Miekkalilja (tarhamiekkalilja), Gladiolus

Muutama gladdari työntää kukkavanaa. Ois se seki ihime jos ne ehtis ihan kukkiaki

Ehti se

kuva

Hienoja kaikki mutta minulla on maku tummiin kukkiin. Jadetsun mustanpunainen on jotain maagista. Tuommosen haluaisin.Mistä kaukaa ole tuon aarteen tilannut?

Ihan sittarista ostanu semmosen sevospussin :slight_smile:

Jos tilauskimppa tulee niin haluan mukaan ehdottomasti.

Juu, ilimanmuuta tilathan kimpassa sittarista :D

Mulla on kanssa tuota samaa mustanpunaista gladiolusta messuilta ostettuna. Vain yksi kukki kahdeksasta sipulista. Kukkavana oli jo elokuussa. Muihin sipuleihin ei tullut edes sitä alkavan kukkavanan paksunnosta.

Nostin nyt kaikki sipulit ylös. Niistä oli tullut paljon suurempia sipuleita kuin ne alkuperäiset ostetut siinä pussissa. Aion kokeilla niiden talvetusta tuleentuneena ja viileässä turpeen seassa.

On se vaan niin hieno väri!

Kävin lidlissä ostaan zibuleita, ja jotenkin karkas mopo nyt pahemman kerran. Ajattelin muutaman gladioluksen ostaa, niin ostinkin 150kpl. Nyt kun aloin kotona tarkemmin miettimään, niin en taidakkaan esikasvattaa niitä.

Niin, että kuinkahan kylmää nuo sipulit kestää? Laajensin yhtä penkkiä aika paljon kompostimenetelmällä, niin sehän ois tieten lämmin nuille. Harsoa vielä päälle. Oon aina ostanut nuo alennusmyynneistä, ja pitkälle ollut jo kesäkuuta. Ei siis oo mitään haisua kuinka aikaste nuo uskaltaa laittaa ulos.

Mä olen hävittänyt jonnekkin sipulipussin noille:/

Kertokaa miten tiheään ne voi istuttaa,ja mihin syvyyteen?

Tätä mä jo tuossa mietin, että turhaanpa tuotakin ostin mutta jippii,siinähän on nuput :w00t:

Täälei oo ees nuppuja näkyvissä

Mullakin vain lehtiä pukkaa :frowning:

Sama tääläki,ei nupun nuppua lehtiä vaan ja nekki näyttää kaatuilevan sinne tänne.
Mikä näitä vaivaa tänä kesänä??
Kerranki laitoin reilusti tulemaan niin sitten ei saa mitään :frowning:

Myös meillä lehtiä vain. Eivät ehdi millään ilveellä tänä kesänä kukkaan, kompostiin joutavat elokuussa.

Täällä nuput kohta aukeavat, normaalia aikasemmin kukkivat. Yleensä mulla on kukkineet vasta elokuun loppupuolella.

Toinen kesä, kun yritän. Ei kukkia. Taidan ensi vuonna luovuttaa ja etsiä jotain muuta kasvatettavaa.

Ei hitsi! Ne varmaan kuuli mun uhkailut ja lykkäsi äkkiä esiin yhden kukkavarren :w00t:

Hah,tänä aamuna löyty tämmönen vänkkyrä.Kyllä se kukkavarsi on!