Minun gladioulukseni ovat olleet ihan samalla tavalla joka talvi ja aina niistä on tullut ihan hyvät kasvity.
Ens viikonloppuna vois laittaa miekkaliljat esikasvatukseen. jos vaan muistan
Onko kokemustietoa mitkä gladiolukset ehtisivät Etelä-Suomessa kukkia ilman esikasvatusta ja pärjäisivät ilman talvisuojausta? Olen katsellut ihaillen muiden gladioluksia, mutta en ole itselle laittanut, koska minulla ei ole paikkaa esikasvatukseen eikä talvetukseen enkä juuri jaksa talvisuojailla.
Siis gladiolukset eivät kestä talvea näillä leveyksillä, eli nostetaan maasta talveksi tai ostetaan aina kesäksi uudet.
Viimekeväänä istutin kylkiäisgladiolukset suoraan maahan. Lämmin kesä, ehtivät kukkia kaikki.
Joko uskallan laittaa esikasvatetut miekkaliljat ulos vai odottelenko viellä?
Minä iskin ne tänään maahan koska tila kertakaikkiaan loppuu sisällä. Toki pistin yöksi harson päälle mutta toivotaan että selviäävät.
Minä laitoin gladiolukset viikko-pari sitten ruukkuihin ja kasvariin, nyt alkaa näkyä piipat. Jospa ne vaikka ehtiivät kukkiakin, hope so.
Meillä aleaan kukkimaan!
Taas on ihanuuksia auennut. Tämä eka on vaan niin nätti! Nimi ikävä kyllä johonkin kadonnut. Osaisiko joku auttaa?
Tämä taitaa olla Rose suprame.
Green star aloittaa kukintaansa. Ja väri näyttää ihanan oikealta
Tämä kaunotar aloittelee.
Ensimmäisenä aloitti kääpiömiekkalilja.
Ja sen jälkeen jatkoi Blue Frost.
En saa Chromella pienennettyä näitä kuvia, vaikka miten yritän...
Vain kahta eri väriä kukkivissa.Toivottavasti jotain muutakin vielä tulevissa kukissa
Pari uutta väriä
Molemmat upeita.
Juti Jässikkä,mulle sattunut kaikki mun lempparivärit noista gladioluksista joita tilattiin kimpassa.
Jässikän tummaakin tummempi gladiolus herätti heti kiinnostuksen, muistatko lajiketta? Samoin Karvarin upea tumma liila, mikäköhän se mahtaisi olla?
Mistä olette muuten gladioluksen mukuloita tilailleet?
Huvilalla kukkivat miekkaliljat edelleen, väri ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta siihen nähden, että ovat alennusjämiä ja hätäpäissä maahan lykättyjä, niin oikein hyvä lopputulos! Oikea paikka löytyi näille heti ensiyrittämällä.
Värin piti olla sininen, ja onhan niissä hämärässä kuvaten vähän sinerrystä...
Mutta kyllä se väri on enemmänkin kylmä pinkki.