Marraskuunkaktus, Schlumbergera truncata

Mun mielestä on marraskuunkaktus! Mulla on samanlainen mutta ei kuki nyt.

Ei kuki täälläkään eikä näy vähäisimpiäkään nupun alkujakaan yhdessäkään. Siskolla kukkinut oranssi marraskuu monta viikkoa ja oli nuppuja vielä tulossakin vaikka kuinka, eikä ole vielä suuri kasvi.
Minulla näyttää aika huonoilta kaikki, mikä lie näivetystauti iskenyt jos olisi raakaa luontoa paiskoisin mettään koko roskaroikan tilaa viemästä.

Piti käydä joulukaktusketjusta katsomassa milloin olin sinne kuvan laittanut, sillä suurinpiirtein siitä lähtien on vaaleanpunainen marraskuu ollut kukassa. Päiväys oli 3.2. Kukkinut muutama kukka kerrallaan siis kuutisen viikkoa. Enää ei o montaa nuppua jälkellä :smiley:

18.3.

Eipä nämä mun kaktukset nyt niin runsaasti kerralla kuki, mut kyllä vähempiki kukinta on parempi ko ei kukkia ollenkaan.

Vähän kirkkaampi kuva ko tuo aiemmin julkasema. 18.3 nämä alko aukiamaan. Toinen kuva oli tänään kuvattu.

Tämmöinen aloittanut kukkimisen.

Maaliskuun alusta alkaen kukkinut marraskuunkaktus, vuodelta 04 lahjakukasta hengissä säilynyt.

Nyt vanhakin taas nuortuu…

Oliskohan tältä erää viimeiset kukat. 

Ihan puhtaan punainen vaikka tuossa tärähtäneessä kuvassa tunnelmaltaan näyttää.

Ensin lähikuva tuosta edellisestä, oranssin punainen, lopettelee kukintaa.

Toinen kuva punaisemmasta, joka aloittelee kukintaansa. ​
​​​

Kaktukset kesälomalla. :slight_smile:

Viikko sitten kannoin marraskuunkaktuksen parvekkeelle, niin sehän innostui kasvamaan enemmän. 
Parvekkeella on pitsiverho lasituksessa ja siksi se on suojassa eteläparvekkeella.

Marraskuunkaktuksetkin palasivat kesälomalta sisälle.
He tykkäsivät kovasti lomasta ja ovat myös kasvaneet kovasti, molemmat kukkivatkin ulkona kesällä.
Etumainen kevätkaktus teki nyt yhden kukan.

Saa nähdä onko tuo kukkanuppu, sillä tuo kaktus oli parvekkeella pitkään ja muutama päivä sitten kannoin sisälle.

Tää kellertävä oli elokuusta alkaen ulkona ja muistin onneksi ottaa sisään ennen pakkasia.

Höh, mulla ei ole ensimäistäkään nupunalkuakaan yhdessäkään koko kesän ulkoilleessa. Ihan epistä.

Marraskuissa on nyt nuppuja, ihan yhtäkkiä ja huomaamatta ilmestyivät.