hyvää talvellakin, kun kasvi on talvilevossa, eikä sitä kastella kovin usein.
Äää! Tänään ajattelin pitkän välin jälkeen katsoa, miten se meidän joulukaktus- marraskuunkaktus- enkelikaktus- mikänytonkaankaktus- jaksaa, niin huomasin, että siinä on SEITTIÄ!!! Voi ei. Suihkutin sen lämpöisellä vedellä ja laitoin eteläikkunalle kukkapylvään päähän. Ennen se oli korkealla, semmoisella hyllyllä, missä sitä ei pystynyt tarkkailemaan. Nyt sitä voi katsella joka päivä, sitä paitsi se on kaunis siinä
Vaihdoin kuukausi sitten mullat , nyt kukkii kaikki marraskuut.
§salmiakki§, seitit on hyvä poistaa. Ne saa yleensä pois sumuttamisen tai pyyhkimisen avulla. Suosittelen myös raiditusta, jotta mahdolliset ötökät kuolevat.
Tomppeli64, komea kukinta. :)
Tomppelin kaktuksen kukat ovat ihanat! Ne kiittää...
Kuinka kauan olette pitäneet kaktuksianne "pussihoidossa" sen jälkeen kun olette laittaneet pistokkaat multaan? Omani ovat olleet kohta kolmisen viikkoa. Olen ihan uusi näitten kaktuksien kanssa, ei ole marraskuun kaktuksesta aiemmin oikein mitään kokemuksia...
Minä olen pitänyt sen kuukauden tai 3 viikkoa.
Marraskuunkaktus kukkii.
Kaikki Hoyabellalta saadut pistokkaat lähtivät hyvin kasvamaan.
Tulikukka, pussia voi pitää pistokkaiden päällä noin 1-2 kk. Jos
pistokkaat juurtuvat hyvin, niin pussin voi poistaa noin 1 kk kuluttua. Jos juurtuminen on hidasta, pussia voi joutua pitämään pitkän aikaa.
Hoyabella, oliko patteri päällä? Jos patteri oli päällä, niin voit todennäköisesti sanoa hyvästit kaktuksille, ellet saa juurrutettua tippuneita jaokkeita. Kevätkaktukset eivät siedä päällä olevaa patteria, koska se kuivattaa ilmaa todella pahasti. Toinen syy jaokkeiden tiputtamiseen voi olla esim. veto tai liiallinen lannoitus.
Mulla kävi samoin kevätkaktukselle kun
hoyabellan kukille ja ei ollut patteria alla tällä, auttoi kun vaihdoin ruukun, ei ole senjälkeen pudonnut yhtään jaoketta. Harmittaa vaan vietävästi kun on nyt toispuoleinen.
Sain anopilta sellasia kaktuksen alkuja, missä on oikein kapeat ja pitkät ne jaokkeet. Hän on sen oman alkunsa saanu aikoinaan omalta anopiltaan. Lieköhän marraskuun kaktus? Kukat on kuulemma punaiset.
kun en laiska viittis kuvaa ottaa...
Qhaukku, jos kaktus on toispuoleinen, niin siitä ei kannata huolestua. Kaktuksen pitäisi kasvattaa uusia jaokkeita kevään ja kesän aikana.
Leija, on mahdollista, että saamasi kaktus on marraskuunkaktus, mutta ilman kuvaa on vaikea sanoa mitään.
Kaksi ensimmäistä yötä mennyt hyvin kaktuksilla kasvihuoneella :) Marraskuut on siellä kaikki ja hyvin viihtyvät. Merileväuutetta käytän kastelun yhteydessä, eihän siitä ainakaan mitään haittaa voi olla?