Minulla on ulkoilun jäljiltä myös paljon nuppuja molemmissa marraskuunkaktuksissa.
Repe yritti tappaa toisen keväällä, mutta yksi oksa pysyi riepottelun jälkeen hengissä ja on kasvanut kovasti kesän aikana.
Näitä tarttis saada lisää, mutta kuin ei täällä pimeyden pesässä mikään viihdy. :unsure:
Olen nyt sisälle tuomisen jälkeen suihkutellut kaikki kaktukset melkein joka päivä.
Aattelin, että ei olis niin shokeeraavaa tämä kuiva huoneilma.
Tuntuvat nauttivan, ihan napakkana ja virkeenä ovat pysyneet, paitti tuo ikuisuus nuupottaja kevätkaktus on vähän nahkea, kuten minulla melkein aina sisällä ollessaan.
Eihän siellä takana ollutkaan toinen nuppu, vaan tuo patti on kiinni tuossa isossa nupussa ja siinä on karvoja. ![]()
Muutamilta kilteiltä Puutarhanettiläisiltä kerjäsin ehkä joku pari vuotta sitten postikuluja vastaan komeista Marraskuun kaktuksista alkuja. Ne tietää ketkä lähetti. Lämmin kiitos niistä vielä teille!
Olen sitten kaikki ne pistokkaat pistellyt yhteen ruukkuun. Osa pistokkaista on kuollut harmikseni, mutta osa alkoi onneksi kasvamaan ja niissäkin on nyt nuppuja ja jännityksellä odottelen millaisia kukkiahan minulle on nyt tulossa. Toivottavasti ihan kaikki ei oo oman valkoiseni oksia, kun sitäkin niihin aikoihin jouduin uusimaan ja tuli niitäkin tuohon tökittyä. Jännää nähdä mitä tuleman nyt pittää.
Minulla tämä kulkee nimellä marraskuunkaktus. Liekkö sitten oikea nimi. Ikää 3 vuotta.
Maanantaina nostin kaktukseni parvekkeelta sisään, nyt on joka lehden kärjessä valkoinen pieni nystyrä. Se on tosi uskollinen kukkija. Ensin syksyllä paljon ja keväällä vähän vähemmän.
Minun marraskuunkaktus on vielä pieni, mutta silti se kasvoi aika paljon ja minä vahingossa katkasin siitä pikkuset lehdet. 4 nuppua siinä on, mutta ehkä ensi vuonna se kukkii enemmän. Se siis on ollut minulla vuoden.
Vuoden vanhan pistokkaan ensimäinen ja ainoa kukka.
Minun on kolmessa kaktuksessa ainakin nyt nuppuja!!:rolleyes:
Nyt alkaa kukat aukeamaan.
Jännittää miten kauan tässä menee, kun se avaa nuppunsa.
2 pientä pistokasta, jossa on yhteensä ainakin 4 nuppua. ![]()
Jee, lisää nuppuja on tulossa. ![]()
Huomasin, että yksi nuppu on oudon muotoinen, kun se on kasvanut pitkin lehden reunaa. ![]()
Meillä luullaan jo marraskuun olevan ![]()
Keltanen ja valkonen
Vautsi kun hienot. Tykkään väreistäkin.
Nuulle terkkuja:
Kesän vietti ulkona ilman huomiota, kiittää kukkimalla kauniisti ![]()
Nämä pienet pistokkaat, jotka sain englannista vuosi sitten on kasvaneet aika hyvin ja innostuivat tekemään kukkansa.
Kärsivällisesti olen odottanut, milloin tuo isompi alkaa avaamaan nuppunsa ja nyt on terälehdet hieman avautunut.
Istutin keväällä tuohon pieneen aamppeliin.
Marraskuut alkoi kukkia samaan aikaan.Nyt tuli mieleen että jos olisi ottanut nämä eri aikaan viileästä sisälle,vaikka viikon välein niin olisiko kukintakin ollut vähän eriaikaan.
Tällä kuvan kaktuksella on mielestäni aika isot kukat verrattuna vielä kasvin kokoon.
Kyllä, sillä tuossa minun kuvassa se isompi on 6cm pitkä nuppu.
Runsaasti kukkii hän, ikää 14 v.
Valkoinen sisarensa on puolet nuorempi ja puolet suurempi, mahdoton tapaus kuvattavaksi.