Matkakuvia: Patsaspuisto Parikkalassa

Nyt minua kiinnostaa, miten nuo kukat oikein ovat tuossa kukkaisrouvan sylissä? Näyttäisi melko pystysuoralta jotenkin? :o

Ja lapset vain voimistelevat voimistelemistaan. Viime kesän uusia lapsia en ole vielä nähnyt, mutta taitaa niitäkin parisenkymmentä olla.

Heksu, kyllä siinä kasvien alla jonkinmoinen mullalla täytetty potero on. Talveksi maksaruohot siirretään maahan ja nostetaan taas keväällä paikoilleen.

Lapsia riittää.

Vielä yksi yleiskuva sisääntulotien varrelta.

Ja lähikuva samasta.

Ja vielä toinen.

Kuva on hiukan epätarkka, mutta tässä lapsia tekeillä, tukiraudoistustakin näkyvillä.

Ihan ensimmäisiä patsaita, sotilas ja kahlittu nainen. Huomatkaa erityisesti tuo hieno kivi. Tällaisia mehikasvien peittämiä samoin kuin sammaloituneita kiviä puutarhassa on paljon. Pieniä kauniita yksityiskohtia.

Jäkälänaama

Äiti ja lapsi teemaakin löytyy muutamasta patsaasta.

Tyttöset juttelevat. Noista erilaisista poluista ja laatoituksista ja maahan kuvioiduista yksityiskohdista tykkään myös.

Kiitos, että pääsin vierailemaan patsaspuistossa. Meiltä päin matkaa kertyy yli 600 km, joten ihan helpolla sinne en itse pääse. Valloittavia patsaita ja ihanasti luontoa mukailevat istutukset!

Minäkin jo niitä katselin, osa näyttäisi olevan laatoista tehtyjä, mutta onko tämä tässä esim. valettu vai joltisensakin suurista laatoista?

Kompostin vartijat.

Osa on itse valettuja erilaisia pikkulaattoja, osa ilmeisesti isompi maahan tehty valu ja koristeltu siinä. En ole tuosta isosta ihan varma. Tuossa kompostin vieressä näkyy olevan laattapino odottamassa, niissä on yleensä käden tai jalan kuvio tai pikkukivistä tehtyä kuviointia.

Tässä postilaatikko ja sisääntulo pihaan.

Nämä enon lapset ovat kyllä tosi taitavia.

Vai kuinka?

Vielä lähikuva sivupihan seinustalta. Kuivassa hiekassa viihtyvät myös mäkitervakot ja kissankellot.