Minulla 2 rättikukkaa pukkaa kovasti nuppuja.
Usein ovat aloittaneet jo aiemmin syksyllä, mutta nämä taitaa tähdätä jouluun, kun ihan pieniä nuppineulan päitä on nuput vielä.
Joulukaktukset ei oo vielä herännyt nuppuja väsäämään.
Minulla joulukaktukset on vielä levossa. Marraskuunkaktus on tehnyt nuppuja.
Marraskuunkaktus kukkii ja ei ole muuttanut väriä.
Joulukaktusissa on tulossa nuppuja.
Valkoinen marraskuunkaktus, onkin tänä vuonna vaaleanpunainen. ![]()
Toinen yksi pieni Marraskuunkaktus on tehnyt pienen nupun. Viime vuonna Tokmannista ostin 3 pientä eriväristä ja niissä ruukussa oli muutama pistokas. Erottelin pistokkaat, mutta jotku kuoli.
Se on sitä mitä se syö. Onko sulla eri lannoite kuin mamman omistajalla.
Minun asunnossa on koko aika lämpö +21°C
No, jos tuo viileys vaikuttaa kerran kukinnon väritykseen niin sehän selittää myös punaisen muuttumisen hailakan vaaleanpunaiseksi. Mökin talvetushuoneen lämpötila saattaa käydä +6°C asteessa näillä pakkasilla. Lapsuusmuistojen aikaan talossa vielä asuttiin, joten kaktuksellakin oli lämpimät oltavat ja sen kukat pysyivät punaisina.
Hienosti kukki tämä kelta-oranssi.
Hitsi miten upean värinen!
Ainakin maaliskuusta asti ulkoruokinnassa ollut Marraskake oli pukannut pienenpienet lehden alut kun kesällä kai kokeeksi nakkasin sille pisaran vettä, on ollut siis katoksen alla, mutta maaliskuussa oli vielä yöpakkasia, en tiedä miten se voi edes mitenkään olla vielä elossa! oli tarkoituksenani hävittää se siksi noin kovaa kohtelua sai.
Minulla kaikki ulkona.
Ja yksi marraskuunkaktus ja hovineidonkaktus kukkii siellä.
Ovat puolivarjossa katon alla.
Ne tykkää kyllä sateesta ja kosteudessakin olla, jos ei oo liikaa.
Sisääntuonnin shokki aiheutti kukinnan:
Muutamia kukkia tulee.
Mikähän noissa mua niin aina vetää puoleensa. Ostin viime viikolla taas yhden, kun poikkesin ruokakaupassa. Nupuista mikään ei vielä ole auennut, mutta todennäköisesti väri on hyvin vaalea vaaleanpunainen.
Kiirettä pitää jos valkoinen ehtii kukkia marraskuussa.
Marraskuunkaktukset oli kesän ulkona. Syksyllä mietin että nostanko sisälle vai jätänkö ulos, nostin sisälle. Valkoinen vasta nupuilla.
“Rättikukka” aukeaa.
Minulla on likipitäen kaikki Marraskuun ja muutkin lehtikaktukset kuolleet viime talvesta, jollei meidän vesijohtoputkistamme virtaa nykyisin myrkkyjä, niin en keksi muuta selitystä kuin ainakin vuoden kestänyt säännöllinen kasteluni jäännös kahvivedellä. Ei ollut luomukahvia, mutta enää en mitään kukkiani jäännöskahvivesillä kastele. Tokihan nuita kahvipensaita viljelmillä takuulla käsitellään torjunta-aineilla ja ties millä. En väitä yhtään mitään mutta otan opikseni.