Mehut, soseet, hillot ja vastaavat

Tein kesäkurpitsa-sitruunahilloketta. Täältä jostain reseptin nappasin. Hirmu makeaa. Paahtoleivän päällä hyvää, kun laittoi vaan pikku sipaisun. Mihinkähän muuhun tuota osaisi käyttää, niitä purkkeja kun tuli jokunen. Lahjaksi annan varmaan osan.
Sitten kysymys. Tein joku vuosi takaperin omenahilloa, joka kypsyteltiin uunissa. En nyt vaan muista miten se tehtiin, resepti hukassa. Hyvää se oli, jotenkin vähän jopa toffeinen maku. Muistaakseni aika pitkään sai olla uunissa, mutta mitä siihen oikein laitoin…Onko kukaan tehnyt?

olen. etsin silloin googlella omenahillo uunissa - en enää muista minkä ohjeen valitsin ja sitäkään en varmaan noudattanut, kun tavan mukaan joku aineista puuttui mutta jotain muuta löytyi kaapista. ja varmaankin laitoin vain puolet käsketystä sokerimäärästä, jos edes sitä. hyvää oli mutta nykyisellä hillontekotavalla saan yhtä hyvää niin että uunihillo on jäänyt tekemättä jo vuosia

Blenderillä soseutin puolukoita sokerin kanssa ja pakastin. Mehuna nyt lasissa, hyvää ja raikasta, taitaa olla nimeltään nektaria sellainen, jossa hedelmäliha on mehussa mukana, ööh  siis marjat .

Ekat maistiaiset paholaisenhillosta.

Kuningatarhilloa,nam.

Paholaisenhilloa, mustaviinimarja hyytelöitä,vadelmahilloa,mehuja … vasta aloitettu hommat

Chilinen sitruunakesäkurpitsahillo. NAmi nami. Nyt vie kielen mennessään =)

Sitruuna-kesäkurpitsahillo. Tulipa ihanan näköistä. Näyttää ihan hunajalta, varsinkin noissa purkeissa.

Piikkis,millä reseptillä teit tuon?Näyttää ihan kullalta :slight_smile:

Keittelin ämpärillisestä päärynöitä talven hillot. :pear::pear::pear:

Piikkis,kiitos.Tuota pitää värkätä.

Tein jo toisenkin satsin tuota kesäkurppa-sitruunahilloa. Poika veti sitä aamupalaksi lusikalla suoraan purkista ( salaa, kun olin suihkussa). Ja iltapäivällä syötiin vaniljajäätelön kanssa. Oi, kun se on hyvää.

Karhunvatukkahilloa tein pienen erän. Purkitin ihan pikkuisiin purkkeihin, niin voi antaa lahjukseksi hyvän juuston kera. Brien kanssa ainakin on hyvää.
Tomaattihilloa laitoin myös tulemaan. Pilkotut tomskut ja sokeri sekaisin ja jätetään huoneenlämpöön tekeytymään. Huomenna keittelen kasaan. Sitruunaakin siihen taitaa tulla. Ekaa kertaa tuokin kokeilussa. Mielenkiinnolla odotan.

Ketsuppia keitetty ja  yksi uunillinen kuivattu tomaattia.

Minä keitin maijallise omppumehua kun en muutakaan keksinyt noille puusta pudonneille. 

Maijallinen marja-aronia pihlajanmarjamehua tietenkin ilman sokeria. Voi valtava miten voi mehu olla hyvää!

Valtsu, varmasti on hyvää. Mutta, eikö ole hapan?
Viimeksi kun ”Maijasin” Aroniaa, se oli kauhean hapan, hyvä, mutta kaipasi sokeria.
Oioi, oikein sulkirauhaseni kipristyi kun viestiä luin :smile:.
Mutta, olenkin sellainen makeahkon mehun ystävä.

Valtsu, mitäköhän olen Maijaan laittanut :no_mouth::grinning:
Sain ämpärillisen aroniaa.
Oli hapanta mutta hyvää sokerin lisäyksen jälkeen.
Ja olen yhä hengissä :rofl:

Kuningatarhilloa,nam.

Marja-aronia-raparpericurdia.
Kokeilin tommosta kun haluaisin hyödyntää aronian marjat kokonaan.
Ei hassumpaa. Osan vois pakastaa ja loput mehustaa.