Karvari, sama täällä. Hienot uljaat varret-kukkavarret makaa pitkin pituutta.
Pikkasen harmittaa…
Pari yritin nostaa mutta meni poikki.
Aahhh, tätä kasvatusiloa…
Ihana kuulla että Gladikset käyttäytyvät huonosti muillakin kun täällä meillä
Mutta joka vuosi niitä haluan, ja yritän…
Oletteko tukeneet varret? Mulla jossain ohjeessa oli että pitää tukea, laitoin pienet tuet heti istutuksen yhteydessä. Ihmeesti ovat pystyssä tähän asti pysyneet. Kukivatkin nyt hienosti!:rolleyes:
Joo,meitähän ei lannisteta!
Viime kesä oli jaska,mutta gladiolukset kukki!
Siinä se,vänkkyrävarren päässä.Kolome kukkaa ja yks nuppu.
Että mua ärsyttää , että pitikin jättää oman onnensa nojaan neljäksi päiväksi , on kuulemma jo ihan kuihtunut musta korppu hän
On siellä ainakin yksi kukkavana jäljellä ja onneksi juniori on jo kotona,…mulla on tuota nupulla täällä mökilläkin varmuudella kolme ja “ehkä” samanverran
Senthän yks tekkee kukkavanaa. Parempi son ku ei ykskään
Miten sitten pitäis toimia kun ovat kukkineet ?
Leikkaatteko lehtiä vai pitäisikö kuivattaa varsineen talvetusta silmällä pitäen.
Mun visio on , että niputan varsineen narulla kiinni ja jonnekkin kuivaan paikkaan roikkumaan kunnes lehdet kuivuu.
Sisko tätä kysyi ja olishan se mukavampaa antaa oikea neuvo
Minä ryttäilin sanomalehteä tolloiksi ja niitten seassa paperipussissa säilöin sipulit.
Ehti se ja olipa kiva ku vielä näin nätti ehti
Samoin täällä ehtii ainakin tämän väriset kukkaan. Osan jo revin pois, ei kukkavanoja.
Nämä alako aukomaan kukkia ja näitä vanoja on 9kpl.Toivottavasti ees malijakossa aukasevat kukkansa.
Onneksi sain viime talaven yli tumman kaunottaret sipulit
Kyllä kannatti oottaa
Kasvun nopeutta täällä äimistelen :w00t:
Eilen liottelin pari tuntia sipuleita ja iltapäivällä ruukutin esikasvatukseen kasvariin .
Äsken kävin kastelemassa ja eikös jo pari piippaa näkynyt vaaleanpunaisessa :hehe: !
No , nolojen mokien sarjaan taas kuuluisi , partsille laitoin 5 mukulaa ruukkuun ja kun vaan kolme nousi jo hyville aluille tonkasin ne mukulat esille ja uskokaa tai älkää , olin yhden laittanut ylösalaisin :w00t:.
Toinen oli oikeinpäin mutta oli päättänyt pistää kasvuversonsa sivusta kasvamaan ja senkin verso näytti alaspäin :w00t::w00t:
Kääntelin niitä ja kasvuvauhti näytti valtavalta jo päivän aikana !
Miten käynee , mie olen nyt viikon mökillä ja kasvit juniorin kontolla
Tässä ruukussa kasvatettu ‘Glamourglad Waris’.
Mikähän tämän ongelma on?
Ai, no minä en ilmeisemmin ennen ole kasvatellut näin tiukasti kaksirivistä gladiolusta, ovat olleet muina vuosina kukat enemmän selkeämmin yhdessä rivissä peräkkäin. Kukinto on nyt kuin tiukka leveä kalanruoto. Ehkä kuva on hieman huono, aina oppii uutta.
Ekat miekkaliljat kukassa …