Marraskuunkaktus, Schlumbergera truncata

Merileväuutteesta ei pitäisi olla haittaa. En ainakaan itse ole huomannut mitään ongelmia sen kanssa. Lannoituksen kanssa on kuitenkin syytä olla varovainen, jotta kaktukset eivät saa liikaa ravinteita liian nopeasti.

Ei näy ei :)

Mun marraskuunkaktus aloitti hurjana keväisen kukintansa. Siinä on yksi kukka eikä ainakaan silmin havaittavissa enää ainuttakaan nuppua. naurua

Mutta pitänee siitä yhdestä valkoisesta kukasta iloita, kukkihan se joulun alla tosi reippaasti. (Siis ihan oikeasti silloin oli paljon kukkia...)

Oletan että marraskuunkaktus-pistokkaani ovat nyt viimeinkin juurtuneet. Yhteen on jo ilmestynyt uusi lehden alku, mutta entäpä nuo jaokkeiden välissä olevat ilmajuuret? Miksi niitä tulee vai onko se ihan normaalia?hymy

Tähtönen, on ihan normaalia, no panic. Joku enempi asiaan syventynyt osaa varmaan kertoa, että miksi  niitä tulee.

Hyvä, sitten odotellaan kiivasta kasvua ja tuuheentumista ja tietysti kauniita kukkia kukkanen

Trilian, komean näköinen kukka. :)

Tähtönen, ilmajuuret ovat ihan tavallisia. Niistä ei kannata välittää. Yleensä niitä syntyy silloin, kun 1) pistokas lähtee kasvamaan, 2) kasvi yrittää saada ilmasta kosteutta tai 3) kasvi yrittää juurtua esim. puunrunkoon.

MarjaBee, joskus kaktus saattaa tosiaan tehdä vain yhden kukan. Luulen, että seuraava kukinta on paljon runsaampi, kun kasvi ehtii kerätä voimia.

Oikukakaita nuo lehtikaktukset, kun jotta kukkis niin pitäis oikeassa rytmissä saada lepokaudet ja  " hyvän hoidon kaudet" . Schlumbergeroille varmaan pitäisi pitää lepokausi jostain syyskuusta.... marraskuuhun? aurinko

Kukinta huipussaan:

Voi mahoton!!! oho Kaunis!

Kylläpäs on kauniin värinensydän

Tomppeli64, kaunis kukinta. Upea väri. :)

Ihana tuo Tomppelin marraskuu :)

Tämäkö on marraskuun kaktus? Kuvan otin aivan äsken.

Kyllä tuo taitaa olla maraskuun kaktus. Minulla on samanlainen ja joskus se kukkii kahdesti vuodessahymy

No sitten uskallan panna yläviistostakin männä viikolla ottamani kuvan.

Räikeä auringonpaiste sekoittaa hahmoa, mutta tämä varjoisempi tasapainottanee edes vähän?

Juu, kyllä se marraskuunkaktus on.

Minunkin kukkivat kahdesti vuodessa. Hieno!

Sand, tuo on tosiaan marraskuunkaktus. Hieno väri. :)

Kyllä on nätti tähti