Marraskuunkaktus, Schlumbergera truncata

Niin ei sitä koko aikaa anneta ja mullatkin on hyvä vaihtaa silloin tällöin. Minulla taitaa valo olla ongelma, kukkivat vasta kevään puolella kun aurinko rupeaa näyttäytymään.

Meillä on tässä melko kalkkinen vesi tai mitä ikinä moskaa vedessä onkaan, siksi minä sitä kahvia käytin tasaamaan kastelussa ja voi olla, että lorautin liikaa ja voi olla että en.

Vähän kukkii vielä.

Valkoinen marraskuunkaktus pitäisi olla, minusta tuo näyttää vaaleanpunaiselta. 

Marraskuunkaktukset pikkuhiljaa kukassa. Valkosessa vasta nuppuja. Piristää ihmeellisesti mieltä tähän aikaan vuodesta.

Minun toinen marraskuun kaktus kukki jo lokakuussa, se vaaleanpunainen, toinen ei kai aiokkaan kukkia. Molemmat ulkona kesän samassa paikassa. Multaseoksia en muista mitä olen niihin laittanut vai ovatko ostomullissaan!

Mulla valkoisessa ekat kukat auki ja niin ikkunaa vasten, että pitäis mennä ulkoa kuva ottamaan. Kaikissa näytäis nuppuja olevan. Nyt kun muistaisin jollain langanpätkällä merkata sekametelipurkin keltaiset, niin sais laitettua niitä oman purkillisen. Pienikukkaiset jouluasetelmissa tulleet ja kevätkaktukset päätyivät lannoittamaan Kempeleen Kaunotarta.

Pirtissä on tällä hetkellä kahdeksan marraskuunkaktusta kukassa. Tosin kaikki ovat hillottuna pelakuuahtauteen, eli mikään ei oikein näytä miltään siellä sekamelskassa. Mutta kukkivatpa kuitenkin.

Mullakin pelargonit tavallisesti tuossa ikkunassa, kaktukset laitan kun kukkivat. Pitää vain ostaa keväällä niille sama sävyiset purkit, sekalaisissa ovat nyt. 

Tuo eioo ollu missään muualla ku tuossa aina.En vie koskaan kesällä ulos.
Luulisin että kastelulla saapi kukkimaan,pitää ensin kuivana pitempään ja sitten kastelee ja lannottaa kunnolla.
Ainaski meillä toimii tuo.

Sisällä kamarissa ovat koko ajan, paitsi kun kukkivat tuon keittiöön. Kamari on kyllä viileä näin syksyllä, ehkä tarvitsevat sen viileyden ja lannoitusta myös. 

Pakko laittaa vielä tämä, pistokkaat menny vähän sekasin. Voiko olla mitään nätimpää:blush::clap:

Työpaikan vanhus taas vauhissa.

Marraskuunkaktus on marraskuun valonpilkahdus.

Keltainen marraskuunkaktus kukkii nyt. Toiset vasta nupuilla.

Marraskuunkaktus…

No huh,tuota on kyllä osattu hoitaa :blush:

Nyt olen kantanut marraskuunkaktukset lämpöön ja vaihdoin parille saviruukut. 

Nuoremmainen on tehnyt uudet nuput. Ihmettelin aiemmin miksi se ei pudota ne kuivat nuput ja nyt kun kävin tarkistamassa, niin nehän on ihan tuoreita nuppuja.